Soving mellom amming

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Vi har hatt en våkennatt i natt med konstant pupping. Han sovnet klokken syv og våknet ikke før halv tolv for mat. Nå sover han sin dypeste søvn igjen, men det nærmer seg tre tiler siden siste mating. Ville dere vekket han til et nytt måltid?

Mini sliter med veksten, og må vekkes. Men de fleste barn vil ha godt av å sove I fred, tror jeg.

Slapp å tenke på det. Våknet helt av seg selv :)

Min har hatt en våkenperiode hver natt på 2-4 timer hvor det kun er pupp som gjelder, med litt pauser. Nå er han bare 6 dager gammel i dag, men pleierne på sykehuset sa til meg at jeg ikke burde la han sove mer enn 3 timer sammenhengende mellom måltidene på dagen, for å prøve å få han til å være med trøtt når natta kom.

Så bra at han våknet av seg selv :)
Jeg fikk også høre at det var lurt å gi mat hver tredje time om dagen. Trenger ikke vekke her for hun spiser mye oftere :p

Hvordan regner dere de tre timene? Fra start mating eller slutt?
Noen ganger spiser hun en ekstra skvett hvis hun ikke klarer å finne roen, eller får hikke som holder henne våken. Ikke lett å holde kontroll synes jeg.
Her har hun våknet hver andre time gjennom natten (sovnet for fort og ikke spist seg skikkelig mett tror jeg), mens nå på dagen sover hun lenge!
Og bruker lang tid på å våkne. Vekker jeg henne så er hun sannsynlig vis ikke skikkelig sulten eller så sovner hun fort ved puppen, som tidligere erfart...

Hvordan regner dere de tre timene? Fra start mating eller slutt?
Noen ganger spiser hun en ekstra skvett hvis hun ikke klarer å finne roen, eller får hikke som holder henne våken. Ikke lett å holde kontroll synes jeg.
Her har hun våknet hver andre time gjennom natten (sovnet for fort og ikke spist seg skikkelig mett tror jeg), mens nå på dagen sover hun lenge!
Og bruker lang tid på å våkne. Vekker jeg henne så er hun sannsynlig vis ikke skikkelig sulten eller så sovner hun fort ved puppen, som tidligere erfart...
Jeg regner fra starten. Hvis vi begynner klokka 12, er neste måltid klokka 15, eller før hvis ho vil:)

Vi regner også fra start til start:-) Vi vekket han for mating hver 3. time den første uka (han fikk ned 10% i vekt, og måtte ha mat). Andre uka vekket vi han hver 4. time, og etterhvert startet vi med selvregulering - siden vekten gikk oppover. Dette blir første natten med selvregulering. Spent, siden han pleier å sove godt om natten. På dagtid vil han ha mat ca hver 4. time da.

Jm sa 8-12 måltider i døgnet for mi lille jente, fordi hun er/var gul og trøtt (men målt under grensen for gulsottbehandling). Vi har derfor vekket etter tre timer, men gått mer og mer over til selvegulert nå. Vekker dog om det går lenge på dagen enda

På dagtid vekker jeg henne etter 3 timer om hun ikke har våknet selv. På natten får hun styre det selv, men til nå har det vært ca 1,5-3 timer mellom hun våkner på natten. I tillegg til at hun ikke faller i skikkelig søvn mellom 23-04.

Back
Topp