Spare til vogn!

Meg og kjæresten var og så på vogner og fant den perfekte for oss, spesielt meg og min lille bil :p
Men den koster jo 10.000kr som ny.
Er veldig få på finn som er akkurat den vi ønsker oss så blir vel til at vi bruker 5000kr hver på vognen.
Vi har ikke sånn hinsides mye penger noen av oss, men tenker at vogn er noe vi må prioritere og den skal jo vare i mange år. Pluss at den er lett å selge som brukt.
Noen som har formening på ny eller brukt vogn?

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av å kjøpe brukt, og vi har blant annet kjøpt brukt vogn.
Et lite tips før du kjøper brukt: FOR GUDS SKYLD: Sørg for at vogna har tilhørt et RØYKFRITT (og dyrefritt om nødvendig) hjem.... Vi trodde at vi hadde gjort et kjempekupp på en brukt Simo Kombi, helt til vi fikk den i hus og la merke til den grusomme røyklukta som satt i vogna. Flere kroner fattigere, og mye arbeid med rens og vask senere er den fortsatt ikke fri for røyklukt. :(

Ja ikke sant! :D vett samboeren vil helst vente til ut i uke 23-24 før vi kjøper noe, når det er sjanse for å redde hvis det skulle skje noe, men er det tilbud da rundt oul så handler jeg! Får gjemme den :p
Jeg har tenkt å handle vogn i god tid, men pga "gammel overtro", så kommer jeg til å oppbevare den hos min bror til babyen er født;) Trenger jo ikke vogn før jeg kommer hjem fra sykehuset uansett, så:p

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av å kjøpe brukt, og vi har blant annet kjøpt brukt vogn.
Et lite tips før du kjøper brukt: FOR GUDS SKYLD: Sørg for at vogna har tilhørt et RØYKFRITT (og dyrefritt om nødvendig) hjem.... Vi trodde at vi hadde gjort et kjempekupp på en brukt Simo Kombi, helt til vi fikk den i hus og la merke til den grusomme røyklukta som satt i vogna. Flere kroner fattigere, og mye arbeid med rens og vask senere er den fortsatt ikke fri for røyklukt. :(
Off hørtes absolutt ikke bra ut at en barnevogn stinker av røyk :(

Jeg har sett på emmaljunga nitro, med hvit bagdel og mørkegrå sportsdel. Jeg er også FOR å kjøpe brukt. Dette er første babyen, så vi har ingenting. Men har ikke funnet noen på finn foreløpig som har vært med riktige hjul og farge. Derfor har vi tenkt på å kjøpe ny. Mulig besteforeldre sponser oss litt også. Men vi prøver først å spare så mye som mulig først :)

Vi kjøpte emmaljunga på salg i august og endre vogner er som regel på salg etter nyttår. Da kostet den 10.000 kr. Men bytta inn en annen vogn som mamma hadde kjøpt. Så betalte ikke så mye.

Man skal ikke ha barnevogna i hus før fødsel fordi det bringer ulykke..:p Er jo bare piss, men jeg liker å holde ved litt av den gamle overtroen ;)
Jeg kjøpte ny bag til vognen da vi begynte å prøve igjen! Skal jo liksom være ulykke det og, kjøper du til baby før den er født kan du risikere å ikke få den... Brukte 1 år før spiren satt, og kjente veldig på den følelsen av å ha handlet for tidlig ja! :-P

Jeg kjøpte ny bag til vognen da vi begynte å prøve igjen! Skal jo liksom være ulykke det og, kjøper du til baby før den er født kan du risikere å ikke få den... Brukte 1 år før spiren satt, og kjente veldig på den følelsen av å ha handlet for tidlig ja! :p
Oisann! Nesten så man tenker litt for mye på den overtroa noen ganger, blir nesten skummelt!:p

Må nok skuffa deg, Bugaboo Donkey Duo e nok litt dyrare enn 10.000,- må belaga deg på ca 15-17.000,- for den søskenvogno...e på utkikk ette den sjøl og :(

Åja, visste ikke den var så dyr! Vi skal kjøpe den i Belgia, så må sjekke prisene der da. Men vet ikke om vi gidder hvis den skal være SÅ dyr da. Kan sikkert se om vi finner noe annet da når vi går i babybutikk der nede.

Åja, visste ikke den var så dyr! Vi skal kjøpe den i Belgia, så må sjekke prisene der da. Men vet ikke om vi gidder hvis den skal være SÅ dyr da. Kan sikkert se om vi finner noe annet da når vi går i babybutikk der nede.
Håpe du finne til ein langt bedre pris der nede, evt brukt her heima :)

Forresten er det noen som vet om det går an å bruke sittedel til bugaboo cameleon på bugaboo donkey hvis man bare kjøper den med nyfødt bag feks? Har jo en brukt bugaboo cameleon liggende.

Koster ikke bugaboo donkey bare 10 800 kr som på barnas hus da? Eller er det noe som ikke er inkludert i prisen?

http://www.barnashus.no/bugaboo-donkey-all-black-8717447057420.html?nosto=nosto-page-product1
Klipt ut frå beskrivelsen:

" I tillegg til Donkey basen må man kjøpe tekstilsett som inneholder kalesje og baglokk for 1100,- for å få en komplett duo vogn. Total pris for duo vogn er 11100,- Om man ønsker en søsken vogn må man kjøpe duo extension set til 2070,- og tekstilsett til 1100,- og en kalesje til 700. Så blir det det en komplett søsken vogn . Totalt for denne er 13870. Og skal man ha det som en komplett tvillingvogn må man kjøpe til duo extendion sett til 2070,- og 2 tekstilsett til 1100 pr stk og carrycot/bassinet base complete Donkey Black til 1150 totalt for vognene er 15420,- "

Back
Topp