Soving

Bkno2799892

Første møte med forumet
Hei,
Hvordan sover dere? Jeg er 20+5 og klarer ikke finne en god stilling på natten. Jordmor sa jeg måtte prøve å unngå å sove på rygg eller høyre side, da er venstre side igjen jeg må ærlig innrømme at en hel natt på en side er grusomt vondt, så jeg har latt meg selv sove på ryggen innimellom uten å kjent ubehag som svimmel eller kvalm. Hva gjør dere?
 
Hei,
Hvordan sover dere? Jeg er 20+5 og klarer ikke finne en god stilling på natten. Jordmor sa jeg måtte prøve å unngå å sove på rygg eller høyre side, da er venstre side igjen jeg må ærlig innrømme at en hel natt på en side er grusomt vondt, så jeg har latt meg selv sove på ryggen innimellom uten å kjent ubehag som svimmel eller kvalm. Hva gjør dere?
Hei :) jeg sover som regel i stabilt sideleie på begge sider ! Tilogmed på rygg da dette er behagelig for meg enda :) sa jordmor noe om hvorfor man ikke skal sove på høyre side ? Aldri i livet om jeg bare kunne sovet i en stilling hele natta :hilarious: får utrolig vondt i bekken og hofter om jeg ligger i en stilling for lenge og har generelt dårlig søvnkvalitet :arghh::hilarious: er 19+4 foresten :D
 
Hei,
Hvordan sover dere? Jeg er 20+5 og klarer ikke finne en god stilling på natten. Jordmor sa jeg måtte prøve å unngå å sove på rygg eller høyre side, da er venstre side igjen jeg må ærlig innrømme at en hel natt på en side er grusomt vondt, så jeg har latt meg selv sove på ryggen innimellom uten å kjent ubehag som svimmel eller kvalm. Hva gjør dere?

Det er tidligere antatt sammenheng mellom vena cava syndrom og å sove på høyre side, men ifølge LUB sine sider er dette tilbakevist. Forrige svangerskap hadde jeg heller ikke noe ubehag ved å ligge på rygg (selv som høygravid), men syns det er greit å følge anbefalingen så godt det lar seg gjøre uansett. Nå veier jo ikke fosteret så mye, så det er viktigere jo lenger ut i svangerskapet og tyngre fosteret blir (fordi det klemmer mer på vena cava). Anbefaler gravidpute som bbhugme for å finne gode stillinger. Jeg bruker den for å hindre meg i å rulle over på ryggen :p
 
Jeg sover i den stillingen minisjefen i senga tillater..:shy:
Blir oftest på siden på kanten av sengen eller på rygg med han tvers over :hilarious:
 
Jeg sover halveis på magen og halvveis på siden..føler det fungerer greit :)
 
Jeg forsøker å sove på venstre side, men våkner som regel på ryggen. Favoritt sovestillinger er på magen og på høyre side, men førstnevnte er ubehagelig nå. Begynte for noen uker siden å sove på venstre side, ettersom det tar tid å endre en vane, og det er viktigere senere i svangerskapet som nevnt over her :) Bruker bbhugme mellom knærne så ikke bekkenet drepes :p
 
Går fortsatt fint og sove på magen med det ene benet opp :)
 
Sover mest på venstre side, men også på mage så lenge lille gutten ikke begynner å sparke, da føler jeg at jeg må snu meg :joyful: men sover også av og til på høyre side, aldri hørt at verken det ene eller andre er farlig, vena cava, merker man gått før det er noe å bekymre seg for.....har jeg fått hørt...?
 
Jeg sover i alle retninger fortsatt tenker det skal vel litt til å sovne og ta liv av baby i magen pga soving.

må snu meg spesielt på morgningene, da jeg blir stiv å ligge på en side, og er også innom ryggen en tur enda.

har vann i hendene så våkner av de må heves for å få til å slappe av videre da der gjør så vondt:/
 
Det er tidligere antatt sammenheng mellom vena cava syndrom og å sove på høyre side, men ifølge LUB sine sider er dette tilbakevist. Forrige svangerskap hadde jeg heller ikke noe ubehag ved å ligge på rygg (selv som høygravid), men syns det er greit å følge anbefalingen så godt det lar seg gjøre uansett. Nå veier jo ikke fosteret så mye, så det er viktigere jo lenger ut i svangerskapet og tyngre fosteret blir (fordi det klemmer mer på vena cava). Anbefaler gravidpute som bbhugme for å finne gode stillinger. Jeg bruker den for å hindre meg i å rulle over på ryggen :p


Takk for linken Jeg har en bbhugme pute men hittil har den føltes altdor svær og kronglete i senga må kanskje ta den frem å prøve igjen.
 
Jeg sover på ryggen på hard madrass uten pute. Har gjort det de siste årene, etter at jeg oppdaget hvordan en hardere madrass som de bruker mange andre steder i verden fungerer supert for meg, og har siden det ikke hatt problemer med vondt i rygg og nakke (med unntak av bekkenlåsning som har kommet nå i svangerskapet). Syns det er veldig deilig å sove på ryggen, får masse frisk luft og har rolig søvn der jeg sovner og våkner i akkurat samme stilling.

Skal prøve å gå over til å ligge på siden de neste ukene, på grunn av forskningen det er lenket til over som viser at det er tryggest i siste del av svangerskapet. Har skaffet meg en bbhugme gravidpute som jeg håper kan hjelpe meg. Syns det er helt pyton å ligge på siden, får vondt i armer, rygg og hofte. Så jeg håper jeg får det til uten å måtte kjøpe en ny og mykere madrass som verken jeg eller mannen vil ha :nailbiting:
 
Vet de selger gode sånne på coolstuff! Har veldig lyst på sjæl, men senga vår er akkurat litt for liten om mannen også skal få litt plass
Ooh takk for tips! :D
Ja mannen ja haha   her har vi treåring i senga også til tider :hilarious:
 
21+0 imorgen og har hittil sovet på høyre siden; siden jeg MÅ ligge på for å sovne :cool:
Kan dog sove videre på venstre side hvis jeg våkner om nettene. Tenker jeg nå bør begynne å bli vant til å sovne på venstre siden. Har forsøkt siste to nettene, men det har resultert i utrolig dårlig søvn... :wtf:
 
Back
Topp