Sover du middagshvil?

Det er sånn bestefar og pappa gjør...vokst opp med det....jeg takler det ikke...

Men det var vanlig før i tida , på bøgda i allefall... alle kvila da etter middag. Tror vi er forskjellig og noen trenger det faktisk og andre ikke...

Samme som at de som er B mennesker fungerer mye bedre på skolen om de begynner kl 10 og slutter senere enn A folk som er klare kl 8 ...De er jo ofte trøttfiser tidlig kveld hehe...

Jeg klarer ikke sove på dagen eller middag...bare om jeg er syk , tidlig graviditet osv.
Hehe, ja jeg tenkte litt sånn når jeg lagde tråden. At hele begrepet "middagshvil" liksom er noe gammeldags over. Virker som det var noe som var helt innafor og helt vanlig før, og kanskje mindre vanlig nå.
 
Her er det formiddagshvil som gjelder, hvis minsten sover greit :hilarious:
 
Kan jo legge til da, at jeg selv noen dager nesten er avhengig av det for å være menneske etter jobb:wacky:
 
Nei, det skjer kun når jeg er syk eller gravid.
 
Det hender. Er ofte helsa mi slår meg totalt ut og jeg trenger å hente meg inn
 
Nå som jeg er gravid har jeg opptil flere hvil iløpet av dagen hvis det er mulig :dance008
 
Før kunne jeg det, og samboer også. Han kan duppe fremdeles enkelte dager

Jeg sover på dagen nå, gjerne noen timer på formiddagen, så trenger ikke på ettermiddagen lenger.
Men det er bare nå når jeg er sykmeldt. Eller, vært sånn det siste halve året :p
 
Hehe, ja jeg tenkte litt sånn når jeg lagde tråden. At hele begrepet "middagshvil" liksom er noe gammeldags over. Virker som det var noe som var helt innafor og helt vanlig før, og kanskje mindre vanlig nå.
Idag har "vi" ikke tid. Før så lot ungene de voksen være i fred når de tok en kvil. De hadde respekt for det, men ikke idag...haha

Her er det bare katta og bikkja som sover lur dagen lang hehe
 
Hvis jeg trenger det, og har muligheten til p gjøre det så synes jeg det er fantastisk deilig:)
 
Hehe, ja jeg tenkte litt sånn når jeg lagde tråden. At hele begrepet "middagshvil" liksom er noe gammeldags over. Virker som det var noe som var helt innafor og helt vanlig før, og kanskje mindre vanlig nå.

Jeg tenker at det var vanligere å være oppe tidlig om mårran og ha en fysisk krevende jobb, sånn at man derfor trengte det mer før. Ikke at man ikke har fysisk krevende jobber, men nå tar vi gjerne bussen eller bilen, alt av husarbeid er lettere, det er lettere å handle mat, den kan til og med bli levert på døra ferdig laget, og på kvelden kan man ligge å se på Netflix i flere timer, så kanskje det erstatter litt det middagshvil var tidligere? Ikke for det, jeg tror at at hodet trenger en liten pause etter en lang dag,og ingen teknologi kan veie opp for stillhet for tankene.
Etter middag ligger mannen og jeg på lekematta til guttungen i 15-20 min og slapper av før vi begynner med opprydding etter maten og husarbeid, mens babyen krabber rundt, så ikke like avslappende som det jeg legger i middagshvil, men bedre enn å sette igang med alt husarbeidet. Hadde ligget på sofaen hvis det ikke var for en viss selskapssyk ettåring som helst ser at vi er på samme nivå som han :p
 
Er gravid og sover mer enn gjerne middagshvil, bare synd at mine to små ikke helt er med på den tanken :p
 
Prøver å la være, men av og til må jeg bare. Heg må hvertfall ligge på sofaen etter jobb, middag og lekser..
 
Hvis jeg er trøtt når datteren min skal sove så legger jeg meg den timen hun pleier å sove i 17 tiden:D Men langt ifra hver dag.
 
Gjorde det i dag. Pleier aldri å gjøre det, men er syk nå så er vel derfor. Og siden jeg sov mitt midt på dagen så får jeg ikke sove nå. Typisk
 
Ikke på ettermiddagen, men sover når lillegutt har en dupp som regel. Ihvertfall de dagene han våkner klokka 2-4 og klar for dagen klokka 6. Jeg har også insomnia så det tar lang tid å sovne mellom hver gang han har vært våken. Så enkelte dager har jeg kun et par timers søvn innabords.
 
Når jeg er i jobb har jeg ikke tid, men har mer en 1 gang sovnet under Barne-TV da..
Nå er jeg i permisjon, og får lite søvn. Så nå sover jeg gjerne litt på dagen hvis jeg kan.
 
Gjorde det innimellom før jeg fikk barn. Stod opp ca 5, og var hjemme fra jobb ca 15. Så da hendte det at jeg tok meg en 30-60 min lur. Da fikk jeg stort sett sove igjen til kl 22. Jeg gjorde det også i hele svangerskapet med nr 1. Med nr 2 hadde jeg ikke mulighet til det :hilarious:
 
Back
Topp