Spøkelsestråd

Jeg har mange, mulig jeg har fortalt noen av dem før her inne[8D]

Pappa å de hadde data men ikke internett så jeg gikk ofte til besteforeldrene mine for å sitte litt på dataen når jeg bodde hjemme, de bor 100m fra der foreldrene mine bor.
Jeg satt på dataen da å snakka på msn og blink å litt sånn. dataen sto i kjellerstua så jeg var helt alene. plutselig begynte den gamle gynge stolen å gynge. jeg satt sikkert to meter fra den og kunne ikke ha rørt den.. sprang fort opp å satt meg gitt[&:]

da jeg bodde på hybel første året på vgs så lå jeg å sov i senga mi da, å plutselig føyk dyna av meg og landa på andre siden av rommet og det var sååå kaldt på rommet at jeg pusta røyk.
sov inne hos venninna mi resten av den natta[8D]

en annen gang på denne hybelen så hadde jeg kommet ned etter en helg hjemme hos foreldrene mine, jeg gikk å satt meg i stua etter å ha pakka ut tingene mine. vente på at venninna mi jeg bodde sammen med og typen skulle komme. plutselig hørte jeg det gikk i døra nede å tenkte endelig så kommer de, hørte d gikk i trappen noen tok av seg skoene og så gikk døra til stua opp men ingen var i gangen[&o] løp ut og ned på bensinstasjonen å satt å parata med en kompis som jobbet der og sendte melding til venninna mi, hun å typen var just gått hjemme fra så de var der om 30min[:o]

en gang satt jeg å venninnen min å hørte på en cd som en vi gikk sammen med hadde spilt inn.
plutselig skrudde lyden seg på fult å vi fikk ikke skrudd ned lyden igjen.. måtte dra ut kontakten for å få den til å stoppe[8|]

vi bodde der bare 6mnd for d var et skikkelig fælt år for oss begge[&:]

i det huset vi bor i nå jeg å mannen min hører jeg ofte masse rare lyder.. dunking fra loftet og stoler som flytter på seg å slikt. å føler noen står i trappa å venter på meg om kvelden når jeg skal legge meg. men prøver å overse det for mannen min er på reise jobb å blir jo nerve vrak av å sitte her alene.. hehe..

i huset til foreldrene mine har 5 genrasjoner blitt født å 3 av dem død også.
er så ekkelt til tider. flere ganger så har ting blitt borte og vi har funne det leeenge etter på merkelige steder. en gang forsvant en sjokolade mamma hadde kjøpt å skulle kose seg med og den fant vi igjen til jul når vi skulle finne fram julepynten for den lå oppi en av boksene med julepynt[&:]

hunden til pappa klikka en gang, han var sååå sint helt vill. vi kunne ikke se noe så vi slapp han løs for å se å han ville.. han løp rett oppi sofaen å sto å knurra mot den ene enden og når meg å pappa såg der så kunne vi se at det var sitte merke i sofaputa[&o]

har mange flere men ikke sååå spennde da..

jess.. Da jeg var ca 12-16 så jeg folk.. Gjerne til daglig! Dette resulterte i at jeg ble regna som psykotisk, og jeg ble tvangsinnlagt på psykiatrisk og tvangsmedisinert med antopsykotiske medisiner. Jeg vet selv at jeg kan ikke ha vært psykotisk, for jeg visste godt at det var bare jeg som så desse folka osv.. nok om det..:P Mens jeg var innlagt var det en dame jeg så MYE! Ungdpsyk ligger jo i et eldgammelt bygg på Haukeland. Høy, kledd i svart og så litt ut som et lik i trynet. Ikke noe pent syn. Dette var da jeg var 16, og har vel egentlig ikke sett henne siden jeg kom ut derifra.

Her en kveld TENKTE jeg plutselig på henne etter jeg var lagt meg, og fikk en litt ekkel følelse av at det var noen i rommet. Tenkte ikke mer over det, spillte litt på mobilen, sjekka klokka og la telefonen i fra meg og snudde ryggen til rommet for å sove. Tre minutter etter (sjekka som sagt klokka) snudde jeg meg for å bruke kalkulatoren på mobilen, men det jeg ser på telefonen da er et telefonnr som er blitt skrevet inn på displayet. Ikke tapt anrop eller noe slikt, men et nr som er SKREVET inn. Jeg skjønte ingenting, for jeg hadde jo ikke gjort det selv, og jeg hadde ligget med ryggen til telefonen. Nysgjerrig som jeg er søkte jeg nr opp på 1881, og da fikk jeg opp tlfnr og adressen til avdelingen på siden av ungd.psyk i Bergen![&:]

har vridd meg opp og ned og i mente for å finne en logisk forklaring på dette, men jeg finner den ikke!!!

ORIGINAL: ~Maddy~

ORIGINAL: tuppamaara

jeg har faktisk bilde av et spøkelse. Skal se om jeg finner det. Er i et album, må scanne det da...
ja,få se få se

Ja, jeg venter i spenning.

jeg har faktisk bilde av et spøkelse. Skal se om jeg finner det. Er i et album, må scanne det da...

Åååh creepy! Gleder meg til bildet [:D]

jeg tror på slikt. sikkert fordi jeg merker det..

Vi leide et gammelt hus når jeg gikk gravid med førstemann. vi var på visning å det virket veldig koselig da.. helt til vi flyttet inn

Jeg merket en slags jordlukt på badet. hver eneste gang jeg var der.. ingen merket det. rørlegeren var der flere ganger, men merket ikke noe.

værste stedet var badet, hver gang jeg dusjet merket jeg noen så meg.. turte aldri se i speilet der.

så hørte jeg noen som gikk oppe. tydelig. jeg trudde sambo kom hjem, men det var ingen der..

jeg fikk følelse av att en dame gikk igjen der. som ikke likte vi bodde der.

jeg tok det opp med huseieren, hun ble likbleik.. hun sa moren hennes eide det huset før. hun døde der av sykdom. hun hadde også sagt att hun ville at barnebarnet skulle ta over huset.
men han bodde i utlandet da. men der fikk vi jo svaret, hun ville ikke ha oss boende der. nå vet jeg barnebarnet har tatt over huset og det er helt rolig der..

har også en annen historie. i barnehagen til Sander. gammelt hus. naboen her har bodd der før. så var han på besøk her. å begynte å snakke om gjenferd. da sa han " tror ikke du vil høre det Camilla, men i bhg" det fikk han sagt før jeg avbrøt. ja jeg vet det.. jeg har sett han mange ganger. han står oppe på varandan ofte å røyker.
naboen spør kan du forklare hvordan han ser ut? ja. han ser skikkelig sur ut, og har langt sjegg m.m
jeg ser naboen sitter å gaper.. å han sa han fikk frysninger.
det viste seg å være hans oldefar. nå er det faren hans som bor der (over bhg assa) [&:]

ORIGINAL: kpg

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

ORIGINAL: ~Maddy~

ja,få se få se

Ja, jeg venter i spenning.

Jeg også! Får sommefugler i magen[:D]

Jeg leter og leter, men finner ikke albumet! Men skal lete mere... Må jo bare finne det :-)

Vet enkli ikke hvor skummel den her er for andre, men for min del var det skummelt nok...

Leide leilighet i ett nyere hus, er litt "var" for ting som man ikke kan se, så det var ett bevisst valg å leie ett nyere sted. Vi bodde der vel nesten 7mnd før jeg begynte å se en skygge på den ene veggen inne på soverommet, ignorerte den en stund,men så en natt våknet jeg att det ristet skikkelig i sengen!![:-] Ble sef livredd, men trodde med en gang jeg hadde drømt,fikk en fornemmelse av at det var noen i rommet, så gikk faktisk inn til snuppa og sov videre der(koma alene-mor med fulltidsstudie trengte skjønnhetssøvnen sin[;)])
Dagen etter sjekket jeg rommet mitt igjen, da var sengen(180*200 TUNG sak) flyttet over 5 ut cm fra veggen[:o] noen dager senere våknet jeg av att noen smalt ett eller annet i enden på sengen, i madrassen.. Jeg sov på stua frem til vi flyttet derfra...[:D]

Da jeg bodde i kollektiv i Telemark bodde jeg egentlig sammen med 4 andre, men de var som regel aldri hjemme. Huset hadde tre stuer og i to av dem var det ett eller annet, lysene gikk stadig av og på,tv slo seg av på som det ville, byttet kanaler,og det slo ofte i dører der selvom det kun var meg der.. hørte også noen som dusjet til tider,og kranene på badet nede levde sitt eget liv, og til stadighet var sykler og andre ute-saker flyttet på, så vi beskyldte hverandre for mye rart[:D] Det forsvant også mat og andre saker på kjøkkenet,og siden jeg var der mest,fikk jeg sef skyld av de andre for å ha forskynt meg..[8|]

Kan prøve å fortelle min historie - skjønner om mange her ikke tror på meg. Men det er faktisk sant[&:][:D]

Det var i vinterferien for 5 år siden jeg var hjemme hos en kamerat av meg.. Vi hadde vært en hel vennegjeng på besøk men de andre hadde reist hjem.. jeg duppet av i senga hans (det var kveld) og våknet rett før siste t bane hjem til meg gikk. Istede for å haste hjem i snøvær spurte jeg han om jeg kunne overnatte. Det var helt i orden for han[:)]
Han gikk opp for å spørre foreldrene sine (vi var 16/17år) men det var ikke i orden for de. siden de skulle på jobb å slikt dagen etter. Vi bestemte oss for at han skulle "følge" meg til t banen. så skulle jeg bare snike meg inn en dør på siden av huset, der jeg skulle vente til han hadde spist kveldsmat og sagt natta til foreldrene sine. (han sov i kjelleren og de oppe)
Jeg står da inne på dette lille kottet som var et halvveis verksted..

Får ganske kjappt en litt ekkel følelse, og plutselig ser jeg det er skrevet noe med blod på veggen (det var helt mørkt på rommet) det var akkurat som i en skrekk film. det rant også blod nedover veggen. Jeg skrur på lyset på mobilen min for å se. men ser selvfølgelig ingenting.. Får i grunn ganske hetta så jeg sender han en melding om at jeg ikke vil være der nede mere.. Jeg står der noen minutter til før akkurat det samme skjer igjen.. noe skrevet med blod kommer opp på veggen, og jeg ser igjen tydelig blodet renne nedover[X(] nå får jeg virkelig noia og kommer meg ut fra dette rommet. Nå kommer heldigvis han ned også, så jeg får lagt meg i senga hans. Han forsvinner opp igjen og redd som jeg er drar jeg dyna helt opp til nesa. ligger og stirrer ut i lufta før det plutselig dukker opp et surt ansikt foran meg. det er der i knappe 3sekunder. Sur mann med masse arr i ansiktet..

Nå kommer heldigvis kameraten min ned for å legge seg[:)] vi sitter en stund i senga hans å skravler før jeg ser en skygge komme fort igjennom rommet.. jeg tenker at det må være jeg som blunka eller så syner, så jeg nevner ikke noe for han. før han selv sier "Så du det eller?!" "ehh.. hva da?" sier jeg[8D]

Så begynner han å legge ut om at det er en mann som går igjen der.. svosj så kom han tilbake[&o] han kom rett ut fra veggen.. fløy i en hælvettes fart igjennom rommet..
Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. jeg satt klistra opp i veggen mens man så han gikk rundt i rommet..

Og det som er mest nasty er at når de flyttet inn i huset, så fant de en kiste med et brev, et par hansker og en hatt. I brevet har han selv skrevet at på det lille rommet jeg sto inne på, som jeg så blodskrift i har han skytet seg selv med en spikerpistol. Så ikke rart han hadde masse arr i ansiktet[:o] *grøss*

Vi bodde i ett ganske gammelt hus fra jeg var 14 til 16.
Vi flyttet inn til kjæresten til mamma, han hadde da bodd der i ett par år før.
Under oss bodde venninnen til mamma som hadde en del barn, største jentene hennes bodde oppe på loftet, de måtte gå forbi kjøkkenvinduet vårt når de skulle legge seg.
Mange ganger da de gikk opp, og det var helt mørkt på kjøkkenet, ingen var hjemme, kunne de se en person stå ved siden av kjøleskapet vårt.

En gang når eksen til mamma hadde hatt fest(før vi flyttet inn) så var det en dame som sov i stuen.
Hun våknet på nattaen for å gå på do, gikk ut i gangen, da hun ser en mann stå ved utgangsdøren og går inn på det ene soverommet (som jeg sov på da vi flyttet inn)
Hun gikk å la seg igjen, og våknet av att en gammel dame sto i ett hjørne og nynnet for henne.
Hun ble ikke redd for noen av de, fikk bare en god følelse, så jeg velger å tro att de var snille.

Vi hørte ofte en ball som ble sluppet ned trappen på utsiden av huset, og de minste barna til eksen til mamma hadde ofte samtaler med en jente, og en mann som "bodde" der.

En gang da jeg var alene hjemme tok jeg inn ene hunden til de som bor nede, tok hunden med meg inn på kjøkkenet, og hunden klikka plutselig, bjeffet og knurra mot en stol som var der, jeg løp veeeldig fort ut da[&:]

Det har skjedd veldig mye i det huset, de under fikk ofte besøk av en mann som tittet på dem da de sov, venninen til mamma er IKKE redd så hun pleide å be om litt privatliv, og det fikk de.
Eldste dattra nede hadde fått besøk i dusjen[&:]
Og da jeg og en venninde sang karaoke begynte det å tordne så vi dro ut alt av kontakter, 10 min senere slo tven seg på, og jeg ble jo livredd så jeg slo den av igjen, det tok lang tid før skjermen ble svart, aldri løpt så fort ut døren før.
Hun som er samme onkelen min ser spøkelser og en gang da hun og onkel danset sammen helt alene på stuegulvet, ser hun en liten jente som kommer og danser rundt dem før hun forsvinner ut i gangen igjen.

Dette ble veldig langt og jeg kunne ha skrivd myyye mere da det har skjedd maaasse der.
Vi bodde i en bakke som ligger under fredriksten festning i Halden, vi bodde på toppen, og har også bodd på bunnen.
Begge husene spøkte det i , og senere har vi fått vite att for mange mange år siden var bakken fylt med gapestokker[&:]
Så kanskje ikke så rart att det spøkte i nesten alle husene der

ORIGINAL: KineOgMalene

Hva er en gapestol?[8|]
Om jeg ikke husker helt feil så er det sånne greier([8D]) som folk sto i i før, med huet inni ett sånt hull, pluss hendene også.
Herregud jeg er dårlig på å forklare[;)]
Skal prøve å finne bilde i steden jeg[:D]

okei jeg husket feil navn[:D] det heter gapestokker[;)]

ORIGINAL: Tinkaling

Bilde nr 1 og det siste var jo veldig ekkelt da..[8D]
ahahaha..:P

Men nr 3 var creeeeeepy...ææsj..
Hva er nr 5 a..????????????[&o]

Jeg holder meg til bilder gitt..
Ser jeg videoer av spøkelse eller noe sånt,så dør jeg...

Spennende og lese... tror på spøkelser/ånder jah.. har opplevd litt av hvert selv

Tar de fleste sånne youtube klipp med en klype salt jeg... Men det er jo noen som er interessante da...
Jeg sitter alltid å venter på at det skal dukke opp et sånt fælt tryne og skrike, sånn som på de fæle lure mailene folk sender rundt!!

Denne var jo litt interessant da: http://www.youtube.com/watch?v=Ot4AcNH6tYY&feature=related

ORIGINAL: Daskepott

Tar de fleste sånne youtube klipp med en klype salt jeg... Men det er jo noen som er interessante da...
Jeg sitter alltid å venter på at det skal dukke opp et sånt fælt tryne og skrike, sånn som på de fæle lure mailene folk sender rundt!!

Denne var jo litt interessant da: http://www.youtube.com/watch?v=Ot4AcNH6tYY&feature=related

Jeg begynte å se,og freaka helt når den åpna seg av seg selv..jeg tør ikke se mer jeg...vær så snill å si det ikke skjer noe eekkelt..

søsteren til ei venninde flyttet inn i et hus, og gutten deres som var vel rundt 3 år daa, NEKTET å gå opp trappen til soveromene, de møte løfte han opp så han kom et par trinn bak en vis plass. når de spurte hvorfor han ikke ville sa han " mannen dingler (henger rent oversatt) der"..
så moren hans bare spurte politiet om det hadde hendt noe der, og der hadde en fyr tatt livet av seg, hengt seg der gutten sa bare noen mnder før..  G R Ø S S ! !
de flyttet ut ganske fort for å si det sånn[;)]

og i et hus jeg bodde før kjennte jeg noen sette seg ned ved fotenden av sengen min hver kveld mens exen min var på sjøen. ekkelt til å begyne med, men til slutt ble det en vane[:)]

og tante ungen min som er 7år, vil ikke gå ned i kjelleren til mamma, for der kommer en sint mann ut av veggen ([&:]) sier han. ingen andre har budd der, men jeg har alltid fått dårlige vibber av den kjelleren[&:]

Back
Topp