Beate
Elsker forumet
Ja er helt enig med dere i at det er litt feil å ikke høre på anbefalinger! De blir gitt for en grunn! Gjelder ikke bare mat, men mye annet også. Røyking for eksempel. Alkohol. Men folk får nesten bare gjøre som de vil. Vil dem røyke, må dem få gjøre det. Vil dem drikke alkohol, må dem få lov til det å. Og vil man ta sjansen å spise rått kjøtt mens man er gravid, så må dem nesten få lov. Dette gjelder ikke meg - jeg leser anbefalinger, og prøver så godt jeg kan å holde meg til det. Kommer nok ikke til å glemme meg mer ihvertfall! ;-)~Heffalumpen~ skrev:
Synes det blir litt (nei, egentlig ganske mye) feil å tenke slik. Jo, de som ønsker å drikke alkohol og røyke i svangerskapet kan vi jo ikke gjøre noe med, men jeg kommer aldri til å få resekt for disse menneskene...
Det er jo faktisk et annet liv vi har fått (valgt å ta) ansvar for, og med en slik avgjørelse kommer et stort ansvar! Sånn er det bare!
Kjempe bra at du følger de rettningslinjer som gis da, synes bare det er rart at noen tenker; " Jaja, vil hun røyke eller drikke så må hun få lov til det ". Det blir nesten (med trykk på nesten) det samme som å si at; " Jaja, vil hun slå ungen sin, så må hun jo få lov til det" Barn kan ikke forsvare seg! Et foster er, om mulig enda mer forsvarsløst!