Sover lille hele natten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Er dere av de heldige hvor lille sover hele natten? Hvilke kveldsrutiner har dere?

Nei,oppe hver andre time for mat.pupp ved senga kl åtte og i søvn halv ni-ni.Stell evnt bad kl 19,så kos fram til åtte.

Nei, det gjør hun ikke :) hun våkner én gang og spiser to pupper før jeg legger henne tilbake i sengen sin, og hun sovner momentant. Det hele tar kanskje 25 minutter, og det kjennes ikke rettferdig å si at hun ikke sover natten gjennom, for det gjør hun jo, om du ser bort i fra den ene bittelille ammeturen :) ikke nok med det, de siste dagene har hun sovnet etter siste flaska klokka 21:00 og da kan jeg legge henne inn i sengen sin på rommet og bare sette på babycallen! Kjennes helt merkelig.

Ja, sover fra kl. 23 til 8.30 :D Ingen spesielle rutiner, for vi gjør litt ulikt hver dag - men pysj/bad i 20.30 tiden.. Så litt kos og mat før hu sovner :) 3 måneder gammel!

Tar kvelden på soverommet halv åtteish, sover da til morgenen, men med masser av måltider underveis ;)

Vi tar kveldstellet i 21-22 tiden, så får hun begge puppene og sovner mellom 22-23 og da sover hun til kl.3-5 får pupp og sovner igjen med en gang. Så vokner hun i 7-8 tida får pupp og sovner igjen. Å så står vi opp i 9-10tiden :)

Jepp har begynnt med d siste 3 ukene.. Nå i d siste har han sover fra 23-8 for mat og så til 10 igjen. Men da har han våknet pga barnehagelevering. Sovnet til ca 12 igjen;)

Stort sett ja, noen ganger avbrutt av litt mat i 3-4 tiden. Da sovner hun med en gang igjen, så er vel egentlig ikke å regne som våketid. Prøver å starte med kveldstell i 20tiden, senest. Pysj og vask og pludring på stellebordet. Hun liker ikke å bade, så blir ofte dusjing med en av oss tidligere på dagen. Siste pupp og et par nattasanger på rommet, så sovner hun somregel før kl 21 :) I dag sov hun til 0830. Var da jeg våknet av pludringen i senga hennes ihvertfall :D

Sovner rundt 24, morgenflaske fra 05-07 og så sover til 10-11, vil jo si hun sover hele natta da-

Han gjør det som oftest nå!! Han er 12 uker.. Fra starten har han våknet 1-2 ganger om natta for og spise, men nå sover han ofte hele natta:)

Vi tar på pysj, tuller og koser litt på stellebordet kl. 21 (og bader han 2-3 ganger i uka), så ammer jeg han, før vi legger han i senga.. Da sovner han innen 10 min:D har begynt å synge en nattasang også nå;) da sover han til 7-8 tiden!

Her har vi ikke helt faste leggerutiner ennå, blir bedre når første tanna kommer og det blir mer gris og rot med mat slik at bading kan innføres nesten hver dag :-) men vi bader dersom dette trengs, dimmer lysene i stua en times tid før leggetid, vi pludrer og leker oss litt for å gjøre henne trøtt. Så bytter vi bleie, har på pysj og tar henne med opp på soverommet. Her baller jeg henne inn i koseteppet og får en god varm flaske :) hun sovner som oftest rett etter flaska og hun kan legges i seng :)
Dette gjør vi rundt 20-21:00
Våkner for mat rundt 01-02:00
Sovner tvert
Våkner for mat rundt 06:00
Sovner igjen og våkner mellom 08-10
:)

Hva vil det si å sove hele natta da?

Det har vært netter hvor hun har sovet fra kl. 23-24 til rundt kl. 05-06, men det er ikke hovedregelen. Hun skal stortsett ha minst et måltid i løpet av natta, kommer an på hvor godt hun har spist på dagen og kvelden. For hun sover ofte godt på kveldene fra kl. 18-19 til vi legger oss kl. 23-24. Ingen spesielle kveldsrutiner annet enn på med pysj rundt kl. 18.

Jepp. Lille legger seg mellom 21.30 og 23.30. Våkner da og står opp mellom 8.30 og 10.00. Ikke mating på natta lengre :-)

Her sovner hun alt fra 1900-2300 og får som regel mat rundt 3-4-5. Jeg legger hun da til puppen og jeg sovner mens hun får mat og hun sovner etterpå, så jeg er våken i kun et par minutter. Gjør meg ingenting! :)

Ser ut til at ho har laga seg den rutina at ho sovne 21.00-21.30 så e d mat 05-06 så sover vi som regel t en plass mellom 08.30-10... kveldsstell på badet samtidig for ho på 2mnd og storesøster på 3år kl 19.15, så e ho som oftest med å syng til storesøster sånn 19.45-20.00 så flaske på rommet å som regel sover ho litt over 21...

Samme her :) Vi samsover :)
Så bra :) Syns vi har fått en god rutine på det nå som funker! Jeg har henne i babynest med egen dyne i dobbeltsenga nå, mens mannen sover på gjesterommet. Men til jul skal vi prøve å legge henne i hennes egen seng igjen, sov fint der den første måneden, men så ble jeg så lei av å stå opp om natta :P Men nå blir hun snart 3måneder, så kan være greit å venne henne til sin egen seng igjen. Får uansett fortsatt sove i babynestet ;)

Så bra :) Syns vi har fått en god rutine på det nå som funker! Jeg har henne i babynest med egen dyne i dobbeltsenga nå, mens mannen sover på gjesterommet. Men til jul skal vi prøve å legge henne i hennes egen seng igjen, sov fint der den første måneden, men så ble jeg så lei av å stå opp om natta :p Men nå blir hun snart 3måneder, så kan være greit å venne henne til sin egen seng igjen. Får uansett fortsatt sove i babynestet ;)
Jeg var også lei av å stå opp fra senga og ta henne ut hver natt. Så vi fjerna ene siden på sprinkelsenga og satt den helt inntil vår seng. Så nå fungerer sprinkelsenga som en forlenger av vår seng, og jeg har henne nært meg hele natta. Veldig kjekt når hun bare trenger smokken;)

Siste måltid 18:30-19, sover så helt frem til frokost kl 7. 12 uker på lørdag og gjort dette siden han var 4 uker gammel.

Back
Topp