Spekeskinke og salami

Jeg er helt fortvilet over at sambo absolutt skal spise div spekemat!!! Jeg har såååå lyst på. Ender med at jeg står i kjøleskapet og lukter på salamien *håpløs* ;) Irriterer meg litt at jeg ikke liker varmebehandlet spekemat...

Leser noen plasser at man kan fryse for så å la det tine? Er det noe som kan fungere kanskje?

Leser noen plasser at man kan fryse for så å la det tine? Er det noe som kan fungere kanskje?

Det holder ikke å fryse ned da det tar bare knekken på en av bakteriene. Det må varmebehandling til dessverre....

Pakker fårepølse og majones med meg til sykehuset.

Ah, det er godt jeg ikke lengter etter det enda da. Var verst med fenalåret i juletiden :p

Sliter litt personlig :P Jeg savner det helt vilt mye!! Sist fylte jeg opp kjøleskapet når det nærmet seg termin, ser for meg at det går som samme sjebne :P

Sliter litt personlig :P Jeg savner det helt vilt mye!! Sist fylte jeg opp kjøleskapet når det nærmet seg termin, ser for meg at det går som samme sjebne :P
Hehe :p bestilte pizza med peperoni igår for å se om det kunne være noe av samme smaken, ikke i det hele tatt. Fikk helt avsmak på alt da. Men kunne godt tenkt meg salami på fersk kneip altså :p

Pasteurisering er varmebehandling. Så hvis du varmebehandler den går det fint. Jeg har spist blåmuggost i saus for eksempel.

hva tenker dere om denne artikkelen da damer? http://altformamma.no/artikler/141/article/item
Er selv utrolig glad i salami, og har ikke klart å holde meg helt unna:/

Og jeg må bare si på forhånd at jeg ikke quoter deg, Første_gang_mamma88, men artikkelen :)

Helt ærlig så irriterer den artikkelen meg noe inni hampen! :P Det er uttalelser tatt ut av lufta og satt sammen til en artikkel. Dersom man spør Tine om melken deres er god, så får man selvfølgelig et ja til svar. Det at en kvalitetssjef fra Nortura kommer med en sånn uttalelse sier seg selv. Hun skal fronte produktet deres! Og det at "helsedirektoratet sier generelt" nekter jeg å tro refererer til spekemat og salami da det står noe helt annet under anbefalinger. Men at man "generelt" altså refererer til når man generelt snakker om mat og gravide, og det sier jeg meg helt enig i!
Det er ikke anbefalt for gravide å spise spekemat og salami, ikke holder det å fryse det ned heller, det må varmebehandling til!

Med det sagt så er det små sjanser for å bli smittet, veldig små. Personlig syntes jeg det ikke er verdt en mikrodels risikosjanse for å bli smittet, så jeg holder meg unna. Helt greit at noen velger å ta den sjansen, men det irriterer meg når man formidler feilinformasjon om at det er trygt. For det er det ikke.

Back
Topp