Jeg har bare valgt å ta utgangspunkt i denne; https://ammehjelpen.no/amme-i-sovn/Har lest en del om at det ikke er lurt å amme eller bysse i søvn lenger om man vil at de skal våkne mindre i løpet av natten
Mine to eldste klarte jeg å lære å sove selv, men nr. 3 får jeg det ikke til. Forskjellen på henne og brødrene er kanskje først og fremst at nr. 3 ikke bruker smokk, og at hun har et enormt behov for nærhet. Jeg føler det er utrolig mye kos i smokken, samt at jeg kunne knytte den til søvn. Samtidig kan det også bare være det at hun har et langt større behov for nærhet. Eller noe annet for den saks skyld. Jeg har konkludert med at vi tar det i hennes tempo, og HS var enig i det, da "noen babyer rett og slett ikke er klare, og trenger mer nærhet enn andre". Betyr det at vi ammer i søvn, så gjør vi det. Det er egentlig bare amming, bæresele og noen få ganger vogna som får denne frøkna til å sove akkurat nå, og hun sovner for natta på helt feil tidspunkt, men vi får alle den søvnen vi trenger i det minste.

Han pleier ikke å våkne riktig så mye hver natt, men det hender innimellom. Men rundt 4-5 ganger er en god natt for oss.