• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Soving

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Har en gutt som nettopp har blitt 5 måneder og som alltid har vært en utfordring å få til å sove. Har en ca rutine nå med ca 3 dupper på dagtid - litt avhengig av når han våkner på morgenen (somregel i 7-8 tiden). I starten måtte vi holde han i armene våre mens han sov - nå kan vi legge han fra oss. Men han bruker lang tid på å sovne, må vugges i søvn og må sove tungt før vi kan legge han fra oss. Og da våkner han igjen etter 15-45 min. Av og til kan jeg legge han til brystet og ds sovner han igjen. Når han skal legges for natten steller vi han i 18-19 tiden (litt avhengig av når diste dupp var), han får grøt/melk og litt kos, og sang. Er egentlig klar for å sovne mellom 19 og 20. Men bruker eviglang tid på å få han til å sovne. Sovner han rundt kl 19, våkner han alltid rundt kl 20 og gråter. Da må han vugges, ammes, koses med og div før han til slutt sovner i 22 tiden. Sovner han i 20-21 tiden våkner han etter 40-45 min og må ammes litt i søvn igjen.
Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove uten å bruke hele kvelden på det? Og at han kan sove på dagtid samtidig som jeg kan få gjort husarb osv? Han sovner i vogn når vi går tur men våkner med en gang jeg stopper vognen på utsiden for å låse opp døren. Og da gråter han til jeg tar han opp.

Har det likt her og mi er 6 mnd. Korte dupper og jeg bruker 1-2 timer på å legge henne. Ikke bestandig jeg får lagt henne heller. Har prøvd alt, slått meg til ro med at hun bare er sånn.
Prøvd ergobaby? Da kan du kanskje få gjort litt husarbeid.

Har prøvd ergobaby, går for korte perioder men han klarer ikke helt å finne roen i den ser det ut til. Idag tok jeg rett og slett en luftetur og overlot legging til gubben etter en kamp uten like for å få til en dupp i ettermiddag da han ikke hadde sovet særlig siden 10-11 tiden i morges.

Har prøvd ergobaby, går for korte perioder men han klarer ikke helt å finne roen i den ser det ut til. Idag tok jeg rett og slett en luftetur og overlot legging til gubben etter en kamp uten like for å få til en dupp i ettermiddag da han ikke hadde sovet særlig siden 10-11 tiden i morges.

Åssen gikk det for han å legge??

Skjønner godt det er slitsomt for dere....

Hadde vært kavete for han også. Virker som nesten uansett når han sovner på kvelden så våkner han etter en times tid og må bysses eller ammes i søvn igjen.

Back
Topp