Har en gutt som nettopp har blitt 5 måneder og som alltid har vært en utfordring å få til å sove. Har en ca rutine nå med ca 3 dupper på dagtid - litt avhengig av når han våkner på morgenen (somregel i 7-8 tiden). I starten måtte vi holde han i armene våre mens han sov - nå kan vi legge han fra oss. Men han bruker lang tid på å sovne, må vugges i søvn og må sove tungt før vi kan legge han fra oss. Og da våkner han igjen etter 15-45 min. Av og til kan jeg legge han til brystet og ds sovner han igjen. Når han skal legges for natten steller vi han i 18-19 tiden (litt avhengig av når diste dupp var), han får grøt/melk og litt kos, og sang. Er egentlig klar for å sovne mellom 19 og 20. Men bruker eviglang tid på å få han til å sovne. Sovner han rundt kl 19, våkner han alltid rundt kl 20 og gråter. Da må han vugges, ammes, koses med og div før han til slutt sovner i 22 tiden. Sovner han i 20-21 tiden våkner han etter 40-45 min og må ammes litt i søvn igjen.
Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove uten å bruke hele kvelden på det? Og at han kan sove på dagtid samtidig som jeg kan få gjort husarb osv? Han sovner i vogn når vi går tur men våkner med en gang jeg stopper vognen på utsiden for å låse opp døren. Og da gråter han til jeg tar han opp.
Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove uten å bruke hele kvelden på det? Og at han kan sove på dagtid samtidig som jeg kan få gjort husarb osv? Han sovner i vogn når vi går tur men våkner med en gang jeg stopper vognen på utsiden for å låse opp døren. Og da gråter han til jeg tar han opp.