Jeg ba om å få videoen og bildet tilsendt dersom det gikk veien, så tenkte å spørre om det etter å ha vært på tidlig ultralyd i uke 7Vi fikk video av utviklinga, så bildet er en screenshot og ikke like fint, men det er sååå tøft!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ba om å få videoen og bildet tilsendt dersom det gikk veien, så tenkte å spørre om det etter å ha vært på tidlig ultralyd i uke 7Vi fikk video av utviklinga, så bildet er en screenshot og ikke like fint, men det er sååå tøft!
Samboer fikk ikke vært med til innsett, derfor vi fikk med en gangJeg ba om å få videoen og bildet tilsendt dersom det gikk veien, så tenkte å spørre om det etter å ha vært på tidlig ultralyd i uke 7![]()
Det gir veldig meningSamboer fikk ikke vært med til innsett, derfor vi fikk med en gang![]()
Krysser fingrene for oss begge! Har trua på at dette går veien!Det gir veldig meningNå krysser jeg bare fingrene for at utviklingen er god og ikke slik som sist, hvor alt utviklet seg foruten embryoet. Akkurat nå føles det ut som jeg er bare et steg lengre på riktig vei
![]()

Ser mange andre tar blodprøver på klinikken for å bekrefte graviditet. De har ikke det på Spiren, sant? Det er «bare» den UL i uke 7? 
De bruker ikke blodprøve der neiNå sendte jeg inn melding om at jeg er gravid, håper de ikke blir oppgitt fordi jeg ikke klarte å vente til onsdag!Ser mange andre tar blodprøver på klinikken for å bekrefte graviditet. De har ikke det på Spiren, sant? Det er «bare» den UL i uke 7?
![]()
Gratulerer så mye med din lille prins <3Hilser inn til derejeg fikk min spirengutt i mai, 1 mnd for tidlig , hadde 4 forsøk i Porsgrunn først før de ga meg opp og vi dro til spiren . Hadde Liv Bente .hadde 3 forsøk hvor jeg ble gravid 2 ganger men mistet i uke 5 og uke 8 .Ble tilslutt eggdonasjon på oss pga min alder. Jeg er 41. De er helt fantastiske der og hvis man ønsker å ra blodprøve der,altså hcg så får man det og
![]()
Jeg skulle bare bruke opp de jeg hadde i boksen. Ferskforsøk ja, og fortsatt 2 uker til UL… nesten så jeg har lyst til å kjøpe en boks til og ta litt lengerJeg har fått beskjed om å bruke prolutex frem til ultralyden. Samme som cyclogest, men i sprøyteformat.
Nå har jeg fryst innsett da, så har hørt at det er noe annerledes fra fersk
Da jeg ble gravid i september gikk jeg på cyclogest, og fikk beskjed om at det var ok å slutte på testdatoen![]()

Vi satte inn 5 dagers blasto, fikk ikke noe alternativ, bare beskjed om det! Og så sa de at de skulle si ifra om vi mot formodning måtte komme før.Hvis man har ferskinnsett på spiren, setter de da inn 2 dagers, 3 eller 5? Og hva er det som avgjør det?
Tusen takk for svar. Høres veldig riktig ut når du sier det. Håper det kanskje kan bli ferskinnsett her, hvis jeg ikke er overstimulert igjenVi satte inn 5 dagers blasto, fikk ikke noe alternativ, bare beskjed om det! Og så sa de at de skulle si ifra om vi mot formodning måtte komme før.
Men tror de ser på kvalitet på egg og sperm, antall, utvikling osv og tar en avgjørelse utifra det! Vet om et par som ble ringt på dag to for innsett, siden det bare var ett egg igjen av de befruktede så de ville la det få en sjanse i kroppen. Jo lenger det dyrkes jo sikrere er man på utviklingen av embryoet, men det sies at embryoet har det best i kroppen, så vil tro det er flere faktorer som spiller inn når de vurderer.
Jeg satte også inn blasto (5-dagers) på ferskHvis man har ferskinnsett på spiren, setter de da inn 2 dagers, 3 eller 5? Og hva er det som avgjør det?