Spør her også

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg skal kjøpe kavat sko til datra mi og foten hennes er 123mm lang.

Skal jeg da ha str 20 eller 21? Er målene her lengden på fotsålen i skoen eller lengden på foten til barnet?
ImageUploadedByBV Forum1429810038.630895.jpg

Målene er garantert sålens mål, altså ikke barnets fot. Det er slik det oppgis overalt på skotøy, skoens innermål (dvs sålen). Ville nok kjøpt str 21, for str 20 er jo akkurat samme størrelse som fotens hennes. Det vil bli for smått og generelt skal jo barn ha sko som gjerne har opptil 1.5 cm lengre såle enn barnets fot :).

Du har ikke mulighet til å prøve i en skobutikk? (Regner med det kanskje er litt vanskelig siden du skal kjøpe på nett, men)

Skoen skal være ca 1,5 cm større enn foten. Jeg hadde kjøpt 22.

Tusen takk for svar!
En butikk nedi byen hadde kavat men kun str 24 igjen. Og de var aaaalt for store.

Tusen takk for svar!
En butikk nedi byen hadde kavat men kun str 24 igjen. Og de var aaaalt for store.
Kjøpte str 20/21 og de var altfor store. 18/19 er akkurat passe, men varer nok ikke lenge. I sokker derimot er 18/19 for lite.

Tusen takk for svar!
I skobutikken jeg nettopp kjøpte Kavat sko til minsten, hadde dem alle sålene tilgjengelig på ei snor. Genialt. Tips butikken om det.
Minsten min er 11 mndr og han måtte ha str 21.

I skobutikken jeg nettopp kjøpte Kavat sko til minsten, hadde dem alle sålene tilgjengelig på ei snor. Genialt. Tips butikken om det.
Minsten min er 11 mndr og han måtte ha str 21.
Genialt ja.
Eldste min hadde 20 i skostr når han var 9 mnd gammel - tror det er stor forskjell i alder og skostørrelse :p

Kjøpte 21. Passet perfekt med litt å vokse på :) hun hadde fått på seg 20 også. 22 hadde vørt alt for store

Så fine sko lillesøster fikk! Supersøte. Godt du fant ut av størrelsen. Ikke greit med for store sko som det første paret. Man må heller bytte dem ut litt oftere enn at hun skal snuble i for store sko. Jeg tenker som så at det er først litt senere at man skal gå for 1.5 cm "voksemonn" i skoene ettersom de tross alt skal klare å gå skikkelig (det kan være vrient med store sko) :).

Back
Topp