Soving

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Tenk at de runder halvåret allerede disse herlighetene våre! :eek:
Hvordan er soverutinene hos dere nå? Når starter og slutter dagen? Hvor mange og hvor lange lurer? Lar dere de sove hvor lenge de vil?
Her våkner hun ca.07:30 og legger seg 19:30-20, avhengig av hvor lang siste lur har vært. Hun har hatt en periode nå der hun har våknet etter 30-45 min, så da har det har blitt mange små dupper i løpet av en dag. Men de to siste dagene har jeg fått henne til å sove videre så da har det blitt litt mer orden på dagen, samt en mye blidere jente! Hun har da sovet ca. 1 time fra 9-10. 2 timer fra 12-14 og to timer fra 16-18.
 
Frøkna vår våkner mellom 5 og 6 for tiden!! :O
Første dupp er mellom 8 og 9 engang. Da sover hun 45-60 min i gjennomsnitt.. Neste dupp rundt 12. Mellom 1 og 2 timer, men som regel rundt 1 time her også. Siste dupp er rundt 15.30-16.00 og denne varer 30-60 min.. Vekker hvis hun ikke har våknet kl 17.00.

Hun sover som dere ser relativt lite på dagtid men er blid som ei sol når hun våkner så er tydelig uthvilt på så lite søvn.... ;) legger seg for natta 19-19.30 som regel. Sover da til ca 5.. Da er problemet at hun ikke sovner igjen. Våkner hun 4.30 for mat så sovner hun igjen :p
 
Legger seg ca 19.00 hver dag, våkner mellom 06.30 og 08.00, har da vært oppe noen ganger iløpet av natten. Han har 3 dupper pr dag, hvor den første er ganske kjapt etter han er våknet, da sover han mellom 1 og 2 timer. Dupp nummer to og tre er kun på 30-45 minutter, og jeg lar han ikke sove etter 17.00. Han sover lite på dagtid syns jeg, men han er blid og fornøyd, så virker som deg er nok for han :)
 
Her er det morgen ca 7/7.30 og første dupp ganske raskt på ca 45minutter, så dupp igjen i 12tia og da sover han gjerne 2timer, så kan det hende han sniker seg til en dupp i 16tida. Jeg prøver å ikke la han sove lengre enn til kl 17.30 :)
Vi sliter fælt med legginga på kvelden og kan holde på i timesvis. Nå har han faktisk akkurat sovnet og det hører skjeldenhenten til at han tar natta før 22. Han romsterer så fælt fra kl 19.30 og finner ikke roen, så det ender med at han etter mye om og men finner roen ved brystet og sovner. Så er det på'n igjen rundt 02 og 05.....
 
Mi har natt fra 19:00/19:30-07:00. Våkner en del på natt nå. Mot normalt egentlig. Sover gjerne litt inntil meg etter at ho har spist. Så om jeg ikke orker stå opp kan vi drøye til 08:30. Har i det siste sovet en dupp daglig på alt fra 45 min-3 timer. Varierer veldig altså. Prøver å jobbe inn en ettermiddagsdupp men sliter med det altså.
 
Natta er fra ca 19-7.. pupp ca 23, 02, 05 tror jeg.., vi samsover så har ikke helt kontroll på tidspunkt.. på dagen har han 2-3 dupper. enten to lange på ca 2 timer hver, eller en lang på 2-3 timer og to på ca halvtime - time. .
 
Legger henne i 19:00 tiden, hun sover til 10/11 men hun får melk i 7 tida om morgen da. Så er hun våken 1-1,5 time før hun sover igjen i 40-60 minutter som regel så har hun siste hvil i 16 tiden :)
 
Legger henne i 19:00 tiden, hun sover til 10/11 men hun får melk i 7 tida om morgen da. Så er hun våken 1-1,5 time før hun sover igjen i 40-60 minutter som regel så har hun siste hvil i 16 tiden :)

Wow sovebaby du da :p så mye har ingen av noen sovnet noen gang :p aldri hatt behov for så mye søvn rett og slett
 
Legger henne i 19:00 tiden, hun sover til 10/11 men hun får melk i 7 tida om morgen da. Så er hun våken 1-1,5 time før hun sover igjen i 40-60 minutter som regel så har hun siste hvil i 16 tiden :)
Sånn var min første. Utrolig deilig. :)

Nå har jeg fått rake motsetningen med generell lakenskrekk ;)
 
Min er fem mnd i morgen.

Og våkner ca i sekstiden, litt før eller litt etter, ammes og har kosestund med søsken som stikker innom og lurer på om det er morgen.

Morgenstell av alle tre, amming hvor det hender hun sovner på puppen mens far leverer søsken ca 8.30 men da våkner hun like fort.

Vi triller tur ca 10 og hun sover til 12-13, så triller vi litt før 15 for å hente storebror da sover hun på turen men er stort sett våken når vi kommer hjem rundt 1530 og er våken til vi går på badet ca 19 og sover sånn rundt 1930. Ammes flere ganger på natt, før ny dag klokken 6 igjen
 
Her er snuppa 6 mnd om bare 4 dager :eek:

Våkner litt før kl 5.30 hver morgen. Første dupp etter 1-1,5 time som varer en time ca.

Dupp nummer to rundt kl 12-13 pleide å vare rundt to timer, nå i det siste har den vart 40 min..

Siste dupp (ikke bestandig i disse dager at hun sovner, så ender med å ta henne opp igjen) rundt kl 14.30/15. Varer som regel ikke så veldig lenge.. Kanskje en halvtime.

Får litt moste grønnsaker til middag, grøt kl 17.30 presis hver kveld, og klokken 18.30 er det natta for da er hun stupings :)

Noen andre som har små som våkner en time etter de er lagt på kveldstid? Det slår aldri feil her. Går inn og gir en påtår som vi kaller det også sover hun videre i 3 timer ca
 
Her er snuppa 6 mnd om bare 4 dager :eek:

Våkner litt før kl 5.30 hver morgen. Første dupp etter 1-1,5 time som varer en time ca.

Dupp nummer to rundt kl 12-13 pleide å vare rundt to timer, nå i det siste har den vart 40 min..

Siste dupp (ikke bestandig i disse dager at hun sovner, så ender med å ta henne opp igjen) rundt kl 14.30/15. Varer som regel ikke så veldig lenge.. Kanskje en halvtime.

Får litt moste grønnsaker til middag, grøt kl 17.30 presis hver kveld, og klokken 18.30 er det natta for da er hun stupings :)

Noen andre som har små som våkner en time etter de er lagt på kveldstid? Det slår aldri feil her. Går inn og gir en påtår som vi kaller det også sover hun videre i 3 timer ca
Mi har begynt å våkne 1-2 timer etter ho har lagt seg. Gir bare smokken jeg da, så sovner ho igjen.
 
Mi har begynt å våkne 1-2 timer etter ho har lagt seg. Gir bare smokken jeg da, så sovner ho igjen.
Ah ja men da er det sikkert bare kos hun vil ha :) Hun her tar ikke smokk :( men har ikke gitt opp håpet enda, så prøver fremdeles å tilby :p
 
Noen andre som har små som våkner en time etter de er lagt på kveldstid? Det slår aldri feil her. Går inn og gir en påtår som vi kaller det også sover hun videre i 3 timer ca
Ja, innimellom gjør mi det. Da er det bare en puppeskvett som skal til før hun sovner igjen. Men da sover hun som regel rundt 6 timer før hun våkner for pupp igjen.
 
Ja, innimellom gjør mi det. Da er det bare en puppeskvett som skal til før hun sovner igjen. Men da sover hun som regel rundt 6 timer før hun våkner for pupp igjen.
Oi så godt med 6 timer sammenhengende søvn da :) håper frøkna her får litt lengre søvnperioder snart :)
 
Oi så godt med 6 timer sammenhengende søvn da :) håper frøkna her får litt lengre søvnperioder snart :)
For henne ja, ikke meg :p Jeg gidder ikke legge meg kl.20, selv om jeg sikkert hadde hatt godt av det :p
 
For henne ja, ikke meg :p Jeg gidder ikke legge meg kl.20, selv om jeg sikkert hadde hatt godt av det :p
Ja forsto det :) Må være godt med litt egentid tenkte jeg :) Her må jeg fremdeles renne inn på kveldstid, så savner å ha tid til å gjøre noe jeg har lyst til på kvelden :)
 
Ja forsto det :) Må være godt med litt egentid tenkte jeg :) Her må jeg fremdeles renne inn på kveldstid, så savner å ha tid til å gjøre noe jeg har lyst til på kvelden :)
Ja, det er det jo absolutt. Men sitter som regel godt punktert i sofaen uansett :p
 
Back
Topp