Sparer dere penger?

jhygtfrdew

Gift med forumet
Eller bruker dere opp alt hver mnd?

Og til dere som ikke sparer... Hvorfor gjør dere ikke det?

Jeg mener at ALLE kan spare, en må bare tilpasse sparebeløpet til hva en har å rutte med......

Ja vi sparer, men de blir brukt til oppussing.
Sparer vel nesten 5000 i måneden, gleder meg til jeg kan spare til noe annet enn regninger som vi vet kommer og er på 70-90000. Jeg vil på ferie! ;)

Sparer hver mnd, ja. Var mer før da jeg var i full jobb, men er en ok sum nå også. Hadde ikke hatt noen problemer med å bruke dem opp i stedet, men har fast trekk til sparekontoene rett etter lønn og later som vi aldri har hatt de pengene;) Da går det fint;)

Har 500 kr som går til en sparekonto hos pappa hver mnd.. Det brukes til å betale mobilregning,og resten spares bare der..

Har også en egen supersparkonto som jeg fører over 500 kr hver mnd..

Barnetrygd går inn på egen sparekonto,men det tas derifra om det trengs til regninger..

Vi sparer det vi klarer ja, men nei, det er faktisk ikke alle som er i posisjon til å spare. Når man knapt har til mat etter å ha betalt regningene sine, så er det ikke noe å legge av.

Ja, jeg sparer hver eneste måned med faste trekk! Dette er viktig da jeg MÅ ha en skikkelig buffer i tilfelle uforutsette ting skjer og med tanke på årene som kommer. Har lav månedlig inntekt, så sparer absolutt så mye jeg kan både til gutten min og meg. Er flink med økonomien, men det må jeg også være grunnet den lave inntekten min ;).

Sparer kanskje ikke direkte så mye. Setter av i et pensjonfond hver mnd, men kun 500. Så setter jeg av en fast sum av barnetrygden inn på snuppas konto. Ellers blir det litt her og der men ikke fast sparing

Ja. Har fast trekk til BSUen kvar mnd, også prøver eg å spare litt utanom også.

Sparer 2000 til meg selv. Sambo sparer 1500, så sparer vi litt til barna.

Jeg sparer stort sett hele lønnen min hver mnd.! Blir vel rundt 7000, så lever jeg på studielånet og bruker av sparekonto hvis jeg er i knipe.

Sparer fast beløp til barna på vanlig sparekonto og boligsparing for unge.
Til oss så sparer vi ikke noe fast beløp, men begge har mikro spar da :p
Vi kunne nok spart en del i mnd, men mye går til diverse oppussing av huset.
Vi har alltid penger på kontoene uansett!

Sparer 1000 kr i mnd øremerket ferie.
Sparer 500 kr i mnd til hvert barn.
Skatter hardt, og ser på det som sparing, for setter skattepengene jeg får tilbake (ca 30 000) på buffer/regningskonto.

Har fast trekk på 3000,- til sparekontoen min hver måned. Vurderer å spare litt til lillemann i mnd også etterhvert, mellom 500-1000 kr en plass. På slutten av normale måneder sitter jeg igjen med litt overskudd som jeg også setter inn på sparekontoen, så det blir da litt :)

Nei setter ikke av penger til sparing hver mnd men sparer likevel på en måte slik at vi har råd til og unne oss ting i blandt..har kutta ned fra 6000 kr i mnd i mat til ca 3000..er alene med ungene og da er økonomien ganske stram men vi har så vi klarer oss fordi jeg har kuttet ned på matbudsjettet feks..er i sverige og handler for ca 1000 kr i mat og det holder ca 2 uker..melk og brød kjøper jeg her i landet.Handler det meste av klærne på salg og da sparer man litt..

Ja, vi sparer penger. Det er greit å alltid ha penger i bakhånd hvis noe skulle skje :)

Nei og ja på en gang...hehe. Jeg klarer ikke å spare til konto, for frister så mye å ta ut igjen for er jo alltid i null1 uke før lønna kommer:P
Men skatter 1000 kr ekstra i mnd, får gjerne igjen10-20000 på skatten. Det hjelper:) til nå har de forsvunnet hver sommer pga bytting av jobber og ikke opparbeide feriepenger på sambo. Men i år går det rett til bufferkonto, har ikke noe sparepenger eller buffer nå:( bare 20 000 i MasterCard:( men nå betaler jeg 3000 kr i mnd på mastercardet, skal bli kvitt det;)
Ellers sparer vi 400kr h er til ungene i mnd, delt slik: 100 til barnas boligkonto, 200 til sparekonto og 100 i fond:) har kun tatt ut av kontoene dems 2 ganger - til bilstol og til juniorseng.
De mnd vi har dårligst råd sparer vi ikke noe til barna da, men det er vel 0-3 ganger i året.

Back
Topp