Sniker
I mine øyne haster ikke dette

vi har i perioder brukt mye tid på legging og i babytida gjør jeg bare det som gir raskt resultat, ofte lett byssing eller amming. Min eldste sovnet alene på rommet da han var nesten 3,5 år. Og det har aldri vært langvarig legging der siden han var 2,5 år. I tider mye styr med legging og netter - men i det store bildet er ikke 2,5 år så lenge likevel. Kjennes ikke sånn ut nå når jeg har det på avstand

han er 5 år nå, og vi har aldri tull med legging, nattesøvn eller tidlige morgener, men vet det er mange som fortsatt våkner om natta rundt 3-4 år og senere også.
Min minste er snart 2 år, og vi er sammen med henne til hun sovner ved siden av oss i dobbeltsenga, så løfter jeg henne ned i son egen seng etterpå. Det tar 30-60 min, litt varierende, men jeg liker å ha den tiden til henne når vi likevel har vært så mange timer fra hverandre mens hun var i barnehage. Om et år-halvannet tipper jeg vi er ferdig med å sitte inne hos henne også. Men jeg tar det i hennes tempo, og det kjennes riktig ut for oss. Selvfølgelig er det andre ting jeg også skulle gjort de 30-60 minuttene vi bruker på å legge henne, men det er samtidig også det riktige for meg å gi henne nærhet nå som hun er så liten. Jeg vet at dette går seg til når hun er klar. Og det er ikke nødvendigvis så tidlig som 9-10 måneder.
Og mine har våknet hyppig på natt og sovet godt på natt i peridoer av og på uavhengig av legge/innsovningsmetoder. Men å slutte med amming på natta, kan gjøre det lettere for deg og partner og bytte på hvem som tar oppvåkningene.
Gjør det som kjennes riktig ut for DEG

det er slitsomt å være tilstede med nærhet og oppmerksomhet for babyen sin døgnet rundt, men det er samtidig også heeelt naturlig at babyen ønsker og trenger dette de første årene av sitt liv. Hvis du vil følge noen kontoer som understøtter dette på Instagram kan jeg anbefale lilleminis og charlottemjelde