Spiser dere for to?

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Spiser dere mer enn før?
Spiser dere når dere vil og hva dere vil, eller passer dere litt på å ikke spise "for mye"?

Jeg spiser for minst 3 tror jeg...:p
Helt enormt sulten hele tiden og føler meg helt tom om jeg ikke spiser noe jevnlig.
Kan godt spise middag, og halvtimen etterpå så kan jeg ha plass til litt til.
Sambo kommenterer det til og med at han syns jeg spiser veldig ofte. En dag jeg hentet en liten porsjon en halvtime etter middag så sa han: er det babyen som får middagen sin nå?:p

Jeg spiser stort sett når jeg kjenner at jeg må ha mat, og jeg spiser ofte det jeg har lyst på. Men jeg setter grensen med at jeg kjører ikke på gatekjøkkenet hvis jeg plutselig får lyst på mat, og jeg spiser mat og ikke godterier. Litt snop for kos, men ikke mot sult.

Jeg spiser for to, men ikke som to (som jeg så fint leste et sted) :happy:

Spiser oftere enn jeg gjorde før, men ikke noe særlig mer. Middagen må gjerne tas i to omganger med et kvarters pause, selv om porsjonen ikke er noe større enn før.

Men spiser en yoghurt mellom lunsj og middag, også kutter jeg opp masse frukt og grønnsaker til kvelden.
Hender jeg må ta et knekkebrød eller yoghurt på kvelden i tillegg til frukten.

Jeg er konstant sulten, men gidder ikke dra avgårde for å kjøpe mat. Så blir brød mat når jeg er hjemme utenom middag og boller eller frukt når jeg er på jobb. Har ikke spesielt lyst på godteri, litt rart siden jeg var avhengig av sjokolade før graviditet.

Høres akkurat ut som meg, jeg spiser nok for 3! Sulten har heldigvis roet seg litt, men har lyst på noe hele tiden. Føler at magen er tom selv om jeg akkurat har spist. Sambo kommenterer at jeg spiser oss ut av huset. Prøver å være i daglig aktivitet siden vi har hund, så har heldigvis ikke lagt på meg for mye :p Hehe. Men jeg teller ikke kalorier, og får jeg lyst på baguett på kiosken kjøper jeg meg det. Prøver å begrense litt da. ^^

Ja, spiser for to! Er sulten og trøtt hele tiden, så det blir mye mat og lite aktivitet. Jeg er slank til vanlig, men har lagt på meg opp mot 25 kg i tidligere svangerskap pga sult og inaktivitet vil jeg tro...

J
Ja, spiser for to! Er sulten og trøtt hele tiden, så det blir mye mat og lite aktivitet. Jeg er slank til vanlig, men har lagt på meg opp mot 25 kg i tidligere svangerskap pga sult og inaktivitet vil jeg tro...
Slank til vanlig jeg også, men la på meg 20 kg forrige svangerskap. :p
11 forsvant med fødsel...og resten med amming.:)

Hehe føles sånn ja :) noen dager føler jeg at jeg ikke gjør noe annet :/ men spiser lite og ofte :) Max 2 timer mellom :)

Spiser nok litt oftere, men ikke så mye mer. Blir bare så sykt uvel om jeg spiser for mye, så prøver å la være i hvert fall :P

Jeg spiser for en foreløpig, og trives med det. Både legen og hun på tidlig ultralyd sa at det er nok å spise for en, i flere måneder enda. Men generelt tenker jeg at kroppen sier fra om hva det reelle behovet er, så hvis jeg er sulten, spiser jeg. Foreløpig føler jeg oftere at magen kjennes full, enn at jeg er sulten, men jeg er forberedt på at det forandrer seg etterhvert!

Edit:
Dette skriver helsedirektoratet:
Hvor mye ekstra skal jeg spise som gravid?
I gjennomsnitt trenger du så mye ekstra mat hver dag:
  • Første trimester: En frukt, for eksempel ett eple.
  • Andre trimester: Ett mellommåltid, for eksempel en brødskive eller en frukt.
  • Tredje trimester: ?To mellommåltider, for eksempel havregrøt og en frukt.
Å gå passe opp i vekt er bra for både din egen og barnets helse. Vanlig vektøkning er mellom 11 og 16 kilo. Vekten øker som oftest mest i siste del av svangerskapet. Dersom du i utgangspunktet er overvektig, er det i orden om du bare går opp noen få kilo. Du bør ikke slanke deg når du er gravid.

Føles sånn ut ;)
Føler jeg er sulten hele tida jeg og ikke gjør annet enn å spise.
Håper det roer seg litt, hvis ikke så kommer jeg til å bli stor :p

Har nok med å ete som ein, men tenkjer det blir meir når kvalmen forsvinn litt..

Jeg spiser nok for to da jeg er konstant sulten, men blir heldigvis fort mett :-P Dermed blir det ofte og små måltider gjerne! Håper jeg ikke spiser for mye og legger alt for masse på meg etterhvert :-)

Jeg spiser absolutt ikke for fler enn meg selv, kanskje litt ei ektra brødskive i døgnet. Jeg er veldig bevisst på hva og hvor mye jeg spiser siden dette påvirker babyen min!

Har hendt jeg har spist som to men nå har det dabbet av og jeg har ikke sug som tidligere;)

Spiser som før. Kanskje litt mindre til og med..ikke så veldig til matlyst enda, og det er stort sett sunne ting som frister. Har spist lite snacks og godteri siste to mnd... Men jeg vet av erfaring at matlysten kommer tilbake :D

Jeg spiser ikke for 1 engang :( Gleder meg VELDIG til å få tilbake matlysten!

Spiser for 3.. eneste som tar bort kvalmen er mat.. HATER DET ! var allerede overvektig og dette er ikke bra! Griner :'-(

Uff uff, føler med deg - klem! Jeg håper du klarer å fokusere littegrann på at det viktigste nå er at du kommer deg gjennom denne tiden med den lille i god helse... du kommer garantert til å føle deg bedre etter hvert, og etter fødselen har du langt bedre muligheter til å komme i bedre form selv. Nå er den lille viktigst!

Back
Topp