Spiser dere margarin?

jeg spiser margarin ja, mest brelett. greier ikke smaken av smør på brødet, men må ha noe ellers blir det så tørt.

Hvordan gjør dere dette med smøret da? Her må jeg bruke bremykt om ikke må jeg jo vente en halv dag frokosten... Og jeg drikker h-melk forresten. Jeg er vidt fryktelig gammeldags:p Hihi

bruker brelett på brødskiva. ellers bruker jeg kun meierismør og setersmør.

Æsj, smør smaker dritt. Har aldri spist smør på brødskiva. Da brekker jeg meg.

Liker ikke smør,hverken margarin eller noen annen type,så nei spiser det ikke.

Ja må ha det ellers blir det tørt men ikke når jeg har smøre pålegg på..

ja, bruker somregel vita hjertego på brødskiva eller bremykt! men når jeg baker bruker jeg ordentlig meierismør:) til steking blir det iblant flytende melange....litt forskjellig med andre ord:-p

Ja, vi spiser margarin. Vet jo at det ikke er no særlig for helsa, men :P
Liker ikke ekte old-school smør. Det både lukter og smaker høgg! :-/

Nei! Margarin både er og smaker helt forferdelig kjemisk! Det er som å spise myk plastikk. Her er det Bremykt, det er 70% smør og 30% rapsolje. Irriterer meg at barnehagen bruker margarin. Æsj.

Bremykt (aaah, ELSKER bremykt!!!) på skiva, smør i panna! :)

Nei, vi bruker ikke margarin om vi ikke må. Jeg lærte vel i 2002 om hvordan margarin var laget og hvordan det fungerte i kroppen og har ikke vært no særlig glad i det. Og skjønner nå hvorfor jeg aldri har likt smør på grøten... det var alltid margarin.. :P

Men bruker smør uten salt til unga og ofte med salt til oss. Og olje; enten raps eller olivenolje + smør i panna (så det ikke spruter sånn) eller bare smør. 

Morellskatten skrev:
Spiser kun Bremykt. Hadde brukt vanlig smør hvis det hadde vært mulig å ta rett ut av kjøleskapet og smøre på skiven. Synes Soft/vita/brelett smaker ordentlig dårlig...
Bruker smør til baking.

Er jo bare å ha smøret på benken... 
Er bare nå i 28 grader inne i ukesvis at smøret ble harskt hos oss. Har det alltid i en boks på benken :)

Morellskatten skrev:
Spiser kun Bremykt. Hadde brukt vanlig smør hvis det hadde vært mulig å ta rett ut av kjøleskapet og smøre på skiven. Synes Soft/vita/brelett smaker ordentlig dårlig...
Bruker smør til baking.

Er jo bare å ha smøret på benken... 
Er bare nå i 28 grader inne i ukesvis at smøret ble harskt hos oss. Har det alltid i en boks på benken :)

Ylva82 skrev:

©Smartass skrev:

Ylva82 skrev:
Bruker kun margarin til alt. I mitt hode er smør like gammeldags som å drikke helmelk.

Hvordan da..?

Kjenner ingen andre enn besteforeldre på gårdene rundt her som bruker ekte meierismør. At det er arbeidskost fra før i tiden da man bare brukte helmelk, smør, flesk osv.

jepp... før krigen kom.. og man begynte å lage erstatningsprodukter som margarin. 
Meierismør, helmelk, smør og flesk var nok litt rikmannskost som man under krigens dager forsvant litt fra fordi folk hadde dårlig råd.

Jeg spiser ikke smør på brødskiva, men jeg spiser det på varme rundstykker om det smelter! Her har vi brukt soft og margarin, og dette at det ikke var bra er helt nytt for meg. *Blond*     Ut og handle skikkelig smør idag!

Her bruker vi begge deler. Har barn med laktoseinntoleranse, så da bruker ofte hele familien den laktosefri.

Bremykt på brødskive, meierismør i bakst og evt panna. La om for litt over 1,5 år siden.

Bruker olje til steking, og bremykt/smør til baking. Bruker ikke smør på brødskiven..

Back
Topp