Jeg har alltid vært social, hovedsaklig levler jeg bare, gjør achievements, professions og det hender jeg gjør LFR og dungeons en sjelden gang. Jeg har ikke behov eller interesse for mer enn dette. Han går konstant og tenker på hva det neste som skjer på WoW er. Han skal raid'e, minst 6 timer i uken uforstyrret, så jeg kan ikke gå ut disse timene, jeg må være hjemme å passe på lille. Våkner hun, må jeg ta henne, jeg må gi mat, jeg må skifte bleier. Det er ikke så uvanlig fra sånn det fungerer ellers. Nå er han ikke så ekstrem at han glemmer gå på do eller å spise, det gjør han, men han er altfor oppslukt i dette. Han har vært arbeidsledig i 2 år (har brukt disse årene på å spille) og nå har han endelig fått et jobbtilbud som han kan ha ødelagt fordi han ble hjemme i dag pga Legion. Jeg sa til han at raiding ikke passer inn med baby og på en eller annen måte overbeviser han meg gang på gang at det går så bra. Jeg nevnte også at han trenger profesjonell hjelp under praten vi hadde i går, men det sier han at han ikke trenger. Mulig jeg trenger det fordi han mener jeg "manipulerer han" og tar fra han hans eneste hobby.
Venner har han aldri hatt mange av, og de han har spiller også WoW. Jeg klarer ikke få han til å slutte, jeg er så fortvilet...
Han trenger helt klart hjelp. Kutter han ut Wow så finner han noe annet.
Men du, jeg synes du skal gå litt inn i deg selv. Du sier at du elsker han, men hva er det som gjør at du elsker han? Respekterer han deg? Ønsker dere det samme for fremtiden? Tar han sin del av ansvaret for hus og barn? Får han deg til å føle deg elsket?
Av og til blir vi i forhold fordi det er mye tryggere å bli enn å t sjansen alene. Det er lært hjelpesløshet; man har lært at man ikke har noe kontroll over omgivelsene uansett så man slutter å prøve. Det er derfor vi så lett blir i dårlige forhold. Mange lurer på hvorfor man gidder å bli når partneren behandler en dårlig, men da har man rett og slett gitt opp håpet på at ting kan snu, og troen på at man er verdifull. Det er en overlevelsesmekanisme.
Vil han i det hele tatt merke det om du er borte?