Spøkelsestråd

Denne er veldig bra, sett den noen ganger... Det er fem deler og denne linken er part one, bare trykk der det står part two osv....

http://www.youtube.com/watch?v=Jf-SxMrWdJ8

Det er også en dokumentar som heter Interview with a poltergeist som er vanvittig bra!
Finner bare part en, to, tre ovs..., men ikke part one...

har opplevd utrooolig mye
da jeg kom flyttende til nannestad så hadde jeg arvet bestemoren min sitt sminke bord, midt på natten våknet jeg av at noen rota på bordet og dro i stolen for å sette seg.. da jeg åpnet øynene satt en liten jente der å smilte,hun var sååå søt. hun ble borte da jeg blunket.. fant ut senere (helt tilfeldig) at det var slik bestemoren min så ut da hun var en liten jente.

da jeg og kjæresten  min nettopp hadde blitt sammen så holdt jo vi på som kaniner..selvfølgelig... og da vi hadde sovet en stund våknet jeg av at han ja,.. fingra meg *flau* og kjente at han pusta meg dypt i øret.. jeg sa helt i ørka "hva er det du driver med bo" og jeg hørte latter "hehe" men det var ikke stemmen til Bo!!! jeg sperra opp øynene og så Bo ligge å sove langt unna meg.. han sov så dypt at han sikla og våkna ikke av at jeg dytta i han en gang...

huff.. jeg ble seksuelt missbrukt av et spøkelse,,

ORIGINAL: Tinkaling

ORIGINAL: lille_mjau

har opplevd utrooolig mye
da jeg kom flyttende til nannestad så hadde jeg arvet bestemoren min sitt sminke bord, midt på natten våknet jeg av at noen rota på bordet og dro i stolen for å sette seg.. da jeg åpnet øynene satt en liten jente der å smilte,hun var sååå søt. hun ble borte da jeg blunket.. fant ut senere (helt tilfeldig) at det var slik bestemoren min så ut da hun var en liten jente.

da jeg og kjæresten  min nettopp hadde blitt sammen så holdt jo vi på som kaniner..selvfølgelig... og da vi hadde sovet en stund våknet jeg av at han ja,.. fingra meg *flau* og kjente at han pusta meg dypt i øret.. jeg sa helt i ørka "hva er det du driver med bo" og jeg hørte latter "hehe" men det var ikke stemmen til Bo!!! jeg sperra opp øynene og så Bo ligge å sove langt unna meg.. han sov så dypt at han sikla og våkna ikke av at jeg dytta i han en gang...

huff.. jeg ble seksuelt missbrukt av et spøkelse,,

unnskyld, men jeg måtte le av den kommentaren.
men seriøst liksom?
jeg hadde skreki for full hals. det hørtes skummelt ut[:o]

helt særiøst.. var redd og gråt.. men det går bra nå.. siden det ikke har skjedd igjen... huff..

ORIGINAL: Tinkaling

da jeg var liten så kunne jeg se en grå skygge ved siden av mg hele tiden. det var spesielt hjemme jeg så den oftest.
da jeg var alene, så var den skyggen der. jeg titta alltid til siden, men ingenting der.
jeg fortalte dette til mamma og bestemor. men de trodde ikke på meg.

naboen min kunne om masse sånne åndelig greier. ikke at jeg trodde at det var noe sånt. jeg bare sa det, fordi jeg stolte på henne.

joda, hun hadde svar på hva det var. jeg hadde en skytsengel jeg kunne se men ikke viste hva var. den "viste seg" for at jeg skulle vite at det var der for meg. det merkelige var at naboen fortalte også at - nå som jeg hadde spurt og fått svar og vet, så vil jeg aldri se det igjen.

jaja tenkte jeg å gikk hjem. siden har jeg heller ikke sett det[&:][&:][&:] rart ass!

slike så jeg også i mange år!:) Så kanskje en 4-5-6 stk rundt meg.. Så litt ut som munker, men så bare noen skyggeaktige greier ja. Etter at jeg ble trygg på at de ikke er farlige og slutta å være redd dem, altså etter å ha blitt klar over hva de faktisk var, så har jeg ikke sett dem!:)

ORIGINAL: gledermeg88

ORIGINAL: Bleiemos

jess.. Da jeg var ca 12-16 så jeg folk.. Gjerne til daglig! Dette resulterte i at jeg ble regna som psykotisk, og jeg ble tvangsinnlagt på psykiatrisk og tvangsmedisinert med antopsykotiske medisiner. Jeg vet selv at jeg kan ikke ha vært psykotisk, for jeg visste godt at det var bare jeg som så desse folka osv.. nok om det..:P Mens jeg var innlagt var det en dame jeg så MYE! Ungdpsyk ligger jo i et eldgammelt bygg på Haukeland. Høy, kledd i svart og så litt ut som et lik i trynet. Ikke noe pent syn. Dette var da jeg var 16, og har vel egentlig ikke sett henne siden jeg kom ut derifra.

Her en kveld TENKTE jeg plutselig på henne etter jeg var lagt meg, og fikk en litt ekkel følelse av at det var noen i rommet. Tenkte ikke mer over det, spillte litt på mobilen, sjekka klokka og la telefonen i fra meg og snudde ryggen til rommet for å sove. Tre minutter etter (sjekka som sagt klokka) snudde jeg meg for å bruke kalkulatoren på mobilen, men det jeg ser på telefonen da er et telefonnr som er blitt skrevet inn på displayet. Ikke tapt anrop eller noe slikt, men et nr som er SKREVET inn. Jeg skjønte ingenting, for jeg hadde jo ikke gjort det selv, og jeg hadde ligget med ryggen til telefonen. Nysgjerrig som jeg er søkte jeg nr opp på 1881, og da fikk jeg opp tlfnr og adressen til avdelingen på siden av ungd.psyk i Bergen![&:]

har vridd meg opp og ned og i mente for å finne en logisk forklaring på dette, men jeg finner den ikke!!!
Denne tok kaken[&:] fikk tårer i øynene for eg ble så redd!!! fy søren!!!

Var litt ekkelt ja!!![&:] Men ble merkelig nok ikke så redd som jeg hadde trodd.. Klarte på merkelig vis å holde fast på teorien om at spøkelser ikke er farlige![8D]

der vi bodde før opplevde vi litt.

da jeg gikk gravid med snuppa og var på do på natta hente det at lyset slo seg av,og bryteren var på utsiden...og sambo sov.[8|]
og da emilie var 10-11 mnd og krabbet rundt. kunne hun krabbe i en helvetes fart ut av rommet sitt og bort til oss og kikke seg tilbake..
og da hun begynte å snakke,gjorde hun det samme mens hun sa "er ikke farlig,er ikke farlig" og hun var bare helt livredd i øynene sine...
og mange ganger hun bare pekte mot ytterdøra og sa farlig mann.[&o]

og alle på kanalene på babycalen hørte vi ungeskrik,men ikke emilie..og andre rare lyder.

og hver dag hørte jeg bilen til sambo parkerte i gården og bildøren smalt igjen. men ingen bil i gården å se før 5-10 min senere...

akkuart nå bor vi i huset til mamma, og etter vi flyttet hit for to år siden har det skjedd ting.

emilie kaller dem skravledama og skummle mannen. og de er på rommet hennes og vekker henne på natten.
hender jeg går inn der på natta og sier hardt at nå får det være nokk...la ungen få sove,hun er liten vet dere...og da kan hun sove i sin egen seng i 3-4 mnd før det skjer igjen.[8|]
og emilie har en sånn "bratz-bil" med radio og den skrur seg på av seg selv og kjører over til andre siden av rommet...noe som er helt umulig siden gulvet faktisk heller andre veien.[&:]

og jeg føler det står noen å ser på meg i døråpningen til rommet til emilie når jeg sitter i stua...det er noen som stirrer liksom. og lyset går HELE tiden i den delen av huset. blinker ofte i stålampa når sambo har gått ut døra og jeg og emilie er aleine hjemme. blinker 3 ganger sånn fort etterhverandre.[:o]

i kjelleren har jeg aldri likt meg,der blir jeg kikket på fra to vinkler når jeg driver med vaskemaskinen...det har vært sånn siden jeg har vært liten,og noen som går etter meg halveis i trappa...så kjelleren har jeg aldri likt og emilie nekter og gå ned der.

emilie har pekt ut skravledama og skummle mannen...viste henne ett bilde av mormoren min og morfaren min og da sa hun "mamma,har du bilde av skravledama og skummle mannen???? har du også sett dem...?"[:o]

men har en følelse av at de ikke er i kjelleren,men en annen som er der...kan være min farmor siden huset er bygget på hennes tomt.

ellers så hadde jeg en episode i 2002,hvor jeg kunne gått bort.
fra den dagen har jeg følt at noen passer på meg.
det kan være som om noen/noe tar meg på skulderen i ny og ne. gir meg indre ro når jeg er redd eller stresset.
jg tror det er min morfar somer min skytsengel,han døde i 94 og jeg har vel aldri helt takklet at han gikk bort. veldig sårt for meg.

ORIGINAL: ~Maddy~

ORIGINAL: Regan

Denne er veldig bra, sett den noen ganger... Det er fem deler og denne linken er part one, bare trykk der det står part two osv....

http://www.youtube.com/watch?v=Jf-SxMrWdJ8

Det er også en dokumentar som heter Interview with a poltergeist som er vanvittig bra!
Finner bare part en, to, tre ovs..., men ikke part one...
elsker slike dokumentarer..nå har jeg sett hele[:o]

Ja, elsker sånne jeg og!!!
Men du MÅ se den interview with a poltergeist, den er vanvittig ekkel![X(]

jeg jobber også i boliger for demente...
disse er ganske nye,vært åpne siden 2005,men vi har desverre hatt mange dødsfal på den tiden.

jeg jobbet som nattevakt en periode og da hørte jeg spesielt ei badedør som smalt igjen...de smeller skikkelig når de er halveis åpne og skal lukke seg.
og hver gang jeg gikk for å sjekke denne pasienten,sov han. og så fort jeg hadde satt meg ned i stolen så smalt det igjen..alle pasientene sov.
flere kolegaer som har hørt den.

og vi hadde en pasient som ropte på mammaen sin ganske ofte.
og 3-4 mnd etter hun var gått bort kunne vi mange ganger høre tidlig på morgenen svakt.."mammmmma...mammmmma..." ingen bodde på rommet hennes da,og alle de andre sov.[8|]

og jeg og en kolega har sittet ute ved ett annet bygg og sett en mann i hvit t-skjorte og truse gå i gangen...og da vi kommer bort er ingen der.[&:]

lyset på do der slår seg av når man sitter der. det har kun jeg opplevd,ingen andre og bare når jeg jobber natta.[:o]
vi har sånne tidsbrytere på lyset,så når det er blitt slått på,så tar det 1 time før de slukker av seg selv..
og jeg rekker kunn å sette rompa ned på do før det slukker.

og det er en rar bankelyd der,den starter nede i den ene lange gangen og går sånn jevlig oppover og ned i den andre gangen og så tilbake igjen.
flere som stusser på den...for det er det samme mønsteret hver gang.

og vi har sittet og hørt det har tasset i gangen og ingen å se,da har det gått bort noen på ett annet bygg...akkurat som om de stakk innom og sa hadet.[:o]

også har vi 1 brødkurv som forsvinner hele tiden...det er noe vi ar "arvet" etter en pasient vi hadde som gikk bort rett etter det åpnet.

men ett spørsmål...

dere som har merket noe hjemme...har det blitt værre etter dere har blitt gravide...?

synes selv jeg merker mer og mer etter jeg blei gravid igjen...

ORIGINAL: LilleOlleBolle

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

men ett spørsmål...

dere som har merket noe hjemme...har det blitt værre etter dere har blitt gravide...?

Har var det veldig rolig når jeg var gravid faktisk,men jeg merker mere etter jeg fødte.
Og da spess når mannen min er bortreist,men jeg føler at det er for at hvem enn det er skal passe på [:)]

samme her...det aller meste skjer når gubben ikke er innenfor husets 4 vegger...
virker som om de tar kontakt i emilie for å nå til meg...fikk aldri sagt hade til noen av de da de døde..

Dette skjedde der foreldrene mine bor...

Huset bygde pappa selv, og ingen andre hus har stått der, som vi vet om..
Iallefall, vi hadde et rom attmed rommet til mamma og pappa, der eg og broren min sov når vi var mindre..
da vi fikk våres egne rom, flyttet storesøsteren min inn dit, men byttet rom etter ca 3 uker.. etter det var det rommet gjesterom i noen år..
Helt til eg flyttet inn på rommet når eg var rundt 13-14.. etter en stund følte eg meg skikkelig uvel hel plutselig.. følte at noen såg på meg, og var på vei bort... da nektet eg å tru på spøkelser, selv om eg trudde inners inne på dei.. så eg brydde ikke meg og såg videre på tv.... dette skjedde hver dag i laaang tid..

Da eg plutselig begynnte å tenke over det at eg virkelig trur på spøkelser, var dei faktisk borte i ca 2 uker. ingen som såg på meg, og eg fikk ligge i fred.. Helt til en kveld...

Da satt eg i senga og såg på tv i ca 22-23 tiden.. plutselig blir blikket mitt dratt mot et hjørne, der eg ser en hvit skyggelse står å peiker mot meg.. Og plutselig går en svart skikkelse fort fra gulvet opp i taket og ned igjen.. varte bare 5 sek eller noe, så var dei borte... dette skjedde 5 kvelder på rad..
6. kvelden såg eg dei igjen, på samme plassen og satt bare å såg på og var faktisk livredd.. da begynnte plutselig den hvite skikkelsen og gå mot meg, og den svarte stoppet i lufta og bare stirret på meg.. Eg vart jo så klart livredd og skrek "NEI, GÅ VEKK" så høgt eg kunne, og mamma kom springende inn..

Heldigvis forsvant dei etter hun kom inn, og eg byttet rom samme kvelden..

Men det ekkleste er, at mamma nevnte at eg hadde skriket, til søsteren min.. da såg hun bare på meg og sa "du såg dei du også ja"

Og mamma opplevde flere ganger at eg og broren min stirret i lag mot det hjørnet og lo da vi var mindre..

Nå er det rommet kott, og ingen har turd å bu der i ettertid......

fysj, får gåsehud av å bare tenke på det..

da jeg var 13år gammel,drømte jeg at jeg var i en kirke (mest sannsynlig i trøndelag,vet ikke hvorfor). onkelen min,endre,var der. han smilte til meg og viste meg en klokke på veggen. den viste seg å være 9 på morgenen.
så vinket han hadet til meg,og lettet,fløy ut gjennom alteret og ble borte. så ble kirken veldig lysbefengt og jeg våknet.
dagen etter,ringte mamma meg på skolen og sa at onkel endre døde kl9 den dagen av kreft. [&:]

da jeg var 14år gammel hadde jeg begynt å gå sammen med noen venner på et lite lokaldiskotek.
jeg og mamma hadde og har et MEGET sterkt bånd.
da jeg kom på diskoteket kom det et veldig sterkt ilde fremfor meg som viste meg mamma,liggende på gulvet,og et sterk lys skinte på benet hennes.
jeg overså det og gikk inn på diskoteket.
da kom det en sterk,sterk stemme i hodet mitt som sa strengt: nå går du hjem,beate. moren din trenger deg.
så jeg gikk hjem. og der fant jeg mamma på gulvet. hun hadde falt og skadet foten sin og klarte ikke rekke frem til telefonen for å få tak i meg. [&:]

et par uker etter denne hendelsen var jeg og venninnen min (som jeg også hadde veldig sterke bånd med) på vei til gymtime på skolen. jeg sa til henne at jeg får så vondt når jeg går vedsiden av deg. jeg føler at du ikke burde ha gym i dag,noe vil skje. hun lo av meg,selvfølgelig og vi begynte å le i kor egentlig.
men det som skjedde var ikke moro. hun falt og slo foten sin skikkelig,og måtte gå med krykker lenge.
hadde hun unngått å skade seg,hadde hun fulgt mitt "råd"? [&:]

Skjer ting i blokken her vi bor også. Har vært masse om det i avisene og lokal tv. Jeg sa til venninna mi at jeg merket noe, og det var før jeg visste noe om det. Og en natt vi kom hjem fra ferie for mange år siden så opplevde jeg at det sto en mann med skjegg over senga mi og at dyna ble løftet opp. Dagen etter åpner jeg avisen og der sto det med stor skrift at det spøker i blokka og at det hadde vært medium her dagen før og beskrivelsen av mannen stemmer med det jeg så[X(]. Er ofte jeg merker ting her, og tør nesten ikke være hjemme alene. De aller fleste som bor eller har bodd her har opplevd noe[:'(]

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

men ett spørsmål...

Denne gangen opplevde jeg ikke noe utover det jeg opplever ofte her hjemme. Men første gangen jeg var gravid så opplevde jeg noe som jeg i ettertid får frysninger av. Var helt på slutten av svangerskapet, og jeg var hjemme alene og la meg tidlig for var i så dårlig form.
Så hørte jeg at noen låste seg inn og gikk inn på badet, lukket døren og trakk opp i do og vasket hendene. Trodde det var sambo , og han var så sinnsykt lenge inne på badet etter kranen ble skrudd av, så jeg sto opp og gikk på badet, og der avr det ingen. Så jeg ringte han og spurte hv han hadde gjort hjemme. Men han var ute på sjøen i en båt og hadde ikke vært hjemme.... iiiiiikkk så ekkelt det var. Men jeg reagerte ikke før dagen etter[8|].

En annen lignende også. Jeg var på jentetur på Kreta for mange år siden. Hadde vært ute hver eneste kveld, og jeg og ei venninne tenkte og ta en rolig kveld og sove ut. Og midt på natten våkner vi begge av at det kommer noen inn døra, går forbi sengene våre og begynner rote i kofferten til en av de andre jentene, tok med seg noe og gikk på badet. Vi trodde det var henne så vi bare latet som vi sov, for orket ikke at lyset skulle bli skrudd på. Hun ble så utrolig lenge på badet så vi trodde det hadde skjedd noe, så vi sto opp og banket på døren, og hun svarte aldri, så vi lukket opp døren, og der var det ingen. 2-3 timer senere kom de andre, og de hadde ikke vært innom den kvelden[:'(].

Brrr så creepy, sitter med gåsehud.  Bra jeg ikke er alene [&:][8D]

Jeg har flere ganger følt at det er noen der, både i foreldrene mine sitt hus - er her nå forresten [8D] (det er bare fra 1970-åra, men dama som bodde her før dævva rett utfor her).  Vet ikke om det er innbildning eller hva det er, men jeg føler meg konstant overvåka når jeg er her, spess nede i 1. etg, der er vi sjelden...kun soverom, boder osv.  Jeg pleier noen ganger å sitte på piano/gjesterommet, og da "føler" jeg at det sitter noen på senga og ser på meg.  Har flere ganger kjent et kaldt gufs gå gjennom rommet sånn ut av det blå.  Men jeg VET jo ikke hva det er da, kan jo hende tankene spiller meg et puss, men litt ekkelt er det likevel.  Prøver å ignorere det, men når tanken først har satt seg blir jeg ikke lenge på pianorommet haha....

Jeg har også følt en slags "kontakt" med en jeg gikk i klasse med i 1 og 2 kl. på vgs.  Hun tok selvmord [&o] En kveld vi jentene hadde fest hos meg (hos foreldra mine i gamle huset), fikk jeg følelsen av å bli beglodd.  Det var såpass sterkt at jeg ble helt satt ut.  Jeg så jo ingenting! Vi satt ute på terrassen da, og like over blomsterkassene som hang på rekkverket, "så" jeg plutselig ansiktet til hun som var død.  Jeg begynte å grine, men det var mest gledestårer, for hun smilte..... Høres jo helt teit ut, men jeg følte at hun var med oss og ville ta farvel.  Drømte mye om henne etter selvmordet, men det sluttet etter den kvelden.  

Hadde også en opplevelse en gang i uthuset som hører til feriehuset til en venninne.  Hun har selv fortalt at en en mann ved navn Herman pleier å gå i trappene der (hovedhuset).  Både hun og moren har hørt "ham" flere ganger, men han har ikke gjort dem noe.  De har på en måte blitt vant til det.  Så var det en gang da, at jeg og en annen venninne var på besøk og sov i uthuset, delte dobbeltsenga.  Jeg var fryktelig urolig inni meg og hadde hjertebank da vi la oss.  Nok en gang hadde jeg denne følelsen av å bli beglodd.  Men jeg sovna til slutt da.  Så, midt på natta, våkna jeg av at jeg lå med beina opp i været som for å beskytte meg.  Jeg prøvde å reise overkroppen, men noe pressa meg nedover.  Jeg prøvde å skrike, men fikk ikke ut noen lyd.  Jeg dytta i venninna mi mens beina mine fremdeles pekte oppover, jeg klarte ikke å styre beina, de var helt stive.  Vennnina våkna til slutt etter at jeg røska tak i henne og pekte mot taket.  Et eller annet var der oppe, men jeg så ikke hva.  Det var som en mørk kornete flekk, en skygge eller noe sånt.  Vi ble jo dritredde og sov ikke så godt resten av natta. 

Det hører med til historien over at venninna mi som eier feriehuset hadde besøk av en vennegjeng en gang, deriblant venninna mi som jeg delte seng med.  Hun skulle vise dem rundt på gården, det var høylys dag.  De gikk inn i uthuset som består av 2 etg.  De ble stående og skravle nede mens venninna mi fortalte i vei.  Plutselig hørte de lyder rett over seg.  De trodde kanskje at en av dem hadde gått opp, for lydene var skritt og skrapelyder fra rommet over.  Men de så rundt seg, alle sammen var der.  De ble jo litt forfjamsa, men gikk opp for å sjekke.  Venninna mi åpna døra til rommet med bråkelydene, og de kikka inn alle sammen.  I rommet var det bare masse tåke.  De løp fort ned derfra igjen...              

i den første leiligheta der jeg å typen bodde før vi kjøpte hus gikk det igjen ei dame.[;)] så hu ikke og hu gjorde ikke noe galt, men jeg kjente parfyme lukta hennes.[:o]
når jeg bodde hjemme hos mamma, så kom ene onkelen min (hadde tatt livet av seg noen uker før han kom til meg) han fortalte grunnen hvorfor han gjorde som han gjorde. han kom også til mormora mi og den andre onkelen. men de var har ikke særlig snille mot. eneste meg han snakket ordentlig med. Ikke at dette har var noe skummelt men[;)] er også var for hus som det har skjedd ting i. bare merker det på kroppen. 

I huset til svigerfar går det igjen en eller flere

spøkelse eller hva jeg skal kalle det tok røyk av oss! Altid to av gangen! Lurte altid på hvor de ble av[8|]
KJente av og til lukta av røyk,men ingen der[&o]
Banka hardt på døra der noen ganger om natta,bare meg og svigerfar som hørte det! Svigerfar hadde åpna engang men ingen der,det hadde ikke jeg turt!Bnkinga holdt på skikkelig lenge også,vet ikke om det var for å irritere eller skremme jeg?

En gang jeg venta på typen min,så begynnte pianoet og spille nede i 1 etg,fy da trudde jeg at jeg skulle dø,ringte typen å ba han kommemed en gang

push, push [:)]

Back
Topp