Spørsmål til dere som har tatt Nipt teste .

NyPrøver2020

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Jeg skal bestille nipt testen fra Danmark nå om en uke. Hvor bestilte dere fra ? Og er det nødvendig med utvidet test? Droppet dere Kub test ( dere som er over 38), om dere tok nipt. Mange spørsmål❤️

Jeg skal bestille nipt testen fra Danmark nå om en uke. Hvor bestilte dere fra ? Og er det nødvendig med utvidet test? Droppet dere Kub test ( dere som er over 38), om dere tok nipt. Mange spørsmål❤️

Hei :)
Her er en full tråd på det; https://forum.babyverden.no/threads...le-nipt-test-hvor-bestiller-dere-fra.2015116/

Forøvrig, jeg bestilte fra ultralydklinikken.dk, valgte full pakke. Men hvis jeg skulle bestemt igjen, tror jeg kanskje jeg hadde unnlatt delesjonsfeil-test.
Jeg er ikke over 38, men hadde takket ja til kub likevel, om tilbudet var der. :)

* Redigert bort sensitiv infomasjon

Vi har nå testet med delasjoner. På de utvidede testene er svaret mer usikkert hvis svaret er positivt og det betyr man må gå videre til fostervannprøve, men er testen negativ så er det 99.99% sikkert. Det er derfor jeg mener den delen også er veldig nyttig. Er testen negativ kan man stole på svaret, er den positiv går du uansett videre til andre tester.

atypical-finding-on-sex-chromosomes-suspected-maternal.jpg

Last edited:
Vi bestilte fra Ultralydklinikken.dk. Vi valgte den utvidede testen og ville gjordt det igjen. Med første barnet vårt ble det oppdaget et avvik på ultralyd (i uke 32) som gjorde at de mistenkte enten trisomi 18 eller digeorges syndrom (22q11.2 syndrom). Vi hadde da tatt enkel NIPT test som var negativ og fostermedisinerene sa at den var så nøyaktig at de var helt sikre på det det ikke var trisomi 18. De kunne dessverre ikke utelukke digeorges syndrom siden vi ikke hadde testet for dette. Siden jeg var kommet så langt i svangerskapet ville de ikke ta fostervannprøve så vi måtte gå resten av svangerskapet superstresset over om barnet var fiskt eller ikke. Det var helt forferdelig. De tok gentest samme dag som barnet ble født og heldigvis viste det seg at barnet var helt friskt. Vi fant heller ikke igjen avvikene som ble sett på ultralyd (eller, de løste seg selv innen første leveår).

Vi har nå testet med delasjoner fordi degeorge syndrom er endel av den utvidede testen. På de utvidede testene er svaret mer usikkert hvis svaret er positivt og det betyr man må gå videre til fostervannprøve, men er testen negativ så er det 99.99% sikkert. Det er derfor jeg mener den delen også er veldig nyttig. Er testen negativ kan man stole på svaret, er den positiv går du uansett videre til andre tester.

Vis vedlegget 355090

Skjønner den virkelig for deres del..!
Men da jeg leste over tallene på delesjon som jeg fikk (min personlige risiko for å barnet jeg bærer nå)
Screenshot_20210426-163120145_1.jpg
Så synes jeg tallene på delesjon var så utrolig liten forandring på, at jeg vet ikke helt hvorvidt jeg blir å ta det med neste gang.

Jeg bestilte den utvidede testen fra ultralydklinikken.dk og hadde gjort det igjen!

Back
Topp