Spark hver dag?

Jeg har ikke kjent noe i hele dag. Var hos legen i går og han brukte en doppler, så fikk høre hjertet til lille gutt da, og alt virket topp ut :) kjente liv og røre i går.. men ikke noe som helst i dag. Har fått med meg at mindre liv og røre er normalt siden babyen har søvnfaser og trener på finmotorikken og slikt nå, men jeg har jo kjent liv daglig i noen uker nå. Og du har gjort det samme? Og du fikk beskjed om å ringe om du ikke kjente noe på en dag? Burde jeg ringe? Imorgen?

Har du prøvd å fått liv i den lille? Knask noen sukkerbiter, legg deg på sofaen og dytt litt:)
Jeg fikk beskjed om at jeg burde kjenne noe etter ca 30 min da...
Hvor langt har du kommet nå da?
Dette med søvfaser og finmotorikk tror jeg ikke skal ha betydning for liv.. Var ihvertfall ikke slik med nr 1 til meg... Aktiviteten økte og økte fram til det ble for trangt til at den lille fikk bevegd seg så mye

Har du prøvd å fått liv i den lille? Knask noen sukkerbiter, legg deg på sofaen og dytt litt:)
Jeg fikk beskjed om at jeg burde kjenne noe etter ca 30 min da...
Hvor langt har du kommet nå da?
Dette med søvfaser og finmotorikk tror jeg ikke skal ha betydning for liv.. Var ihvertfall ikke slik med nr 1 til meg... Aktiviteten økte og økte fram til det ble for trangt til at den lille fikk bevegd seg så mye
Jeg er 21+3. Gikk meg en tur i sted, tenkte jeg kom til å kjenne noe når jeg la meg ned etterpå. Har drukket en Sprite og spist litt sjokolade. Kan nevnes at jeg har hatt noen voldsomme kynnere i dag. Vonde egentlig.

Jeg er 21+3. Gikk meg en tur i sted, tenkte jeg kom til å kjenne noe når jeg la meg ned etterpå. Har drukket en Sprite og spist litt sjokolade. Kan nevnes at jeg har hatt noen voldsomme kynnere i dag. Vonde egentlig.

Her fungerte kun sukkerbiter med gutten ihvertfall. Greia er jo at det ikke kan gjøres noe fra eller til så tidlig, så er ikke sikker de tar imot deg heller.. Her har jeg en fantastisk jordmor som tar imot hvis det er noe slikt - men som også hun sa, så tidlig får de ikke gjort noe.

Jeg var hos jordmor igår og da spurte jeg om dette.. at siden jeg hadde kjent liv hver da, om hva jeg skulle gjøre om jeg ikke kjente noe på en hel dag.
Da sa hun at de ble ikke hysteriske så tidlig, men barnet skal følge søvnmønsteret sitt, altså man skal kjenne bevegelser når man som oftest har kjent det. Og at om man ikke kjenner noe dagen etter skal man ta kontakt. Så hvis det er likt i morgen hos deg så ta en tlf til JM :) Alt er sikkert i skjønneste orden, husk at de har stor plass enda. Som du sikkert så på OUL, så sparker de mye mer enn vi kjenner :)

Her fungerte kun sukkerbiter med gutten ihvertfall. Greia er jo at det ikke kan gjøres noe fra eller til så tidlig, så er ikke sikker de tar imot deg heller.. Her har jeg en fantastisk jordmor som tar imot hvis det er noe slikt - men som også hun sa, så tidlig får de ikke gjort noe.
Regner med at de tar imot meg med tanke på historien min så langt. Vil bare ikke være hysterisk. Kjent liv hver dag i flere uker, hørte hjertelyden i går, men i dag er det helt "dødt", så.. jeg vet ikke jeg. Trøkk i meg litt sukker også får jeg pille på magen. Se om jeg kjenner noe :)

Jeg var hos jordmor igår og da spurte jeg om dette.. at siden jeg hadde kjent liv hver da, om hva jeg skulle gjøre om jeg ikke kjente noe på en hel dag.
Da sa hun at de ble ikke hysteriske så tidlig, men barnet skal følge søvnmønsteret sitt, altså man skal kjenne bevegelser når man som oftest har kjent det. Og at om man ikke kjenner noe dagen etter skal man ta kontakt. Så hvis det er likt i morgen hos deg så ta en tlf til JM :) Alt er sikkert i skjønneste orden, husk at de har stor plass enda. Som du sikkert så på OUL, så sparker de mye mer enn vi kjenner :)
Ja, tenker jeg venter til imorgen før jeg tar kontakt. Alt er sikkert i orden. Bare føler meg rar og tom siden jeg er vant med daglige spark og tumulter for så og ikke kjenne noe i hele dag :)

Ja, tenker jeg venter til imorgen før jeg tar kontakt. Alt er sikkert i orden. Bare føler meg rar og tom siden jeg er vant med daglige spark og tumulter for så og ikke kjenne noe i hele dag :)
Ja det forstår jeg godt!! :) Håper den lille gir lyd fra seg snart ;)

Da har jeg lagt våken i sengen i noen timer og har fortsatt ikke kjent tegn til liv, ikke engang et hint av smådult. Morgen og kveld er da jeg pleier å kjenne mest og relativt "stille" på dagtid siden det er da jeg er aktiv og vandrer mye. Føler meg ikke gravid lenger. 21+4 i dag.

Jeg har også dager hvor jeg ikke kjenner noenting, regner med det er normalt. Baby kan jo ligge å sparke innover, og da kjenner man mindre. Men lurt å sjekke med jordmor om det vedvarer. Håper alt er i skjønneste orden der inne.

Da har jeg lagt våken i sengen i noen timer og har fortsatt ikke kjent tegn til liv, ikke engang et hint av smådult. Morgen og kveld er da jeg pleier å kjenne mest og relativt "stille" på dagtid siden det er da jeg er aktiv og vandrer mye. Føler meg ikke gravid lenger. 21+4 i dag.

Ta kontakt med jordmor hvis du er så bekymret. Som det sies her kan jo måten babyen ligger på avgjøre om du kjenner noe eller ikke. Med nr 1 kan jeg ikke huske å ha kjent noe til at han sparket "innover" f.eks. Dette kjenner jeg denne gangen, så kan jo ha noe med at morkaka mi lå der sist gang. Bruker du å kjenne spark "innover" eller kun ut mot magen?
Må ikke gå "helt i kjelleren" før du vet noe :) håper alt er i skjønneste orden og at lille bare er rolig!

Ring jordmor/vakt, (det er jo søndag, men det er jordmorvakt også) ,det er ikke bra at du går å bekymrer deg så mye. Da får du høre hjertelyd og får roet deg ned :)
Som sagt så har de veldig mye plass enda, og det er mange spark vi ikke kjenner enda. Så alt er nok fint, men du skal ikke gå å bekymre deg. Klem ♡

Skriver på skjult forum jeg. Komt hjem fra legevakt og vært på gynekologisk avd. for UL..

Skriver på skjult forum jeg. Komt hjem fra legevakt og vært på gynekologisk avd. for UL..
Jeg har heller ikke tilgang der!! Ååå håper alt er bra!!

Håper alt er bra. Jeg er heller ikke på skjult dessverre.

Huff, jeg har virkelig ikke ord. Tenker på deg kjære deg.

Back
Topp