Spedbarnsforsikring

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Hvilken spedbarnsforsikring har dere valgt og hvorfor ?

Vi skal ikke ha egen spedbarnsforsikring. Er nokså godt dekket gjennom forsikring vi har fra før, som evt. kan utvides.

Spedbarnsforsikring er hos de aller fleste forsikringsselskap helt gratis og blir automatisk avsluttet når barnet er 3-6 mnd, så jeg ser ingen grunn til å ikke bestille det. Så blir man heller å bestille egen barneforsikring fra ca 3 måneders alder.

Spedbarnsforsikring er hos de aller fleste forsikringsselskap helt gratis og blir automatisk avsluttet når barnet er 3-6 mnd, så jeg ser ingen grunn til å ikke bestille det. Så blir man heller å bestille egen barneforsikring fra ca 3 måneders alder.

Ja det er det jeg også har lest, men greier ikke å finne ut hvem jeg burde ta å velge Storebrand eller gjensidige? Storebrand avsluttes automatisk og virker veldig grei, men gjensidige dekker andre ting enn Storebrand.

Skal ha i Gjensidige :)
Pga fornøyd med dekning og slik fra før. Har personforsikringene der til oss i familien.

Vi har Gjensidige frå før av, så vi har gratis spedbarnsforskring hos dei fram til baby er 3 mnd. [emoji4]

Vi valgte Storebrand. Jeg gjorde ikke veldig mye research, men syntes de så veldig greie ut og hadde noe bedre dekningsgrad (synes jeg). Tenkte ikke så veldig mye over det siden den er gratis og bare varer en kort periode. Kommer til å gjøre mye mer research før jeg velger barneforsikring :)

Vil bare legge til her at på disse gratis gravid og spedbarns forsikringene fra gjensidige og Storebrand så dekker de ikke om noe skulle skje under fødsel eller om barnet blir født med sykdom. Jeg vurderer å heller betale litt for en forsikring (Er kun en engangssum hos if f.eks) og heller være sikker tilfelle noe skulle oppstå under fødselen eller med barnet. Gjensidige og Storebrand dekker kun ved ulykke.

Back
Topp