Hei. Jeg er inne her og titter litt også, siden jeg har termin i starten av februar. Venter nr 4 og har født 7 dager + med de 3 andre, så kan være jeg føder i slutten av Jan.
Jeg vet dette med spark er individuelt, men pga noen trøblete uker tidligere i svangerskapet blir jeg fort bekymret.
Jeg er snart 17 uker, gravid for 4 gang, ikke overvektig og har morkaken bak. Likevel kjenner jeg ikke noe særlig spark enda. Jeg fikk 2 spark for en uke siden. Og for 6 dager siden kom det kanskje 5. Venter og Venter. Er det fler som er flergangs og har morkaken bak som også begynte å kjenne daglig liv etter uke 17? Og når satte det i såfall i gang?
Jeg vet dette med spark er individuelt, men pga noen trøblete uker tidligere i svangerskapet blir jeg fort bekymret.
Jeg er snart 17 uker, gravid for 4 gang, ikke overvektig og har morkaken bak. Likevel kjenner jeg ikke noe særlig spark enda. Jeg fikk 2 spark for en uke siden. Og for 6 dager siden kom det kanskje 5. Venter og Venter. Er det fler som er flergangs og har morkaken bak som også begynte å kjenne daglig liv etter uke 17? Og når satte det i såfall i gang?

Og tidvis synes jeg det er vanskelig å telle og. Hvor små bevegelser skal telles? skal det være tydelige spark? Telles "snu seg rundt"-bevegelser? Hva med når det kommer typ 3 spark på 1 sekund. Telles det som tre eller en? Og er det juks å begynne å telle på et tidspunkt babyen er skikkelig aktiv i utgangspunktet? Ellergir det litt feil utslag? Huff, alt for vanskelig for en som liker å ha en tydelig oppskrift/fasit å forholde seg til