Sparer dere penger?

Vi sparer en del, men det varierer fra mnd til mnd. Noe er fast, og det som ev er igjen på konto ved mnds slutt.

Ja vi sparer,ungene får hver sin barnetrygd og husleigen vi får inn på kjellerleiligheten går rett på egen sparekonto:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Kun til ungene.. Vi hadde nok hatt råd til sparing, men det er bare ikke blitt sånn enda.

Vi er så privilegerte at vi ikke betaler noe i husleie, så hver mnd sparer jeg ca 8000 fordelt på sparekonto, superspar og bsu. Skulle egentlig bruke det som blir satt på sparekonto til å betale studielån, men stort sett klarer jeg den regninga uten å hente penger fra sparekontoen. Når sambo endelig blir ferdig med lærlingetida skal huset bygges om, så da får vi nok bruk for det vi har spart, men jeg er ikke mer blåøyd enn at jeg ser at vi sitter godt i det i forhold til mange andre på vår alder.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Ja, sparer, har en felles bufferkonto som vokser, sparer til gutten, og har en egen sparekonto, i tillegg til feriekonto. Men bruker aldri opp pengene hver mnd., så sparer sånn sett der også (blir jo mer og mer hver mnd ;) )

Ja vi sparer.
1000 kr på fond vær mnd
1000 kr vær måned øremerket veiavgift(ja jeg vet den ikke er på 12 000 i året, men da har vi en buffer der og )
2277 annenhver mnd (de mnd vi ikke betaler kommunale avg så setter jeg de til sparing )
500 kr mnd på egen konto øremerket flybilett til dattra til sambo.
Har akkurat oppretta bsu til gutta så skal prøve på 500 kr mnd til dem også, åsså har de en sparekonto fra de var født der vi slenger inn småpenger (mynter på børse) når vi har det.

Så sparer jeg 1000 kr i slutten av mnd, men noen mnd hender det at jeg bruker av den.

Å noen mnd har sambo veldig høy lønn, så da kan vi fort legge vekk en del 1000 så vi har om vi vil kjøpe noe stort.

Synes vi er flinke til å spare, men nå er jeg veldig flink økonomisk da. Jeg som har all styring det å sambo har gitt meg det fulle ansvar for alt :) noe jeg synes er veldig greit :)

Sparer og sparer. Har en "sparekonto" som egentlig er regningskonto uten tilhørende bankkort, og en som er til "terminregninger" - altså regninger som kommer sjeldnere enn hver måned, type hvert kvartal eller hvert halvår. Disse kontoene går alltid med overskudd, men jeg har altså ingen fast sum som settes av som "sparing", bare en buffersone på disse to kontoene.
Brukskontoen med bankkort inneholder stort sett bare 2-3 tusen til "vanlig forbruk", altså mat, transport, klær, medisiner og andre løpende utgifter, så overfører jeg penger etter behov. Lettere å holde oversikten enn om jeg har hele månedens "overskudd" tilgjengelig, da merker jeg ikke hvor mye penger det går - når jeg må overføre penger får jeg en liten "vekker", "Oi, har jeg brukt opp de pengene ALLEREDE? Nå må jeg skjerpe meg litt".

Ja, jeg har fasttrekk på 500kr til sparekonto hver mnd og mannen har på 1500 tror jeg.
Samt at det beløpet som trekkes til regningskontoen er alltid litt større enn det som går ut ettersom jeg har rundet alle beløp oppover, så der er det også en liten buffer som vokser :) Greit å ha i tilfelle vaskemaskina eller lignende plutselig skulle ryke :)

Sparer ca 2000 kr i mnd. Sist mnd slutta jeg å røyke og kunne legge 5000 kr på sparekontoen uten problemer :P

Har begynt å spare no sidan me har hatt det litt vanskelig økonomisk,men det vert nok betre:-) sparer no 500,- mnd. Sparer óg på kvitteringar sånn at ein lettare ser forbruket på mat og div.

Jeg har fast trekk på 500 kr i mnd også skal jeg begynne å sette av 200 kr i mnd til minstemannen :) det er det jeg har råd til å spare..

Hvor mye vi sparer i rene kontanter er litt opp og ned, men eier en del eiendom, da er avbetaling på gjeld sparing, selvsagt.

Men å si at alle KAN spare? Da må man stikke fingeren i jorda. Jeg har innimellom elever vi ordner mat til på skolen fordi foreldrene rett og slett ikke har nok penger til mat. Ikke alle familier i Norge har råd til det aller mest essensielle, og lurer hver mnd på hvordan de skal betale husleia. Uansvarlig? Nei. Ikke alle har like forutsetninger i livet, og det er mye som kan spille inn. Uansvarlig å spare om man ikke har råd til å betale strømregningen!

Vi sparer vi også. Både på bufferkonto, betaler inn ekstra på huslån og sparer til sønnen.

Står fortsatt på det at alle kan spare litt. Alt går på prioriteringer. Og enda mere går litt på hva en selv er oppdratt til.
det er ganske mange som ikke er lært opp til å spare, og de bruker opp alt de har hver mnd. Og får de uforutsette utgifter, ja da blir det krise med økonomien. Jeg kjenner flere som lever sånn, og jeg fatter ikke st de orker. De bruker kredittkort som buffer. Og får kjempeproblemer med å betale det. Det samme lærer de barna sine til. Null sparing, bruk det du har.

Selv om en ikke har flere 1000 i pluss hver mnd, så kan en spare likevell. 20 kr pr mnd blir 240 kr i året. Klarer du litt mere hver mnd, så er det supert det også. Det viktigste er å begynne å spare, uansett beløp, bare en kan lære seg til at det er bra og spare.

Når du må gå til slumsøstrene for å få mat og klær til barna dine, hverken kan eller bør du spare. Sparing er et luksusgode.

Har fast trekk på 4000 kr i mnd som går inn på sparekonto, 200 kr til hver av ungene som går på deres sparekontoer, vi skatter 500 kr ekstra hver på skatten hver mnd + at nå sparer vi til årsavgifta (skal betale årsavgift på 2 biler + en campingvogn så det blir noen tusen).

Vi har BSU og BSU 2.0 begge to som vi sparer på hver mnd. I tillegg har vi en regningskonto som vi har fast overføring til hver mnd, uansett hvor mye regninger som kommer inn. Akkurat nå sparer jeg også mellom 4 og 6000 hver mnd til sparekontoen for å kunne ta litt ulønna permisjon. Jeg føler meg veldig heldig som har mulighet til å gjøre dette. Jeg er enig med de som sier at det ikke er ALLE som kan spare, men de aller fleste i Norge har nok mulighet til å spare litt. Det er absolutt lurt å spare, og jeg vil jo oppfordre alle som kan til å gjøre det, men samtidig så må jo folk finne et system som fungerer for dem. Der kan jo hende folk kan leve helt fint uten å spare.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

4000 til sparekonto
1000 til aksjefond
8000 til felles (oppussing, regninger)
Resten er til fri bruk/mat. Har heller ikke huslån, men billån.

Back
Topp