Spare til vogn!

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Meg og kjæresten var og så på vogner og fant den perfekte for oss, spesielt meg og min lille bil :p
Men den koster jo 10.000kr som ny.
Er veldig få på finn som er akkurat den vi ønsker oss så blir vel til at vi bruker 5000kr hver på vognen.
Vi har ikke sånn hinsides mye penger noen av oss, men tenker at vogn er noe vi må prioritere og den skal jo vare i mange år. Pluss at den er lett å selge som brukt.
Noen som har formening på ny eller brukt vogn?

Meg og kjæresten var og så på vogner og fant den perfekte for oss, spesielt meg og min lille bil :p
Men den koster jo 10.000kr som ny.
Er veldig få på finn som er akkurat den vi ønsker oss så blir vel til at vi bruker 5000kr hver på vognen.
Vi har ikke sånn hinsides mye penger noen av oss, men tenker at vogn er noe vi må prioritere og den skal jo vare i mange år. Pluss at den er lett å selge som brukt.
Noen som har formening på ny eller brukt vogn?
Kjøpte brukt emmaljunga og var kjempe fornøgd med den. Fikk også solgt den etterpå. Vil heller ha helt nytt bilsete. 10000 er veldig mye peng, og med stellekommode, vognpose ( som jeg også kjøpte brukt, i merke voksi), seng, dyner + alt annet, så blir det mye mye peng. Så jeg kommer til å kjøpe brukt nå også :)

Jeg kjøpte min brukt for 3500 og da var den vognen under ett år gammel. Ordinær pris på vognen var 9000, så mye å spare på å kjøpe brukt:)

Hvilken vogn er det du har sett på? Jeg har også liten bil så ble veldig nysgjerrig :D

Har begynt så smått å titte jeg også, men har ingen anelse om hva jeg vil ha!:p Jeg har kun ett kriterie: det MÅ være FIRE hjul, og da lufthjul!
Vi bor, bokstavelig talt, midt i ødemarka, så her blir det trilling på grusvei om sommeren, og skikkelig snøføre på vinteren, så gode hjul er et must! :)
Har funnet en grei måte å spare til vogn på jeg da; har slutta å røyke (røykte opp mot 20 for dagen), så jeg legger til side de pengene jeg hadde kommet til å brukt på røyk, og heller sparer til vogn og annet utstyr;) Så langt har jeg spart hele 2310,- siden 12. mai;)

Det er så moro å se på utstyr, og ikke minst å etter hvert begynne å kjøpe ting:D

Angående vogn syns jeg dere skal gjøre det dere har lyst til! Om dere syns det er verdt det med ny, så er det jo det:-)

Fikk penger av svigers for å kjøpe emmaljunga vogn når vi ventet Filippa. Kostet vel rundt 10000, men nå har den blitt brukt til nr 2 (som nå er 2,5 år) og skal brukes til nr 3 også :) veldig fornøyd, så god som ny enda!:)

Har begynt så smått å titte jeg også, men har ingen anelse om hva jeg vil ha!:p Jeg har kun ett kriterie: det MÅ være FIRE hjul, og da lufthjul!
Vi bor, bokstavelig talt, midt i ødemarka, så her blir det trilling på grusvei om sommeren, og skikkelig snøføre på vinteren, så gode hjul er et must! :)
Har funnet en grei måte å spare til vogn på jeg da; har slutta å røyke (røykte opp mot 20 for dagen), så jeg legger til side de pengene jeg hadde kommet til å brukt på røyk, og heller sparer til vogn og annet utstyr;) Så langt har jeg spart hele 2310,- siden 12. mai;)
Jeg gjør det samme, bare det er snus;) når er der lurt å kjøpe? Tenker i forhold til tilbud o.l. er det feks. Lurt å kjøpe etter en sesong, eller har det ikke noe å si?

Bugaboo søskenvognen vi vil kjøpe koster vel også rundt 10 000 eller litt over. Tenkte å selge den brukte bugaboo cameleon i hverfall så vi ikke har for mange vogner liggende rundt. Ellers har vi Emmaljunga nitro med sittedel, som jeg tenkte han på 1 år kan bruke foreløpig til barnehage. Kan være vi kan også bruke den til den nye babyen hvis vi kjøper bag eller lignende til den.

I tillegg har vi en liten trille som heter babyjogger vue, som også kan brukes med nyfødtbag. Men er mer sånn reisetrille opplegg. Kan sikkert bruke den til sønnen vår mer når vi er ute.

Jeg gjør det samme, bare det er snus;) når er der lurt å kjøpe? Tenker i forhold til tilbud o.l. er det feks. Lurt å kjøpe etter en sesong, eller har det ikke noe å si?
Smart måte å spare penger på da!;) Det samme har jeg lurt på, har lite peiling på det der!:p Men vet venninna mi kjøpte vogn i august/september 2012, hun hadde termin i januar 2013. Fant da Emmaljungavogn til 70% avslag pga det var fjorårets farger på den!:p For meg har farger liten betydning, så lenge vogna er god!;) (Jeg kommer jo selvfølgelig ikke til å kjøpe knall rosa vogn hvis det kommer gutt osv, men om det er fjorårets gråfarge og sånn, så bryr ikke det meg stort;))

Smart måte å spare penger på da!;) Det samme har jeg lurt på, har lite peiling på det der!:p Men vet venninna mi kjøpte vogn i august/september 2012, hun hadde termin i januar 2013. Fant da Emmaljungavogn til 70% avslag pga det var fjorårets farger på den!:p For meg har farger liten betydning, så lenge vogna er god!;) (Jeg kommer jo selvfølgelig ikke til å kjøpe knall rosa vogn hvis det kommer gutt osv, men om det er fjorårets gråfarge og sånn, så bryr ikke det meg stort;))
Oi, det var jo et kjempekupp! Er noe sånt jeg håper på :)

Oi, det var jo et kjempekupp! Er noe sånt jeg håper på :)
Ja, det var det!:) Må prøve å holde øynene åpne for sånne tilbud framover!;) Men når lanserer de nye modeller da, tro? For så fort 2016-modellene kommer, så setter de sikkert ned prisene på 2015-modellene, tror du ikke??:)

Da er det jo genialt da vi har termin i januar! Da vet man jo kjønn og det er sikkert noen modeller på salg som skal byttes ut da! :D

Bugaboo søskenvognen vi vil kjøpe koster vel også rundt 10 000 eller litt over. Tenkte å selge den brukte bugaboo cameleon i hverfall så vi ikke har for mange vogner liggende rundt. Ellers har vi Emmaljunga nitro med sittedel, som jeg tenkte han på 1 år kan bruke foreløpig til barnehage. Kan være vi kan også bruke den til den nye babyen hvis vi kjøper bag eller lignende til den.
Må nok skuffa deg, Bugaboo Donkey Duo e nok litt dyrare enn 10.000,- må belaga deg på ca 15-17.000,- for den søskenvogno...e på utkikk ette den sjøl og :(

Jepp, det er jo bare helt toppers dersom de kommer på tilbud rundt oul-tider!:D
Ja ikke sant! :D vett samboeren vil helst vente til ut i uke 23-24 før vi kjøper noe, når det er sjanse for å redde hvis det skulle skje noe, men er det tilbud da rundt oul så handler jeg! Får gjemme den :p

Back
Topp