Spedbarns dyschezia

siouxsie

Flørter med forumet
Søvnløs i september 2025
Hei!

Er det noen som har erfaring med dette? Går det over? Har søkt i tidligere innlegg både her og i termingrupper på facebook uten treff.

Det skal gå over ja, et gjerne pga underutviklet tarmsystem. Kan hjelpe å massere magen og sykle med beina. Du kan også «squatte» med babyen for å få riktig posisjon.

Håper det går over raskere enn hva google forteller (6 mnd og utover). Vondt å høre han slite så mye. Gjør alle disse tiltaka daglig:(

Min har dette! Har slitt med det siden hun var 3 uker og er nå 11 uker… syns synd på henne selvfølgelig, men nettene er utrolig tøffe :dead: Hun våkner etter 45 min hver gang hun har sovnet, og bare presser, skriker og gråter av frustrasjon. Hadde håpt det skulle roe seg snart! Jeg snakket med Helsesykepleier og fikk anbefalt Semper dråper. Spent på om det hjelper!

Leste forresten en del om dette på engelske forum på Reddit, der er det mange som har hatt erfaringer med infant dyschezia. De fleste jeg leste om sier at det roet seg ved 12 uker og var så og si helt borte ved 16 uker :happy:

Min har dette! Har slitt med det siden hun var 3 uker og er nå 11 uker… syns synd på henne selvfølgelig, men nettene er utrolig tøffe :dead: Hun våkner etter 45 min hver gang hun har sovnet, og bare presser, skriker og gråter av frustrasjon. Hadde håpt det skulle roe seg snart! Jeg snakket med Helsesykepleier og fikk anbefalt Semper dråper. Spent på om det hjelper!
Gi en lyd om det fungerer! Vi prøvde det to dager, men merket ikke forskjell. Ksn ksnskje gi det et nytt forsøk…

Gi en lyd om det fungerer! Vi prøvde det to dager, men merket ikke forskjell. Ksn ksnskje gi det et nytt forsøk…
Helsesykepleier sa vi skulle prøve i 1-2 uker og at resultatet først ville komme etter 5 dager! Men håper vi merker noe kjapt om det har effekt :shy: Skal oppdatere her i tråden!

Jeg har nå brukt Semper-dråpene i rett over 2 uker og har ikke merket noe bedring. Etter den første uka følte jeg at hun feis mer, men usikker på om det er fordi hun fikk luft i magen av dråpene eller om hun var blitt flinkere å presse. Så hadde vi en vond natt igjen med oppvåkning en gang i timen, og jeg bestemte meg for å prøve melkefritt i tilfelle det er allergi. Har nå gått på det i en uke. I går hadde hun plutselig blod i avføring og klarer bare å bæsje 1-2 ganger i uken i forhold til 8 ganger som var normalen før, med like mye pressing og kav. Syns det har blitt mye verre. Så nå vet jeg ikke hva som skjer… skal på 3-ukers kontroll i dag heldigvis :smiley-ashamed004
Har det blitt noe bedre hos deg?

Back
Topp