Om baby sover så lar jeg baby sove der hun er også steller jeg meg på badet i etasjen under med døren åpen. Har ikke fått ordnet babycall enda, men hører jo om baby begynner og gråte (det har enda ikke skjedd). Om baby er våken har jeg hun med meg når jeg dusjer/steller meg. Da ligger jeg hun på stellematten på gulvet eller setter hun i vippestol. Det er visst veldig underholdene og se på når jeg dusjer, hun smiler og ler
Jeg er ikke så glad i at hun ser på tv. Merker at hun snur seg mot tv når den er på, da snur jeg henne vekk. Tv er sjelden på når hun er våken pga nettopp dette.
Gir tran på kvelden med easytransprøyte. Hun har da ikke klær på seg i tilfelle søl. Liker og liker, det går ihvertfall ned. Vi begynte med litt tran ved 4 uker og har jobbet oss gradvis opp til 2,5 ml. Hun får MME og jeg mener og ha hørt at de da bare skal ha halv dose, altså ikke 5 ml som babyer som ammes. Husker ikke når de som ammes skal opp til 5 ml, er det kanskje ved 6 mnd? Men det skal stå bakpå pakken med MME hvor mye d-vit og fiskeolje den inneholder, så kan du regne ut om baby mangler noe.
På dagtid sover baby i vugge på stuen. Hun sovner stort sett på trilletur og når vi kjører bil, hender vi planlegger slik at hun får tatt luren sin i vogn/bil.