Spekemat!:p

Ååh?
Æ har jo bare lyst på litt birkebeiner skinke:p nom nom
Jepp. Jordmor fortalte meg det i sist svangerskap. Har man vært smittet tidligere har kroppen "forsvaret" klart til neste gang og derfor rammer det ikke fosteret. Har du hatt katt feks, er sjansen absolutt tilstede for at du allerede har vært smittet tidligere. Be legen sjekke det når han/hun skal ta blodprøve :-)

6. April 2013
7. April 2015

Nei, jeg tror aldri det har vært noe utbrudd på spekemat. Som sagt så sies det at listeria ikke vil kunne "vokse" på spekemat. Jeg fant en tråd på en annen nettside der noen hadde gjort en grundig undersøkelse av saken, men jeg husker ikke hvor.

6. April 2013
7. April 2015

Du får legge ut link om du finner den tilbake;)

Jeg spiser så mye spekemat og har aldri hatt noen problemer i etterkant. Jeg har spist mye både i innland og utland, og aldri vært syk eller hatt toxoplasmose. Jeg angrer kanskje litt på at jeg spise de spekeskinene nå på ferien, men gjort er gjort. Føler meg ikke mye nervøs i forhold til spekemat kjøpt i Norge. Og hvis man i tillegg fryser på den forhånd så er i allefall toxoplasmosen ut av verden...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Hvordan kan jeg varmebehandle? :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Kanskje inne med majones. Men ostesmørbrød med ost og salami.

Oi nå fikk jeg skikkelig lyst på det... Må lage det til middag i dag:D mann og barn er ute på vift;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Skulle stå: kanskje ikke med majones

<3 Gutt 04.02.12 <3

Du får legge ut link om du finner den tilbake;)

Jeg spiser så mye spekemat og har aldri hatt noen problemer i etterkant. Jeg har spist mye både i innland og utland, og aldri vært syk eller hatt toxoplasmose. Jeg angrer kanskje litt på at jeg spise de spekeskinene nå på ferien, men gjort er gjort. Føler meg ikke mye nervøs i forhold til spekemat kjøpt i Norge. Og hvis man i tillegg fryser på den forhånd så er i allefall toxoplasmosen ut av verden...

<3 Gutt 04.02.12 <3
Jeg fant den: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=246159

:-)

6. April 2013
7. April 2015

Back
Topp