Spiser dere margarin?

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har lest litt de siste 2-3 årene og forstått at margarin er skikkelig nei-nei. Og har nå kuttet ut absolutt alt av margarin i skapet. Smør på skivene og vi trenger sjelden noe i stekepanna.

Hva med dere?

Adri brukt, nei. Har bare aldri følt det var noe lurt. Kanskje for at jeg har oppfattet det samme som deg :P  Vita på knekkebrødet, olje/ Tine smør i panna og til baking :)

(Min mor sa alltid at man skulle har ordentlig smør i maten, så er kanskje litt derfra også!)

KonTrolla skrev:
Adri brukt, nei. Har bare aldri følt det var noe lurt. Kanskje for at jeg har oppfattet det samme som deg :P  Vita på knekkebrødet, olje/ Tine smør i panna og til baking :)

(Min mor sa alltid at man skulle har ordentlig smør i maten, så er kanskje litt derfra også!)

Vita er margarin... :-P 

Bruker smør. Meierismør ftw!

Bruker Vita hjertego' lett på brødskiva, og den flytende varianten i stekepanna. 
Ellers bruker jeg olje når jeg steker. 
Hender jeg bruker Bremykt, for den funker på begge deler og er knall i bakst.

Spiser kun Bremykt. Hadde brukt vanlig smør hvis det hadde vært mulig å ta rett ut av kjøleskapet og smøre på skiven. Synes Soft/vita/brelett smaker ordentlig dårlig...
Bruker smør til baking.

Labambie skrev:

KonTrolla skrev:

Vita er margarin... :-P 

Neeeei!!

Men det er jo VITA, som jo liksom er sunt og sånt :p Søren, måtte du ta fra meg livsløgnen min??

©Smartass skrev:

Imogene skrev:
Bruker Vita hjertego' lett på brødskiva, og den flytende varianten i stekepanna. 

http://blogg.super-nature.no/margarin-vil-du-spise-vita-hjertego-etter-a-ha-lest-dette

Jammen, vita lett er jo det eneste som er godt jo

Bruker kun meierismør til steking og baking, men det passer ikke på brødet. Hva er det beste alternativet da?

Sylvanas skrev:

©Smartass skrev:

Imogene skrev:

http://blogg.super-nature.no/margarin-vil-du-spise-vita-hjertego-etter-a-ha-lest-dette

Bruker kun meierismør til steking og baking, men det passer ikke på brødet. Hva er det beste alternativet da?

Det beste alternativet er jo smør. :P
Det nest beste er således Bremykt, som tross alt er 70% smør. :)

Bruker kun margarin til alt. I mitt hode er smør like gammeldags som å drikke helmelk.

Ylva82 skrev:
Bruker kun margarin til alt. I mitt hode er smør like gammeldags som å drikke helmelk.

Oi, også er det motsatt! 

Ylva82 skrev:

Hvordan da..?

©Smartass skrev:

Ylva82 skrev:

Hvordan da..?

Kjenner ingen andre enn besteforeldre på gårdene rundt her som bruker ekte meierismør. At det er arbeidskost fra før i tiden da man bare brukte helmelk, smør, flesk osv.

Til vanlig: margarin på skiven, smør til alt av matlaging
Nå (pga. galleproblemer): lettmargarin på skiven, rapsolje til steking

Ylva82 skrev:

©Smartass skrev:

Ylva82 skrev:

Hvordan da..?

Kjenner ingen andre enn besteforeldre på gårdene rundt her som bruker ekte meierismør.

Haha, godt argument.. 
Smør er sunt, året runt osv. Ville revurdert tanken om smør vs. margarin. :)

©Smartass skrev:

Sylvanas skrev:

©Smartass skrev:

Imogene skrev:

Det beste alternativet er jo smør. :P
Det nest beste er således Bremykt, som tross alt er 70% smør. :)

Har prøvd meierismør på brødet, men det er jo et storarbeid å få gnidd det utover jo! Nesten best å ta ut ei skive fra fryseren og smøre på når skiva er fryst, for ellers blir skiva en eneste stor haug med smuler. Eier ikke tålmodighet når det kommer til mat. Ofte er det slik at er det ikke enkelt så går jeg heller sulten (sliter veldig med liten matlyst).

Men da får jeg kjøpe bremykt da

Back
Topp