Spørsmål fra juni 2016!

Bambus -pysjamas/body og bæresjal!
Bambus eller ull er det eneste jeg har brukt. Har seriøst 30 bomullsbodyer som vi fikk i barselgave som jeg aldri har brukt!

Jeg delammet etterhvert og da var micro-sterilisatoren fantastisk!! Helt ærlig, det er det kjøpet jeg har vært mest fornøyd med selvom jeg trodde det var sykt unødvendig! ;) Nå blir jeg gal av å koke når vi er på helgetur hos familien!

Har etterhvert fått låne sånn nyfødt-stol til tripptrappstolen. Den er helt super! Han får mye bedre oversikt enn i vippestolen!

Selvom babynest er omdiskutert om dagen, vil jeg si at det har vært supert. Han har ikke roet seg i egen seng, og jeg var litt redd for å sove med han i starten. Da syntes jeg det var trygt med et "skille" og han blir kanskje heller ikke så avhengig av kroppskontakt for å sove som om vi skulle sovet sammen uten den.

Smokkholder har også vært kjekt hvis vi har vært utenfor huset. Da slipper man å skylle og styre med den hele tiden!
 
Angående bæresele. Jeg kjøpte både sånn elastisk sjal fra caboo close (tror jeg det het), en baby bjørn til nyfødt og ergobaby med spebarnsinnlegg. Caboo close var veldig fin å bruke hjemme, mens baby bjørn er enklere å ta på/av så den brukte jeg hvis vi feks skulle på butikken eller andre ting som tok under 30min.
Elastisk sjal ser kanskje litt komplisert ut å knyte, men etter 2-3 ganger med YouTube-støtte gikk det bra.

Ergobabyen har jeg lyst til å trekke ned i do. Ikke var den god med nyfødtinnlegget (klumpete og ekkel), den er vanskelig å få på seg og bare styr med! Vet mange er fornøyd med den, men jeg kan ikke fatte hvordan det er mulig! Nå har jeg gått til innkjøp av en mei tai og det er magisk!
 
Jeg googla litt ift bedsidecrib og så dette tipset med å bare ta ene veggen av en ikeaseng, og da tok folk helt av med sterke meninger og faktisk rimelig ufin tone og påstander om at det nærmest var livsfarlig for da er jo ikke sengen montert skikkelig. Men er den stø likavel? Er den laget for å kunne ta av veggen etter hvert?

Hehe,ja må ikke gjøre noe utenom det normale på mammaforum :p farlig det!
Ja de laget for at den skal kunne stå med en side av når bunnen er på det nederste hakket. Bunnen skal ikke være på øverste hakk med den ene siden av, men den var like stødig fordiom.
Vi strippet den fast i sengen vår i tillegg så den fikk ekstra støtte gjennom det da. Jeg var litt redd den skulle skli bort i fra vår sånn det ble en stor sprekk mellom sengene.
 
Hehe,ja må ikke gjøre noe utenom det normale på mammaforum :p farlig det!
Ja de laget for at den skal kunne stå med en side av når bunnen er på det nederste hakket. Bunnen skal ikke være på øverste hakk med den ene siden av, men den var like stødig fordiom.
Vi strippet den fast i sengen vår i tillegg så den fikk ekstra støtte gjennom det da. Jeg var litt redd den skulle skli bort i fra vår sånn det ble en stor sprekk mellom sengene.
Jeg tenker at grunnen til at den ikke skal ha den ene veggen av når den er på det øverste hakket, er vel at ikke man skal legge fra seg en baby i løse lufta så den faller ned. Om senga festes i voksensenga vil jeg tro at det går helt fint.
 
Hei og gratulerer med halvtåringer! Jeg hører til i juni 2016, og lurer på hva jeg trenger av utstyr til vogn og av klær og denslags, til junibaby? Er det noe spesielt som er lurt å ha i bakhodet?
Tynt ullteppe, bodyer i tynn ull, tynne luer da man må passe godt på de små ørene tross varmt vær og lammeskinn i vogna :)
Vi dro hjem fra sykehuset 4.juli - 15, og det var den varmeste uken den sommeren. Helt pyton der og da men gikk veldig bra :)
 
Jeg googla litt ift bedsidecrib og så dette tipset med å bare ta ene veggen av en ikeaseng, og da tok folk helt av med sterke meninger og faktisk rimelig ufin tone og påstander om at det nærmest var livsfarlig for da er jo ikke sengen montert skikkelig. Men er den stø likavel? Er den laget for å kunne ta av veggen etter hvert?

Vi å kjøpte IKEA seng og tok av den ene siden! Hadde på den planken som skal være nede så da blir den stabil! Vi festa den med skrustikker til min del av senga så det var umulig å få rikka på den en millimeter :p syns det var kjekt og kjekt med penger spart, er nok utgifter med baby uansett spesielt med første ( hvis ikke man kan arve da)!
 
For oss ble babynest en fantastisk ting! Hadde satt det som en ting man virkelig ikke trenger,men brukes hver dag☺☺
 
For oss ble babynest en fantastisk ting! Hadde satt det som en ting man virkelig ikke trenger,men brukes hver dag☺☺
Jeg har så lyst på en sånn bbhugme-pute, og bruke den som ammepute og babynest etterpå. Noen som har erfaring med det, som de vil dele?
 
Hei og gratulerer med halvtåringer! Jeg hører til i juni 2016, og lurer på hva jeg trenger av utstyr til vogn og av klær og denslags, til junibaby? Er det noe spesielt som er lurt å ha i bakhodet?
Det er så forskjellig hva man trenger og ikke. Jeg vet det er vanskelig, men jeg anbefaler deg med å vente med mange av innkjøpene til babyen kommer. Hadde jeg fulgt disse rådene her hadde jeg bare gjort bomkjøp ;)

Eksempel: Jeg er veldig kald av meg, men fikk en varmblodig baby. Så alle ullplaggene ligger nærmest urørt da han svettet og nesten fikk feber av så varme klær. Den dyre ammeputen var ubrukelig. Men jeg har veldig god erfaring med ergobabyen. Gutten min var for tung for bæresjal.

Dette syns jeg var viktig ift sommerbaby:
Bodyer med skuldre man kan brette ut (så den kan tas på nedenifra)
Hvis ikke vognen har integrert myggnetting ville jeg kjøpt det (så h*n kan sove ute i skyggen på varme dager, uten å bli forstyrret av katter)
Babycall med temperaturmåler (trådløs)
 
Jeg googla litt ift bedsidecrib og så dette tipset med å bare ta ene veggen av en ikeaseng, og da tok folk helt av med sterke meninger og faktisk rimelig ufin tone og påstander om at det nærmest var livsfarlig for da er jo ikke sengen montert skikkelig. Men er den stø likavel? Er den laget for å kunne ta av veggen etter hvert?
Jeg planla også å gjøre dette før baby kom. Men da han kom gikk det veldig fint å ha sprinkelsenga helt inntil, uten å ta av veggen. Da slapp jeg å være redd for dette :)
 
Jeg har så lyst på en sånn bbhugme-pute, og bruke den som ammepute og babynest etterpå. Noen som har erfaring med det, som de vil dele?

Jeg har en sånn. Den var sykt fantastisk da jeg var gravid, og jeg brukte den i starten da jeg ammet. Hadde den faktisk med på barsel, og det var ganske ålreit! Men etterhvert ble jeg såpass dreven på amminga at ammepute var unødvendig og mest i veien. Bruker bare en sånn sofapyntepute innimellom hvis jeg trenger noe støtte. Har ikke helt falt meg inn å bruke den som babynest, den har litt rare dimensjoner for det kanskje?

Men altså, den var helt episk fantastisk da jeg var gravid og sleit med å sove, så glad jeg har den til graviditet nr to.
 
Jeg er veldig fornøyd med min bbhugme. Har vel brukt den daglig det siste året omtrent ;) Brukte den litt som babynest frem til hun var 3 måneder, greit å legge henne der når vi var på besøk eller hun skulle ha flaske. Har også brukt den som ammepute, har fungert greit, selv om jeg hele tiden må stramme den enda mer siden stoffet siger litt. Har hatt en baby som nesten kun ha sovet på fanget mitt på dagtid, og da har den vært grei å ha :)
 
Det er så forskjellig hva man trenger og ikke. Jeg vet det er vanskelig, men jeg anbefaler deg med å vente med mange av innkjøpene til babyen kommer. Hadde jeg fulgt disse rådene her hadde jeg bare gjort bomkjøp ;)

Eksempel: Jeg er veldig kald av meg, men fikk en varmblodig baby. Så alle ullplaggene ligger nærmest urørt da han svettet og nesten fikk feber av så varme klær. Den dyre ammeputen var ubrukelig. Men jeg har veldig god erfaring med ergobabyen. Gutten min var for tung for bæresjal.

Dette syns jeg var viktig ift sommerbaby:
Bodyer med skuldre man kan brette ut (så den kan tas på nedenifra)
Hvis ikke vognen har integrert myggnetting ville jeg kjøpt det (så h*n kan sove ute i skyggen på varme dager, uten å bli forstyrret av katter)
Babycall med temperaturmåler (trådløs)

Myggnetting holder små flygende dyr unna.. Kattenett må til for å holde kattene unna.. Mange katter kan legge seg oppå myggnettingen har jeg fått høre.. Så jeg har begge deler. Tar ingen sjangser
 
Myggnetting holder små flygende dyr unna.. Kattenett må til for å holde kattene unna.. Mange katter kan legge seg oppå myggnettingen har jeg fått høre.. Så jeg har begge deler. Tar ingen sjangser
Finnes det kattnett? :eek:
 
Jeg har en sånn. Den var sykt fantastisk da jeg var gravid, og jeg brukte den i starten da jeg ammet. Hadde den faktisk med på barsel, og det var ganske ålreit! Men etterhvert ble jeg såpass dreven på amminga at ammepute var unødvendig og mest i veien. Bruker bare en sånn sofapyntepute innimellom hvis jeg trenger noe støtte. Har ikke helt falt meg inn å bruke den som babynest, den har litt rare dimensjoner for det kanskje?

Men altså, den var helt episk fantastisk da jeg var gravid og sleit med å sove, så glad jeg har den til graviditet nr to.
De bruker den som babynest på instagram, men jeg syns det ser litt vågalt ut :p Blir liksom bare en ekstra høy, rund madrass til å ha i sofaen :p Ungen kommer liksom ikke nedi.
 
Tusen takk for supre tips! :D

Har du eksempler på senger med denne muligheten?

På badet har vi på hele ene veggen skyvedører og bak der har vi vaskemaskin, tørketrommel og en typ kjøkkenbenk med vask og godt med skuffer og skap rundt. Tenkte å kjøpe ei stellematte og legge oppå der, bare :)
Kaxholmen sprinkelseng fra lekmer.no:) Veldig fornøyd!
 
Signerer vogn med stor bag, babynest (gull verdt!), babygym (vi brukte vår Skip hop daglig fra 2-6mnd), bæresele (særlig m kolikkbaby), nok gulpekluter og omslagsbodyer, tinkafu solskjerm, tynne luer i ulike str og fasonger, og elektrisk brystpumpe:p Og stella stellematte med kanter! Vippestol og newborn sete ble først brukt fra 3mnd her i huset.
 
Back
Topp