Sparketest

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Det er vel etter uke 28 enkelte jordmødre anbefaler å følge med barnet i forhold til antall spark. På
Ene appen på tlf min jeg sånn spark- teller, hvor det står at man bør kjenne 10 spark i løpet av 2 timer. Sist gang tok jeg tiden i en veldig rolig periode og det tok 9 min.. I dag tok det 2 :P aktiv frøken med andre ord

Det er fra uke 28 man skal følge med på det. Jeg hadde likevel blitt bekymret om jeg ikke kjente noe i løpet av en dag nå. Har kjent mye spark hver dag i veldig lang tid. Da er det jo rart hvis jeg plutselig ikke kjenner noe en dag:/
Virker som det er mye liv hos deg også :)

Syns lille her har vært rolig nå det siste døgnet , men vet ikke hvor mye .
Kanskje jeg skal prøve å notere :)?
Er 23 uker idag

Det er fra uke 28 man skal følge med på det. Jeg hadde likevel blitt bekymret om jeg ikke kjente noe i løpet av en dag nå. Har kjent mye spark hver dag i veldig lang tid. Da er det jo rart hvis jeg plutselig ikke kjenner noe en dag:/
Virker som det er mye liv hos deg også :)

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha daglig spark fra uke 20 jeg, siden jeg allerede hadde kjent så lenge, så dersom jeg ikke fikk liv i frøkna så skulle jeg ringe inn til jordmor

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha daglig spark fra uke 20 jeg, siden jeg allerede hadde kjent så lenge, så dersom jeg ikke fikk liv i frøkna så skulle jeg ringe inn til jordmor
Jeg hadde helt klart tatt kontakt nå hvis jeg var bekymret:)
Hvis jeg ikke hadde kjent noe, ville jeg fått en ekstra sjekk.
Satser på at jeg slipper og at det fortsetter med mye liv fremover også:)

10 spark/bevegelser på 10 minutter når jeg la meg ned nå, så da var det vel ikke så galt allikevel ;)

10 spark/bevegelser på 10 minutter når jeg la meg ned nå, så da var det vel ikke så galt allikevel ;)
Bra! Det er vel ofte når man ligger i ro at man kjenner det. Jeg har prøvd å høre på et sånt meditasjonsklipp de siste kveldene når jeg har lagt meg. Prøver å slappe av i hele kroppen, men det er jo ikke så lett når det er full fest i magen! :p

Hehe ;) nei det kan man ikke klage på! Kjenner svært sjeldent noe når jeg rører meg men straks jeg setter meg ned er det full fest ;)

Synes ikke det er så mye sparking lenger. Mer bevegelser. Kjenner at han snur på seg og sånt. Så hvilken stilling han lå i i går kveld. Magen min var skjeiv og hadde en bul som stakk ut på siden :p

Synes ikke det er så mye sparking lenger. Mer bevegelser. Kjenner at han snur på seg og sånt. Så hvilken stilling han lå i i går kveld. Magen min var skjeiv og hadde en bul som stakk ut på siden :p

Samme her! Mindre spark og mer bevegelser som "glir" innvendig på magen og buler som kommer frem ;)

På en sparketest så vil det regnes som spark da ;)

Jeg skal ringe jordmor i morgen, for den lille er myyyye mindre aktiv enn det han/hun har vært den siste uken. Har jo kjent daglig spark siden uke 15, og det ganske masse.
Og da sa jordmor at det skulle ihvertfall ikke bli mindre..
Skal sies at de siste dagene har vært ett evig stress og bare i aktivitet og gått MYE. Men syns likevel når kvelden kommer og jeg roer ned så er det ikke så mye..

Jeg skal ringe jordmor i morgen, for den lille er myyyye mindre aktiv enn det han/hun har vært den siste uken. Har jo kjent daglig spark siden uke 15, og det ganske masse.
Og da sa jordmor at det skulle ihvertfall ikke bli mindre..
Skal sies at de siste dagene har vært ett evig stress og bare i aktivitet og gått MYE. Men syns likevel når kvelden kommer og jeg roer ned så er det ikke så mye..
Men du kjenner fremdeles bevegelser? Håper det er bare at han/hun har fått det litt trangere.

Her ga jordmor en grei forklaring på hvordan jeg skal forholde meg til dette.
Nå, siden jeg kjenner såpass mye hver dag så skal jeg det ikke bli stille.
Dersom jeg er usikker og ikke har kjent henne på en stund skal jeg først legge meg ned i en halvtime og kjenne etter. Pappaen kan gjerne også hjelpe til. Kjenner jeg ingenting på den halvtimen så skal jeg ta meg noe kaldt å drikke, og så kjenne etter i en ny halvtime. Jeg måtte ikke være redd for å dytte litt på magen heller. Det skal gjøre ganske vondt for meg før det er ubehagelig for babyen sa hun. Kjenner jeg fremdeles ingenting så skal jeg ringe føden. Terskelen skal være lav for det :)

Men du kjenner fremdeles bevegelser? Håper det er bare at han/hun har fått det litt trangere.

Dersom jeg er usikker og ikke har kjent henne på en stund skal jeg først legge meg ned i en halvtime og kjenne etter. Pappaen kan gjerne også hjelpe til. Kjenner jeg ingenting på den halvtimen så skal jeg ta meg noe kaldt å drikke, og så kjenne etter i en ny halvtime. Jeg måtte ikke være redd for å dytte litt på magen heller. Det skal gjøre ganske vondt for meg før det er ubehagelig for babyen sa hun. Kjenner jeg fremdeles ingenting så skal jeg ringe føden. Terskelen skal være lav for det :)
Ja kjenner heldigvis bevegelser hver dag, bare ikke like mye som før. For så ble det jo sirkus i magen med engang jeg holdt meg i ro. Men er gjerne bare blitt trangere :) jeg pleier å få svar når jeg dytter i magen :)

Gode tips du fikk av jordmor, det skal jeg huske! :)

Jeg fikk også beskjed om å sette meg ned, drikke noe søtt og prøve å få kontakt med den lille. Hvis ikke det fungerte etter 30 min skulle jeg ringe

Dytter opp denne - er det noen som har begynt å følge med mer på dette nå?

Jeg har begynt å følge med på mønsteret til babyen, og det er helt klart våke-sove-tider nå. Foreløpig er det såpass med liv og røre at det ikke er noen som helst grunn til å følge med. Det er for mange spark til at jeg klarer å registrere det, men når han sover eller hviler kjenner jeg mindre spark, men mer bevegelse. Men viktig å følge med på dette!

Jeg har begynt å følge med på mønsteret til babyen, og det er helt klart våke-sove-tider nå. Foreløpig er det såpass med liv og røre at det ikke er noen som helst grunn til å følge med. Det er for mange spark til at jeg klarer å registrere det, men når han sover eller hviler kjenner jeg mindre spark, men mer bevegelse. Men viktig å følge med på dette!
Her er det ikke mange spark egentlig ikke - mest kraftige, til tider vonde bevegelser - tydelig at hun begynner å bli større. Mer slag med hendene.

Prøver å registrere 10 bevegelser jeg, og det tar mellom 1,5-3 min som regel - så meget aktiv frøken! Men har flere rolige perioder med søvn nå ja merker jeg :)

Back
Topp