Sovner deres små «av seg selv»?

Har lest en del om at det ikke er lurt å amme eller bysse i søvn lenger om man vil at de skal våkne mindre i løpet av natten
Jeg har bare valgt å ta utgangspunkt i denne; https://ammehjelpen.no/amme-i-sovn/ :)

Mine to eldste klarte jeg å lære å sove selv, men nr. 3 får jeg det ikke til. Forskjellen på henne og brødrene er kanskje først og fremst at nr. 3 ikke bruker smokk, og at hun har et enormt behov for nærhet. Jeg føler det er utrolig mye kos i smokken, samt at jeg kunne knytte den til søvn. Samtidig kan det også bare være det at hun har et langt større behov for nærhet. Eller noe annet for den saks skyld. Jeg har konkludert med at vi tar det i hennes tempo, og HS var enig i det, da "noen babyer rett og slett ikke er klare, og trenger mer nærhet enn andre". Betyr det at vi ammer i søvn, så gjør vi det. Det er egentlig bare amming, bæresele og noen få ganger vogna som får denne frøkna til å sove akkurat nå, og hun sovner for natta på helt feil tidspunkt, men vi får alle den søvnen vi trenger i det minste.

Jeg har bare valgt å ta utgangspunkt i denne; https://ammehjelpen.no/amme-i-sovn/ :)

Mine to eldste klarte jeg å lære å sove selv, men nr. 3 får jeg det ikke til. Forskjellen på henne og brødrene er kanskje først og fremst at nr. 3 ikke bruker smokk, og at hun har et enormt behov for nærhet. Jeg føler det er utrolig mye kos i smokken, samt at jeg kunne knytte den til søvn. Samtidig kan det også bare være det at hun har et langt større behov for nærhet. Eller noe annet for den saks skyld. Jeg har konkludert med at vi tar det i hennes tempo, og HS var enig i det, da "noen babyer rett og slett ikke er klare, og trenger mer nærhet enn andre". Betyr det at vi ammer i søvn, så gjør vi det. Det er egentlig bare amming, bæresele og noen få ganger vogna som får denne frøkna til å sove akkurat nå, og hun sovner for natta på helt feil tidspunkt, men vi får alle den søvnen vi trenger i det minste.
Det siste du skriver der er viktig! Om dere alle får den søvnen dere trenger så er det jo helt gull, uansett hvordan dere gjør det. Min lille bruker heller ikke smokk, og det er så vanskelig å få roet han både for kvelden og når han våkner om natten. Det er nettopp fordi vi ikke får den søvnen vi trenger at jeg har begynt å lete etter noe som kan gjøre en forskjell for nattesøvnen for oss. Så kom jeg over alle artiklene om at å finne søvnen selv skulle gjøre underverker. Men det kan se ut som det ikke nødvendigvis er så viktig likevel, etter hva dere skriver her inne. I natt våknet han rundt 20 ganger, både i sin egen seng og oppi min seng. Er sååå trøtt i dag! :sleep002 Han pleier ikke å våkne riktig så mye hver natt, men det hender innimellom. Men rundt 4-5 ganger er en god natt for oss. :dead:

Back
Topp