Sovner baby på egenhånd?

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Her sovner han bare dersom han enten får pupp til han sovner eller til vi bysser han i søvn.. Han hyler visst vi prøver å legge han ned så han kan sovne selv. Noen tips? Hva gjør dere?

Samme her. Helsesøster sa at det hormonet som styrte søvn og gjorde at de sovnet selv kommer i 3mnd alderen.. så etter fylte 3 mnd skulle jeg begynne å legge ham "halvvåken"

Min er jo over 3 mnd og vi får fortsatt ikke til å lagt henne uten å amme eller bysse.. Men vi får vel fortsette å øve. Det kommer vel ;)1

her sovner han delvis selv ;)
om jeg må bysse han stopper jeg rett før jeg ser han lukker øynene også sovner han selv ;)
våkner han på nattan sovner han også selv uten pupp (hører om det er trøttsutter eller mat)
men de aller fleste gangene sovner han ved puppen eller under byssing ;)

Ja, men må ha smokken da :-)

Sovner delvis selv. Bedre på natta, om dagen må han ofte bysses. Hadde noen netter hvor jeg jobber med at han skulle sovne selv. Tok han opp hver gang han gråt og la han ned igjen når han roet seg. Tok bare et par dager før det var mye bedre.

Hun sovner selv om kvelden. Vet ikke helt hvordan det skjedde. Hun har vært så urolig og grinete på kveldene. Nå legger hun seg ca 21:00 og da hører jeg at hun pludrer litt før hun sovner, men ingen gråting lenger. Så får vi se hvor lenge det varer. På dagtid må hun trilles for å sovne.

Nå sovner han stort sett av seg selv, men noen ganger må jeg hjelpe han litt. Da sitter jeg hos han og holder hm i hånden mens jeg lager en "hysj lyd", hvis ikke det er nok så bysser jeg han i sengen. Han ligger på et lite ullunderlag beregnet på vogn, jeg tar tak i hver side av det og gynger han fra side til side. Når jeg ser han er på vei til å lukke øynene skikkelig, bysser jeg mer og mer forsiktig og fortsetter til han har sovet en liten stund.

Her må det ammes, bysses eller trilles. Av og til våkner han idet jeg legger han ned og da er det litt 50/50 om han sovner igjen eller skriker. ;)

Han har sovnet for seg selv stort sett siden han kom til denne verden.. Ligger og pludrer med seg selv før han sovner.. Men sovner noen ganger under amming selvfølgelig, men har alltid sovnet alene når han har vært trøtt og jeg har lagt han i sengen.. Han kan slite litt med å sovne selv hvis han er Overtrøtt eller det er veldig varmt, og da legger jeg han i vognen og triller litt i stuen :) fungerer etter er par minutter.. :)

Prøve det samme hver dag ;) lage en rutine... Vi må prøve å få hun til å sovne uten å måtte bysse eller puppes... Og det funker dårlig for å si det sånn! :(

Trasig, da. :/ Får håpe det bedrer seg. Du får fortsette å øve, kanskje hun forstår det til slutt. :)

Sovner godt på egenhånd her, men det er enklere å legge han på kvelden, for det er tydeligvis ikke noe spesielt kult å sove på dagen. Da sover han med en gang bare når han er stuptrøtt, ellers blir det en del kaving først.

Men han har stort sett sovnet på egenhånd siden han kom til, ikke vært noe glad i å sove på oss eller noe, så når han endelig vil det litt nå (på dagen) så lar jeg han få lov, for snart er han jo så stor at han i hvert fall ikke vil.

Her sovner hun selv dersom hun er veldig trøtt og vi da legger henne ned. Men ellers om hun er litt urolig må vi kose med henne for å få henne til å sovne :-) på dagtid sliter vi litt mer med søvnen, da tar vi en liten tur så sover hun :-)

Litt begge deler! Hun kan sovne selv helt fint, men innimellom må hun bysses eller ammes i søvn.

Trasig, da. :/ Får håpe det bedrer seg. Du får fortsette å øve, kanskje hun forstår det til slutt. :)
Ja, målet er at hun skal lære seg å finne søvnen selv. Men det er ikke lett og lurer litt på om det er for tidlig ennå.. Hu nekter smokk og det gjør det enda mer vanskelig! :(

Her er det og begge deler. Dersom jeg leser henne riktig og legger henne ned til perfekt tidspunkt (ikke for våken, ikke for trøtt) så sovner hun av seg selv eller ved at jeg bare sitter ved siden av :) Ellers er det byssing og amming på dagtid og tilgang til å få lukte i armhulen min på natta :)

Back
Topp