Soving på dagtid

Snurkus

Glad i forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Hvor mye sover deres små på dagtid?
Lillegull er nå straks 4 uker. Hun får stort sett MME og den MM jeg får til å pumpe ut.
Hun er veldig urolig på dagtid. Hun sover fra 22/23 til ca 6 om morningen med et måltid i 3 tiden på natten.
På dagen sovner hun etter mat, men det varer bare ti minutter maks tretti, før hun våkner og begynner og sutre. Hun er i ok humør den første halvtimen, etter det må hun holdes i konstant bevegelse i armene mine, og vi må skifte stilling ofte. Legger jeg henne på brystet ligger hun noen minutter før hun begynner å grynte og kave. Det hjelper ikke å trille tur..
Slik er det hele dagen til hun sovner i ti tiden.. Går som oftest bra etter måltidet på natten. Men ikke alltid hun vil sovne da heller.
Det må jo være alt for lite søvn for en liten kropp..
Alle prater om at man må sove når barnet sover og bruke tiden når barnet sover til noe fornuftig.. Men hva når barnet mesten aldri sover... Blir utrolig sliten av dette

Min datter sov heller ikke mye på dagen først. Sov tre korte(ca 30 min hver), veldigtypisk våken-baby. Men nå eer hun 6 mnd, nå sover hun to lange. (en-to timer hver gang). Kan hende det forandrer seg. Hun sover dog ikke sent på kvelden, siste lur er ferdig før kl er seks. Hun legger seg rundt kl ni-ti, sover til kl ni-ish.. ;)

Sniker fra desember.. min første var slik, veldig slitsomt!! Det er ikke alle babyer som sover hele dagen.. Jeg tok han med til manuelterapaut som fant noen skjevheter i nakken som han rettet på. Det hjalp!
Mange små kan ha låsninger og andre vondter som gjør at det er vanskelig å finne roen. Manuelterapauter som har støtteordning er gratis for små babyer, så kan være en god ide å ta en sjekk dersom du har mulighet for det :)
Ellers er det bare å holde ut for det blir bedre! :)

Sniker fra desember.. min første var slik, veldig slitsomt!! Det er ikke alle babyer som sover hele dagen.. Jeg tok han med til manuelterapaut som fant noen skjevheter i nakken som han rettet på. Det hjalp!
Mange små kan ha låsninger og andre vondter som gjør at det er vanskelig å finne roen. Manuelterapauter som har støtteordning er gratis for små babyer, så kan være en god ide å ta en sjekk dersom du har mulighet for det :)
Ellers er det bare å holde ut for det blir bedre! :)

Jeg har tenkt litt på det der, tror nok at det blir en tur til manuellterapeut for å se om det er noe som plager henne.
Er så vondt å se på at lillegull er trøtt og sliten, men ikke får sove skikkelig.

Jeg har tenkt litt på det der, tror nok at det blir en tur til manuellterapeut for å se om det er noe som plager henne.
Er så vondt å se på at lillegull er trøtt og sliten, men ikke får sove skikkelig.
Ja, jeg følte meg bedre etter å ha sjekket opp om det kunne være noe som plaget han med kroppen, spesielt siden det faktisk var noe som måtte justeres på :) gjør så vondt i mammahjertet å se at noe plager de små <3

Jeg sliter med at storebror hele tiden vekker henne! Hun kan sove 3 timer i vogna når vi er ute på tur, men hjemme får hun bare sove 10, maks 30 min, før storebror vekker...
Enten så er det trass eller høylytt lek, og ofte at han går bort til henne og vekker henne, og da blir hun selvsagt veldig grinete hele dagen siden hun ikke får sove...
Prøvde å leke hysjeleken og hviske med han igår, noe han pleier å like veldig godt, men begynte å rope istedet selvsagt :p luringen har ikke helt skjønt at hun ikke er lekekompis før om noen mnd ;)

Her sover min mye, Men det har han gjort helt fra starten av. Er 7 uker nå. Sover fra 23-06ish. Av og til måltid i 3 tiden. Sovner igjen og våkner i 9-9.30 tiden så er han gjerne våken til 12 så sover han en god økt på 4-5 timer og så varierer det veldig om han sover mer før vi legger oss i 22-23tiden.

Håper det ordner seg for deg og at hun etterhvert finner roen og sin rytme :) kanskje prøve å få noen til å gå en tur med hun en time eller to/gå rundt med hun(alt etter kor følsom du er for lyd) så du får sovet litt hvertfall? Så du ikke sliter deg helt ut. Må ta hensyn til deg selv også. Er lov å spørre om avlastning når det pågår sånn dag ut og dag inn. :)

Jenny er 5 uker nå, og sover bra på natta. Når hun sovner for kvelden (et sted mellom ni og halv tolv) sovet hun hele natta, kun avbrutt av amming hver 3-4 time vanligvis.

På dagen vil hun helst sove på oss, på fanget eller i armkroken. Hun kan sove lenge i vogna sålenge den er i bevegelse. Våkner raskt når vi stopper. Ganske upraktisk, men koselig at hun vil være nær oss. Likevel ser jeg fram til hun kan sove lengre dupper alene.

Hun sover fremdeles mye på dagen, men kan også være våken noen timer i strekk.

Min sover best når hun er hos meg eller ute I vognen. Men er av den mer roligere typen generelt. Første var en våkenbaby som bare skulle bæres og nesten ikke sov. Jeg trøster meg med at han har muligens tjent på våkenhet med språkevnene og tallkunnskapen han har I dag. Håper på det I alle fall.

Mi på 5 uker sover lange dupper om hun får sove sammen med eller oppå meg eller pappaen.. Ellers sover hun bare 30 min om gangen. Hun er prematur, så jeg tror nok det er derfor hun ønsker så mye nærhet. Sover veldig godt i vogn, og liker ikke å sove i bilen.. ;) Sover fra 24-05 på natta til gjengjeld.. :)

Her har vi stor glede av smokk! Når lillegutt vil ha mer pupp selvom han omtrent ikke klarer å suge lenger fordi han er så trøtt, men ikke klarer å roe seg ned og sovne fordi sugetrangen er så stor - da er smokk redningen. Han roer seg så godt ned og noen stryk over panne og hodet gjør at øynene glir igjen.
Men han vil helst ligge på armen eller på magen på brystet... Han skal sove godt for å ikke våkne når vi løfter han over i sengen.

Litt dårlig til å sove på dagtid, da det er så mye annet jeg vil gjøre. Burde kanskje sovet når han sover...

Vår lille snupp spiser før hun er våken i 1,5 time så blir det 1-3 timer med søvn. Spørs på hvor sliten hun er og hun sover gjerne lenger om vi triller tur med henne :)

Hvor mye sover deres små på dagtid?
Lillegull er nå straks 4 uker. Hun får stort sett MME og den MM jeg får til å pumpe ut.
Hun er veldig urolig på dagtid. Hun sover fra 22/23 til ca 6 om morningen med et måltid i 3 tiden på natten.
På dagen sovner hun etter mat, men det varer bare ti minutter maks tretti, før hun våkner og begynner og sutre. Hun er i ok humør den første halvtimen, etter det må hun holdes i konstant bevegelse i armene mine, og vi må skifte stilling ofte. Legger jeg henne på brystet ligger hun noen minutter før hun begynner å grynte og kave. Det hjelper ikke å trille tur..
Slik er det hele dagen til hun sovner i ti tiden.. Går som oftest bra etter måltidet på natten. Men ikke alltid hun vil sovne da heller.
Det må jo være alt for lite søvn for en liten kropp..
Alle prater om at man må sove når barnet sover og bruke tiden når barnet sover til noe fornuftig.. Men hva når barnet mesten aldri sover... Blir utrolig sliten av dette
Vi har også våkenbaby.. Sover 01-08.30 cirka på natten, med amming i 3-4 tiden. Etter det kan hun fint være våken til kl 17/18 og sove til 20/22 (herlig døgnrytme!). På dagtid tar hun bare korte lurer oppå meg mellom måltidene. Sover kun i vogn om jeg går på grus slik at det rister, og våkner med en gang vi stopper eller kommer til asfalto_O Får ikke gjort noe som helst om dagene:cool:

Jeg bytter mme merke. Har fått ny baby :) nå er hun våken og herjer med babygmen, så blir hun sliten etter en drøy time. Da koser vi, så sovner hun som oftest til neste måltid

Back
Topp