Sover du middagshvil?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Noen mener det bare er en dårlig vane, andre føler ikke behovet, noen gjør det så lenge det er en mulighet for det, og noen klarer seg ikke uten. Hvilket forhold har du til det?
 
Jeg har barn (med svært lavt søvnbehov...) så det kan jeg ikke om jeg hadde villet aldri så mye.

Prøver å legge meg så tidlig som mulig da, helst kl 21.00. Om baby vil sove da... også er gjerne storesøster oppe i 5-6tida
 
Har faktisk hendt seg et par ganger den siste tiden at jeg har sovna i godstolen etter middag.
Har absolutt ikke behov for det, men godt når det er mulighet for det :p
 
Prøver å la være. Om jeg sovner på ettermiddagen får jeg ikke sove før langt utpå natt, og med en liten en som er oppe i 7-8 tida så blir det bare en veldig ond sirkel. :p Men kan ta en lur på formiddagen da, om lille har stått opp litt ekstra tidlig.
 
Hvis jeg blir trøtt nok sovner jeg stående i tillegg til at det er direkte smertefullt, så stadig vekk behov for å sove en blund i løpet av dagen... Heldigvis ikke sånn at det går ut over hvordan jeg sovner på kvelden :)
 
Gjorde det kun da jeg var gravid :p
 
Tror det er sunt å hvile litt på ettermiddagen, forskningen jeg har lest tidligere mener at generelt trenger kvinner det mer enn menn. Men er gjerne mennene som benytter seg av det.

Jeg får ikke hvilt meg noe særlig for tiden, men tar gjerne noen dype åndedrag istedet. Og sovner av under barne-tv og legging:eek:
 
Er ungene våkne pleier jeg også å være våken om jeg ikke er syk så ingen hvil på meg. Hvis ikke våkner jeg opp til å måtte rydde hele leiligheten og det orker jeg ikke, koster mer i energi å hvile litt enn å bare være våken
 
Det er sånn bestefar og pappa gjør...vokst opp med det....jeg takler det ikke...

Men det var vanlig før i tida , på bøgda i allefall... alle kvila da etter middag. Tror vi er forskjellig og noen trenger det faktisk og andre ikke...

Samme som at de som er B mennesker fungerer mye bedre på skolen om de begynner kl 10 og slutter senere enn A folk som er klare kl 8 ...De er jo ofte trøttfiser tidlig kveld hehe...

Jeg klarer ikke sove på dagen eller middag...bare om jeg er syk , tidlig graviditet osv.
 
Det hender en sjelden gang at jeg"kollapser" i sofaen rett etter at jeg er kommet inn døren. Men vanligvis skyr jeg middagshvilen som pesten. Tar heller en tur med hunden for å få litt frisk luft:)
 
Kun når jeg har veldig jern-mangel eller mangel på vitamin D. Liker ikke å sove etter middag. Har uansett unger, så får ikke gjort det.
 
Om det er mulighet så gjør jeg det. Har holdt på sånn siden femte klasse på barneskolen :hilarious: Dessverre er det sjelden mulighet på hverdager med småbarn og full jobb.
 
Hadde gjerne gjort det om jeg kunne, men mellom middag og legging rekker jeg ikke sette meg ned. Sovner nesten alltid mens jeg legger ungene, da
 
Ytterst sjeldent, men gjorde det en del før jeg fikk barn.
 
Nei, hater følelsen av å våkne etter en hvil på dagen :p Gjorde det når jeg var gravid da:rolleyes:
 
Nei, liker ikke å sove på dagen ved mindre jeg er syk. Og med en ettåring i hus er det uansett litt utopisk :hilarious:
 
Back
Topp