Spise selv

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Lar dere babyen spise selv? Altså en hel middag?
Jeg har ikke vært så flink å la han det, men idag lagde jeg til litt torsk og grønnsaker. Gutten storkoste seg! Og overraskende lite ble igjen. Han trykte i seg som om det ikke var noen morgendag. :p Så nå skal het begynne å planlegge mer så han får spise selv. Noen som har forslag til retter?
 
Her grovmoser jeg middagen, så den blir foreløpig gitt med skje. Men brødskive har han spist alene i et par måneder. :)
 
Her får hun tidlig middag som er moset og gis med skje etter siste duppen i 14-tiden også får hun spise (les: mest leke ;)) med samme middag som oss når vi spiser. :)
 
Faren jobber så sent så vi spiser sjelden middag med jentungen. Lager mat til henne av rester og fryser det ned most. Det må spises med skje, ikke fingrene. :D

Gir henne foreløpig brød i munnen, men skal bestille play tray så hun kan sitte og plukke selv framover.

Gøy å se at de mestrer selv. :D
 
Spiser selv de gangene vi har middag før han legger seg. Har da fått egen most middag tidligere på dagen.
 
Kan fint spise middag selv og spiser brød selv. Skorpene er det beste :p hehe. Deler somregel skivene opp i rimelig store munnfuller. Da det er det som funker best her. Og så plukker han dei opp fra tallerkenen selv.
 
Så gøy! Hvordan lærer dere dem å spise selv? Her leker han med maten fortsatt. Er 8,5 mnd nå.
 
Han min har alltid vært et matvrak. Så har noe med det å gjøre. Men altså. Mye havner rundt her også. Han sitter ikke bare fint og tar bitene rett i munnen altså :) hehe
 
Lillebror har begynt å klatre utav stolen sin, så nå har vi fått tak i belte, men han kommer seg halvveis ut likevel. :p Og fatet tar han og vifter med eller hiver på gulvet. :p Frustrerende...
 
Jeg moser fortsatt middagen, jeg. Er det på tide å slutte med det snart?

Hun spiser brødskiver og sånt selv, da. :)
 
Jeg moser fortsatt middagen, jeg. Er det på tide å slutte med det snart?

Hun spiser brødskiver og sånt selv, da. :)
Mi er veldig var på klumper og får i seg lite av ikkemoset mat så kommer til å fortsette å mose til jeg ser hun får i seg nok med biter. Øver hver dag med biter eller brød og hun liker veldig godt å styre med maten selv, men som sagt så ender lite av det i magen ;)
 
Mi er veldig var på klumper og får i seg lite av ikkemoset mat så kommer til å fortsette å mose til jeg ser hun får i seg nok med biter. Øver hver dag med biter eller brød og hun liker veldig godt å styre med maten selv, men som sagt så ender lite av det i magen ;)

Min spiser jo brød selv. Bare ikke testa med middag. Ser for meg det blir bare søl. Men får kanskje begynne å øve på middag vi og :)
 
Back
Topp