Sparer du håret til datteren din?

Hun hadde hår til trusekanten, men det var sååå slitt nede (babyhåret hennes) Nå er hun snart 4 år og jeg klippet hun for første gang.. Ble omtrent skulderlangt.. Midt på overarmen.. 
Hun likte det veldig godt.. Jeg og! 
Mindre floker og mindre hyling! :D 

Men hun har lang lugg.. Aldri om hun skal ha pannelugg.. Prøvd det en gang, men hun kledde ikke det! :)

Min datter har langt hår, stusses regelmessig og det har vi gjort fra hun var liten. Er sykt tjukkt, er så misunnelig for jeg har kjempetynt hår:-) Fletter mye fra pannen og rundt hodet, er så fint og så slipper hun å ha det i ansiktet. Er hun selv som ønsker langt, godt at mor er helt enig :))

Hun er bare snart 11 mndr, men jeg sparer ja, og kommer til å gjøre det. Men kommet ikke til å få ned til rumpa, det er kjempe stygt :P Hun kommer nok heller ikke til å ha pannelugg, da jeg ikke synes det er fint heller.. 

Kommer til å ha litt nedpå ryggen :)

Sålenge korketrekkerne er der, tror jeg ikke at jeg kommer til å ha hjerte til å klippe det... Hun er bare ett og et halvt ennå da, så etter noen år til med kamp om børsting og fletting er det nok mulig jeg ser annerledes på saken :) Minstemor har ikke noe særlig med hår ennå, og det er vanskelig å se for seg hvordan hun vil se ut med hår - det er så rart! :D

Har akkurat klipt henne nå, før hadde hun hår til korsryggen, men ble mye hyling pga floker osv. Nå har hun hår til skuldrene og selvfølgelig lang lugg. Kort lugg er kun fint om man har helt rett hår, fall/ krøller og lugg er ikke pent.

Barberte henne da hun var 4mnd. Etter det har det fått være.
Men langt er det ikke! :P Krøller hit og dit :D  Luggen er nedi øynene, så vi bruker strikk og spenner og sånt. Hårbøyle og hårbånd også når det passer seg sånn :)

Vi klipper bare tuppene av og til. Hun har hår til ca midt på ryggen. Litt lenger om jeg strekker ut krøllene :)

Her er det snuppa som bestemmer! Hun har hatt kort til ifjor sommer, og da ville hun begynne å spare. Nå får vi mesteparten akkurat i strikk, luggen legger seg naturlig til siden, så vi holder den relativt kort for å slippe å få det i øynene. Håret skal ikke hindre henne i hverdagen!

Hun vil ha lagt hår.... men det vokser jo knapt..

jeg klippet henne da hun var ca 2 år.. til skuldrene.. har jo klippet tuppene siden den gang.. hun er nå 4,5 år.. men det er nesten ikke noe lengre..

Er det noen tips for at det skal vokse kjappere? Bli tykkere osv? Er det noen vits å drive og klippe så ofte.. når håret ikke er slitt?

Hun har pannelugg da:) Hun er finest med det!

KristineBirgitte skrev:
Ja, jeg sparer. Hun har nydelig hår, og hadde det vært opp til meg hadde det aldri blitt klippet. Jeg synes pannelugg er gørrstygt, både på voksne og barn (nesten uten unntak), og er det én ting hun aldri kommer til å få før hun eventuelt ber på sine knær og virkelig, virkelig mener at hun må ha det, så er det det. Vi bruker kliper og strikker og selv om hun ikke akkurat digger å børste det, så skjønner hun nå (endelig) at det må gjøres som en del av morgenstellet og etter dusjing.

Det nærmer seg tiden for å stusse det (for første gang - heartbreak!), men jeg holder igjen litt. Hun ble født med langt, tjukt, svart hår og det har alltid vært en del av henne som har skilt seg ut litt og gjort henne spesielt fin (helt objektivt sett, hehe), det at hun har hatt så fint hår. Nå er hun to og et halvt og mange andre jenter på samme alder har like langt og enda lenger hår, men jeg får meg liksom ikke til å klippe henne likevel. Det håret er liksom en ganske viktig del av henne, synes jeg, fordi hun har alltid fått komplementer og kommentarer på det, så det ligger langt inne å klippe i det :)

Det synes jeg og. Svært få småjenter er fine med lugg. Ofte er det nok fordi foreldrene ikke gidder stelle det. Eller sier ungen ikke vil børste og pynte det. Men børste det må en jo UANSETT lugg eller ikke.

Noen voksne kan være fine med lugg og kle det, men jeg synes det er svært få. Ellers synes ikke jeg det er pent!!!

Her spares det nå, snuppa vil nemlig ha hår som rapunsel. Avtalen er nå at hun får lov å ha hår ned til rompa, og det tar nok litt tid enda før det når dit ;-) snuppa har hatt halvlangt hår, bob og diverse. Har også vært litt forskjellig med tanke på pannelugg! Nå får jeg derimot ikke snakke om klipping engang..

Her klippes det KUN hver 17 mai! Så her spares det! :) Ikke noe pannelugg klipper eller noe her.. Kun slite tupper :)

JEG sparer ikke håret hennes. Jeg tvinger henne bare ikke til å klippe det. Hun "lider" seg selv gjennom hårgreiing og vasking, fordi alternativet er å klippe det kortere, og det vil hun ikke. En god dæsj spraybalsam løser som regel biffen:)

Frøken Hege skrev:

KristineBirgitte skrev:
Ja, jeg sparer. Hun har nydelig hår, og hadde det vært opp til meg hadde det aldri blitt klippet. Jeg synes pannelugg er gørrstygt, både på voksne og barn (nesten uten unntak), og er det én ting hun aldri kommer til å få før hun eventuelt ber på sine knær og virkelig, virkelig mener at hun må ha det, så er det det. Vi bruker kliper og strikker og selv om hun ikke akkurat digger å børste det, så skjønner hun nå (endelig) at det må gjøres som en del av morgenstellet og etter dusjing.

Det nærmer seg tiden for å stusse det (for første gang - heartbreak!), men jeg holder igjen litt. Hun ble født med langt, tjukt, svart hår og det har alltid vært en del av henne som har skilt seg ut litt og gjort henne spesielt fin (helt objektivt sett, hehe), det at hun har hatt så fint hår. Nå er hun to og et halvt og mange andre jenter på samme alder har like langt og enda lenger hår, men jeg får meg liksom ikke til å klippe henne likevel. Det håret er liksom en ganske viktig del av henne, synes jeg, fordi hun har alltid fått komplementer og kommentarer på det, så det ligger langt inne å klippe i det :)

Det synes jeg og. Svært få småjenter er fine med lugg. Ofte er det nok fordi foreldrene ikke gidder stelle det. Eller sier ungen ikke vil børste og pynte det. Men børste det må en jo UANSETT lugg eller ikke.

Noen voksne kan være fine med lugg og kle det, men jeg synes det er svært få. Ellers synes ikke jeg det er pent!!!

Her var det frisøren som anbefalte kort lugg:) Har aldri angret på det;) Mye finere med pannelugg hun.. og den blir stelt godt! :)

nei..sparer ikke håret til jentene.
Eldste på snart 17 sparer sitt hår mens de 4 yngre hele tiden vil klippes. ikke helt kort..men for kort til å sette opp og for langt til å være "kort" :)
Mamman er meget fornøyd med det med trening 6 dager i uka....4 av de svømmetrening.

Ja, vi sparer MEN hun har veldig sein hårvekst!:P så her sparer vi for harde livet, hun er 1snart 20 mnder og har ikke mange cm med hår nei. Jeg sparer håret til sønnen og jeg, synes det er nyyydelig med langt hår på gutter, han har ikke sein hårvekst! ;)

Håret på jenta mi vokser ikke haha. tror det er unger på 1 år som har mer hår enn henne :p
Nåja det rekker ned til skuldrene og hun er 3.

sparer luggen, tror ikke hun ville kledd pannelugg. vil se det lille runde fjeset hennes :) så det er like langt overalt og tuppene blir bare klipt :)

Håret på jenta mi vokser ikke haha. tror det er unger på 1 år som har mer hår enn henne :p
Nåja det rekker ned til skuldrene og hun er 3.

sparer luggen, tror ikke hun ville kledd pannelugg. vil se det lille runde fjeset hennes :) så det er like langt overalt og tuppene blir bare klipt :)

Back
Topp