Spilleliste til fødsel!

Vi slo på radioen vi, og det var mest for samboer sin del..

.. men litt koselig er det å ha spesielle minner til enkelte sanger fordi den ble spilt nr jeg lå der og føda..

Har to sanger, den ene er "i got a feeling" med black eyed peas (og det BLE jo "a good night" for lillemann kom jo!) OG superkul med kniv med yogafire (som ble spilt under "forløsningen" (han ble tilslutt tatt med vacuum)

LAg deg spilleliste du, jeg kommer nok til å gjøre det neste gang, for å slippe alt jeg IKKE vil høre som spiles på radioen.. haha.

Uansett var det koselig med musikk

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: MsMoHo

Hehe.. Ikke meningen å le, men når du ligger der så driter du i om der er musikk eller ikke...

Det er iallefall min opplevelse, hadde ikke brydd meg om ett korps sto inn på fødestua og spilte engang ! [8D]

Sign, hahahaha! [:D]

Når man skal føde for første gang - så ER det for første gang, og man ANER ikke noe om hva som skal skje, hvordan en kommer til å reagere, hvilket fokus en klarer å holde eller what so fuckin ever. MEN; Om en dame som SKAL føde for første gang - får en følelse av kontroll fordi hun ser for seg noe, hun planlegger noe - kanskje det gir en trygghetsfølelse å prøve å danne en trygg ramme omkring det ved kjente sanger... Hvorfor ikke bare la henne få HA den følelsen av trygghet - ro - en følelse av kontroll?
Må slike kjipe "Ædda bædda, jeg har født en milliard ganger før - og VET hvordan det er"- kjerringer komme på banen?

Hehehe jeg sa ikke at det var noe galt i det...[;)]
Sa bare min erfaring[8D]

Jeg angret på at jeg ikke hadde mp3 spilleren min med. Kunne hatt fin bruk for den, var mye venting for min del. Og mannen sov[8D]

Er enig i de som sa Muse med Unintended. Og ellers alt av Tom Mcrae. Og Porcupine Tree [:D]
Neste gang skal jeg definitivt ha med Shpongle.[8D]

ORIGINAL: Delightful

Nå spurte ikke ts om hun skal lage spilleliste til fødsel eller ikke, hun har bestemt seg for å gjøre det, men allikevel må dere henge dere opp i dette. Det er da ingen fødsler som er like, dere vet absolutt ikke om hun får hørt på musikk eller ikke. Svar på det hun spør om da, for pokker!

- Fix you med Coldplay
- Unintended med Muse
- Feel med Robbie Williams
- Chasing Cars med Snow Patrol

Sign

helt enig her

Metallica - Nothing else matters, Fade to black, Unforgiven
Muse - Unintended
Enigma - Return to innocense
Eagles - Desperado

Ja, av enelleranna grunn så var det dei eg kom på :-))

Tusen takk for fine tips, jenter![:)]

ORIGINAL: MsMoHo

Hehe.. Ikke meningen å le, men når du ligger der så driter du i om der er musikk eller ikke...

Det er iallefall min opplevelse, hadde ikke brydd meg om ett korps sto inn på fødestua og spilte engang ! [8D]

sign. enda jeg var igrunn ganske rolig, hadde lite smerter osv under fødsel [8D] men musikk hadde nok vært det siste jeg hadde tenkt på

men, selvfølgelig, om det blir mye venting så er det sikkert greit med usikk da [:)] har ikke foresten de fleste sykehus tv på fødestuene nå?

Jeg har brukt musikk veldig aktivt som smertemestringsteknikk på begge fødslene. Konsentrerte meg om meoldien i stedet for smertene, og det hjalp masse.[:)] Hadde selvsagt øvd på det før fødsel. Tror kanskje at mange av de som svarer litt spydig her kunne tjent på å huske musikken sin i stedet for å gi seg over til smertene som det høres ut som de har gjort.[;)]

Jeg hadde laget den lange spillelisten første gang, men endte med å bruke en eneste sang om og om igjen. Andre gang tok jeg bare fram den som virket best første gang. Jeg likte rolig yogamusikk, men lag deg litt forskjellig og se hva som passer for deg. Min favoritt ble en cd som het spirit of yoga.[:)]

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg har brukt musikk veldig aktivt som smertemestringsteknikk på begge fødslene. Konsentrerte meg om meoldien i stedet for smertene, og det hjalp masse.[:)] Hadde selvsagt øvd på det før fødsel. Tror kanskje at mange av de som svarer litt spydig her kunne tjent på å huske musikken sin i stedet for å gi seg over til smertene som det høres ut som de har gjort.[;)]

Jeg hadde laget den lange spillelisten første gang, men endte med å bruke en eneste sang om og om igjen. Andre gang tok jeg bare fram den som virket best første gang. Jeg likte rolig yogamusikk, men lag deg litt forskjellig og se hva som passer for deg. Min favoritt ble en cd som het spirit of yoga.[:)]

Brukte pusteteknikk, jeg. [;)]

Hans Bollandsås med moments er jo et must[:)] den sangen er bare såååå fiiin[:)] litt hekta 

Jeg lagde ikke noe spilleliste før fødsel fordi jeg så for meg at det var liten vits i, hadde jo lest her at det kom jeg til å drite i. Men jeg savnet musikk masse, mens jeg ennå var hjemme gikk spotify for fullt, men vi hadde ikke med noe ipod eller cd til sykehuset.

Jeg gikk mye under riene og da synes jeg I'm yours med Jason Mraz (eller hvordan det nå skrives) var fin å gynge avgårde til.
Av mer rolige sanger liker jeg Muse med Unintended (som er nevnt her) Sing for absolution.
Beatles med Because er et must hvis jeg skal roe ned. Verdens vakreste sang spør du meg. Har fler og, men det var de jeg kom på akkurat nå.

Kanskje derfor best å høre mest på hva man vil selv og ikke "flertallet" og de som prater høyest her inne![;)]

hun spurte ikke deres mening om at dere driter i musikken når dere fødde,!

jeg personlig er avhengi å høre på musikk daglig, og jeg hadde rolig musikk BEGGE gangene under min fødsel, var koselig stemning selv under de værste riene, ble jo en nydelig bakgrunnsmusikk når pappaen skulle filme rett etter at eldste ble født, når siste kom måtte vi skru av musikken vær gang nrk-mannen kom inn på rommet for å filme[:'(]
musikk er terapi for mange, og meditering for de som klarer å slappe av når riene står på..

enya,
ryan adams (ikke bryan)
celtic

kommer ikke på noe mere i farta.

Brian Jr. & Niko McKnight - Marry Your Daughter

DEN er såååååååååååå fin!!!!!!!

ORIGINAL: Pontus

Åhh, ja det var den![:D]

Eg hadde med Ipod, men blei så svett av å ha i øreproppene, så orka ikkje bruke den..

På fødestua sto radioen på, og eg holdt på å KLIKKE!
Trur vi hadde vært der i 20 minutt da eg ba kjæresten om å kaste den H*******S radioen langt faen avgårde....[8D]

Lykke til med fødsel!

ORIGINAL: maltesers

ORIGINAL: Pontus

Åhh, ja det var den![:D]

[:D]

enya
pink floyd
fiiin flytemusikk[:D]

Har født tre ganger og har hatt musikk alle gangene, og det var helt nydelig å ha musikk med, ville ikke født uten hvertfall[8D][:D]

Melissa Holm,
Bjørn Eidsvåg
Celine Dion
Whitney Houston og noe hard trance[8D]
Spilte faktisk hard musikk jeg bruker når jeg skal ta i på treninga under pressingen[8D]

Back
Topp