Spinning babies - seteleie

Enig med hun over. Nålene skal ikke i magen. Det er fordi akupunktur bygger på kinesisk medisin, der man bruker energi kanaler i kroppen. Nålene settes i tærne og føttene kanskje også og leggene. Ville nok sett meg om etter en annen akupunktør, dersom hun du har snakket med vil sette nåler i magen.
Ja, hun snakket om nåler i magen :/, så det gjorde meg bekymret. Men da leter jeg etter en annen.
 
Jeg opplevde det ikke som vondt, men ganske ubehagelig da de måtte prøve å «løfte» babyen fra bekkenet utenfra. Og da var det selve trykkingen utenfra som var ubehagelig for meg, at de «kjørte» fingrene inn på siden av symfysen, liksom. På meg var de i tillegg tre leger som prøvde, så det var bare «ny» kraft, liksom.

Men jeg har ikke kjent babyen snu seg.

Du og babyen blir nøye overvåket underveis. Jeg fikk ctg før forsøket og to runder etter forsøket (først en runde fastende, så en runde etter mat). De tok en grundig ul-undersøkelse før selve forsøket, og underveis blir babyen overvåket. De setter veneflon i tilfelle noe skulle skje underveis, men jeg oppfattet det først og fremst som et føre var-tiltak.
Tusen takk for forklaringen. Men du fikk en egen time til ytre vending, ikke sant? Det er ikke sånn at de kommer til å spørre meg om å forsøke det i morgen hvis babyen fortsatt er i seteleie siden jeg er 37+1.
 
Tusen takk for forklaringen. Men du fikk en egen time til ytre vending, ikke sant? Det er ikke sånn at de kommer til å spørre meg om å forsøke det i morgen hvis babyen fortsatt er i seteleie siden jeg er 37+1.
Det ble satt opp egen time, ja. Måtte inn på fødeavdelingen for vendingsforsøket. Det tar litt ressurser den tiden du er der (for min del jordmor+jordmorstudent og tre fødselsleger (og en som «datt innom» for å se). Jeg var der i et par-tre timer tror jeg.
 
Tusen takk for forklaringen. Men du fikk en egen time til ytre vending, ikke sant? Det er ikke sånn at de kommer til å spørre meg om å forsøke det i morgen hvis babyen fortsatt er i seteleie siden jeg er 37+1.
Du får egen time og du blir værende på overvåkning av ctg både før og etter vendingsforsøket☺️ Det skal også være et team i beredskap for keisersnitt hvis babyen plutselig må ut.
 
Back
Topp