Soverutiner :)

Frksvima

Betatt av forumet
Fant ingen tråd på dette så da lager jeg en ;)

Hvordan sover din lille om natten? Er du oppe å gir mat eller har du en liten en med godt sovehjerte? :)
amming mme? :)

Mi lille tulle har hatt godt sovehjerte siden hun kom til verden for 3 uker siden! Går stort sett 4-5 timer før hun skal ha mat:) ( mme ) i natt var ny rekord følte jeg! Fikk mat kl 00:00 sovnet veldig fort etter flaska, våknet igjen kl 06:30 :O fikk helt sjokk! Ny dose med mat og sov til kl 11:00. Meget godt sovehjerte :) kanskje litt bortskjemt, men må innrømme jeg nyter det da jeg er aleine..

En nattamming holder. Er den jeg er i gang med akkurat nå faktisk. Mini har våknet ca kl 8 de siste dagene, etter rundt 4-5 timer søvn. Forventer samme resultat etter ammingen nå. Hvis han fortsatt er søkende etter amming og jeg merker han har tømt brystene gir jeg pumpet mm eller mme til han er fornøyd. Gjør dette kun på kvelds/nattestid :) Søvn er viktig!

Det skal sies at han kun er en uke, så jeg vet jo ikke om det fortsetter..

En nattamming holder. Er den jeg er i gang med akkurat nå faktisk. Mini har våknet ca kl 8 de siste dagene, etter rundt 4-5 timer søvn. Forventer samme resultat etter ammingen nå. Hvis han fortsatt er søkende etter amming og jeg merker han har tømt brystene gir jeg pumpet mm eller mme til han er fornøyd. Gjør dette kun på kvelds/nattestid :) Søvn er viktig!

Det skal sies at han kun er en uke, så jeg vet jo ikke om det fortsetter..
Mi har vært sånn hele veien egentlig.. Ligger jevn på hvert 4 time hele døgnet med mat :) noen få økedøgn inni mellom bare :)

Her har det gått i ca 3 måltid hver natt siden vi kom hjem fra sykehuset. Ca kl 3, kl 6 og kl 8 (+/- en halvtime).
De siste dagene har han fått fra begge brystene ved hvert måltid, og da har han sovet mye mer og det går lenger mellom måltidene. Nå er det første gangen jeg tilbyr begge brystene ved nattammingen, i håp om å kutte ned til 2 måltid pr natt;)

Her har det gått i ca 3 måltid hver natt siden vi kom hjem fra sykehuset. Ca kl 3, kl 6 og kl 8 (+/- en halvtime).
De siste dagene har han fått fra begge brystene ved hvert måltid, og da har han sovet mye mer og det går lenger mellom måltidene. Nå er det første gangen jeg tilbyr begge brystene ved nattammingen, i håp om å kutte ned til 2 måltid pr natt;)

Kl 8 er jo strengt tatt ikke natt da ;)

Vi ammer i 23-24 tiden, 4-5 tiden og så kan det variere fra 7-9.. Helt ok. Noen få netter har vi ei ekstra amming.. Kan fint sove til 10-11 etter dette..

Heldigvis har hun slutta å bæsje på natta nå. Så trenger ikke bleieskift mer. Herlig!

Strax 4 uker gammel her og har siden vi kom hjem nesten kunne stillt klokka etter ho. Legger ho samtidig som oss (11-12), våkner 3, 6 og 9 ca hvis vi såver utpå litt. Ammer, men ho drikker ikke så lenge om gangen og hjelper ikke å tilby flere ganger heller så er nok derfor ho ikke såver lenger sånn sett, men gor all del, føler meg nesten bortskjemt slik ho er jeg :-)

I natt fikk hun mat 0330 så sov hun til 0900 å spiste så videre til 1130. Hun får mme :). 2 uker gammel :). Vanligvis sover hun fra 2330 til 0430-0500 :)

Strax 4 uker gammel her og har siden vi kom hjem nesten kunne stillt klokka etter ho. Legger ho samtidig som oss (11-12), våkner 3, 6 og 9 ca hvis vi såver utpå litt. Ammer, men ho drikker ikke så lenge om gangen og hjelper ikke å tilby flere ganger heller så er nok derfor ho ikke såver lenger sånn sett, men gor all del, føler meg nesten bortskjemt slik ho er jeg :-)
Høres ut som min! Synes også det er utrolig enkelt

Wow så heldig du er :D
Her har vi ikke rutiner enda, han blir 3 uker på mandag. Her går det kun i pupp, så vi ammer alt fra 2 ganger til 5 ganger, men han sovner gjerne under eller rett etterpå :)

Det er stor variasjon her gitt. Natten avhenger helt hvordan dagen har vært. Når hun får sove godt og lange dupper ute i vogna kun avbrutt med mat (pupp) og kos/våkentid innimellom istedet for å bli flyttet inn og ut av bilstol og må være med på diverse ting så finner hun gjerne roen etter kveldsstell/bad og mat i 20-21tida. Da drøyer hun ofte til i 1tida med mat igjen . Det neste måltidet varierer fra 4-7. Jeg ammer i ørska, hun er ferdig på 5 min. Sliter litt med raping på natta så da ender vi opp med litt makking etter hvert måltid.

Fant ingen tråd på dette så da lager jeg en ;)

Hvordan sover din lille om natten? Er du oppe å gir mat eller har du en liten en med godt sovehjerte? :)
amming mme? :)

Mi lille tulle har hatt godt sovehjerte siden hun kom til verden for 3 uker siden! Går stort sett 4-5 timer før hun skal ha mat:) ( mme ) i natt var ny rekord følte jeg! Fikk mat kl 00:00 sovnet veldig fort etter flaska, våknet igjen kl 06:30 :O fikk helt sjokk! Ny dose med mat og sov til kl 11:00. Meget godt sovehjerte :) kanskje litt bortskjemt, men må innrømme jeg nyter det da jeg er aleine..
Hørtes nydelig ut!! :) Her er det mat ca 24.00, og går ca 4 timer før mat igjen. Dette er først nå, i begynnelsen var det mye oftere :) Vi har hatt et par netter med 6 time, håper veldig at det blir flere av de :) :)

Jeg ammer babyen, og fra klokka 2030-0000 ligger hun omtrent konstant på puppen. Så vi er i seng ca 0015. Da sover hun til 05/0600.. Herlig! Da skifter vi bleie og ammer, også sover hun til rundt 08/09.. :)

Jeg ammer babyen, og fra klokka 2030-0000 ligger hun omtrent konstant på puppen. Så vi er i seng ca 0015. Da sover hun til 05/0600.. Herlig! Da skifter vi bleie og ammer, også sover hun til rundt 08/09.. :)

Sånn var min nr 2 og! Herlig.. Denne har en mating til på natta.. Kan ikke klage på det, men var herlig med 6 timer sammenhengende hver eneste natt..

Back
Topp