Spekemat / konfirmasjon

Altså når jeg spiser biff, gjennomsteker jeg den ikke. Skal man høre på alt, kan man jo ikke spise noe omtrent. Man må ta det med en klype salt, og passe på utløpsdato. Det er ganske mange som er immune mot toxoplasmose også.
Ja det kan jeg tru på. Jeg er feks immun mot omgangssyken så er nok mulig at folk immun mot det også.

Ja det kan jeg tru på. Jeg er feks immun mot omgangssyken så er nok mulig at folk immun mot det også.

Hehe, DET er du slett ikke, altså. Det er det ikke mulig å bli

Noro er fantastisk sånn, den muterer så fort at etter to uker er det et annet virus enn det man hadde på besøk nylig, og derved finnes ikke immuniteten lenger.

At du ikke får det lett, det er greit, men immun er du nok ikke, pr def.

immun mot toxoplasmose kan man dog være (men ikke liseria)

Hehe, DET er du slett ikke, altså. Det er det ikke mulig å bli

Noro er fantastisk sånn, den muterer så fort at etter to uker er det et annet virus enn det man hadde på besøk nylig, og derved finnes ikke immuniteten lenger.

At du ikke får det lett, det er greit, men immun er du nok ikke, pr def.

immun mot toxoplasmose kan man dog være (men ikke liseria)
Ja det sier alle helt til jeg er den eneste som ikke får det. Her fikk absolutt alle det og lå dårlige i to uker. Jeg var den eneste som ikke fikk det. Har aldri hatt omgangssyken. Men alle som ikke jobber med det sier det. Legen sier jeg er en av få heldige som ikke blir smitta med det. Så det er mulig. Er ikke noe vits i å være så påståelig når du ikke er meg. Jeg veit vel best selv om jeg får det eller ikke.

At du ikke får det tviler jeg ikke på. At du er immun, pr definisjon, er en annen sak

Hvis dere har forferdelig lyst på spekemat kan man vel til nød steke det mener jeg (da vil det jo ikke være rått) Jeg synes hvertfall det er godt med stekt morrpølse f.eks til pomfrites ;)

Mens jeg derimot synes stekt spekemat er noe av det minst fristende jeg kan tenke meg

Så jeg venter til januar

Hvis dere har forferdelig lyst på spekemat kan man vel til nød steke det mener jeg (da vil det jo ikke være rått) Jeg synes hvertfall det er godt med stekt morrpølse f.eks til pomfrites ;)
Jeg prøvde å lage ostesmørbrød med spekeskinke i helga. Det er godt det også og på pizza. Hehe. Det har faktisk jeg spist også pga en kjenner fra Ørsta. Er visst normalt å spise det der.

Mens jeg derimot synes stekt spekemat er noe av det minst fristende jeg kan tenke meg

Så jeg venter til januar

Smak og behag ;)

Var bare tenkt som et tips hvis lysten skulle bli altfor stor og man syns det er litt lenge å vente til neste år :)

Jeg prøvde å lage ostesmørbrød med spekeskinke i helga. Det er godt det også og på pizza. Hehe. Det har faktisk jeg spist også pga en kjenner fra Ørsta. Er visst normalt å spise det der.
En ting er når du lager det selv, men obs (!), kjøper du pizza ute legges spekeskinken på etter steking! ;-)

Spekemat er omtrent det eneste som frister meg, men bare tanken på å varme den eller noe gjør meg kvalm(ere)!
Jeg gleder meg til baby er født, da har jeg bestilt spekemat-fat av sambo <3

Jeg var i bryllup forrige helg. Viste ikke at det var spekemat. Så måtte nøye meg med egg, potetsalat og brød :p heldigvis ingen som spurte hvorfor jeg ikke spiste det andre :p

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å spist spekemat. Det er det ikke verdt for min del :).
Må legge til at jeg er enig i mye av det Sara skriver her.

Du kan ta en test på legekontoret for å sjekke om du er immun for toxoplasmose. Mange som har vokst opp med dyr er det :)
Ja da er nok det en god mulighet for at jeg er det. Hehe. Har vel vokst opp med de fleste husdyr og vært mye borte i kuer/ fjøs.

Det er vel i hovedsak katt (eller sau spesielt i fjøs hvor det går katt) det er toxo-smitte.

Om du har hatt katt så lenge er det ikke utenkelig, ja. Jeg har aldri hatt katt.

Legen spurte om vi hadde, dersom vi hadde hatt katt nå hadde hun tatt toxo-prøve av meg, trolig for at jeg skulle vite om jeg skulle være ekstra obs med den eller ei. Men vi har hund vi. Og katteallergisk sønn

Back
Topp