Sover deres baby på eget rom?

Kunne ikke vært mer enig :D Hvorfor gjøre det vanskelig liksom :p Her legges han i egen seng (også rett inntil vår) og flyttes over til oss ved første mating ;) Vurderer å prøve å flytte ham tilbake i egen seng etter mat nå!

Sånn er det her og! Jeg vurderer også hver dag å flytte henne i egen seng etter amming, men så kommer natta :P

Akkurat der har mor separasjonsangst ;) Hun sover mest i sengen med oss, eller i sin seng som er kant i kant med min side av sengen. Ammer enda på natt og hun er gått tilbake fra å ammes en gang, til å blir ammet ca tre ganger, så helt UAKTUELT å flytte henne på eget rom. Så er det andre soverommet et stykke unna vårt soverom, så både avstand og løvemamma- tendensene gjør at vi venter lenge enda. ;)

Sånn er det her og! Jeg vurderer også hver dag å flytte henne i egen seng etter amming, men så kommer natta :P
det har vært oppe til vurdering her også. Prøvde det faktisk en kveld for et par måneder siden. Ble bare tull.. hehe. Hun våkner jo mer av å bli løftet og flyttet på. Dessuten har jeg ikke noe godt sted å sitte for å amme på soverommet. Så hun blir ved siden av meg så lenge hun spiser om natta...

Jeg har vasket og ryddet rommet hans i dag, så i kveld skal han legges på eget rom! Standarden er nå at han sover 11-12 timer om natten så da er det greit å flytte han!

Vi begynte å legge mini på eget rom da han akkurat var fylt tre måneder. Jeg fullammet, men det gikk egentlig greit, rommet er ikke så langt unna vårt. Hovedproblemet var at jeg ikke sov et fnugg når jeg ikke hadde ham i nærheten XD Han har generelt klart å sovne av seg selv, så det var ikke noe problem å legge ham i sengen og la ham sover der. I starten flyttet jeg ham inn til oss i firetiden på natten (som regel siste amming før han våknet i sekstiden), slik at jeg selv skulle få et par timers søvn. Da han rundet fire måneder begynte han å våkne kl 5 om morgenen. Da sluttet jeg å ta ham inn til oss før han våknet for morgenen, og han sover nå ca til kl 7:30. Han er snart fem mnd.

Nei..ligger i vogna si ved siden av senga mi. Hender jeg tar henne over i senga om hun er urolig (men da sover jeg dårlig). Har også lagt henne i sin seng, men hun triller veldig lett over på magen da. Og sist så veivet hun sånn med hodet at hun dunka det i sprinklene.. :-(
Vurderer å ommøblere soverommet, så kan hun sove på madrassen ved siden av meg om hun vlir urolig fremover.. Eneste er at jeg har ganske myke madrasser..og det er vel ikke helt heldig heller..

Samme her, har sengen hennes ståene ved siden av vår, men har ikke ligget der så mange netter:p Er så greit å ha henne i nestet oppi senga mi da hun skal ha pupp 3ganger hver natt for tiden!
Senga hennes fungerer som kleshenger. :p Spiser tre ganger pr natt her også. Men vet ikke hvor mange ganger jeg gir pupp. :rolleyes: Tror jeg slenger den ut ved den minste lyd og antageligvis helt unødvendig. :p

det har vært oppe til vurdering her også. Prøvde det faktisk en kveld for et par måneder siden. Ble bare tull.. hehe. Hun våkner jo mer av å bli løftet og flyttet på. Dessuten har jeg ikke noe godt sted å sitte for å amme på soverommet. Så hun blir ved siden av meg så lenge hun spiser om natta...

Det er akkurat det! Både hun og jeg våkner av det og bruker lengere tid på å sovne igjen... Ekke vits :P

Skjønner vi ikke er alene om hyppige nattmåltider/oppvåkninger :p - her ligger han i egen seng til fire/fem tida, siste strekk tar vi sammen. Hadde han sovet litt mer sammenhengende hadde jeg ikke vurdert eget rom enda, men nå våkner han omtrent hver time for mat/smokk. Blir slitsomt i lengda :p

Senga hennes fungerer som kleshenger. :p Spiser tre ganger pr natt her også. Men vet ikke hvor mange ganger jeg gir pupp. :rolleyes: Tror jeg slenger den ut ved den minste lyd og antageligvis helt unødvendig. :p
Haha, her også. Mannen min tror den er en slags stumtjener eller noe. Etter at jeg har klaget litt på det, har han nå lyst til å pakke hele sengen på loftet, siden den uansett ikke blir brukt. Han har et poeng, den tar plass unødvendig, men jeg synes av en eller annen bisarr grunn at alle må eie en egen seng uansett hvor de sover. :p

Tenkte å prøve eget rom etter han passerer 6 mnd, som er nå til helgen. Skal få inn rutine med 3 måltider med fast føde om dagen, og se om han da sover natten gjennom. Nå sover han inntil meg, og er enig i alle som sier det er så lettvint å bare slenge ut puppen:joyful: men antar at jeg også gjør det gjerne en gang for mye.. Han spiser 2 grøtmåltider om dagen nå, men har ikke endret noe på antall ganger jeg ammer om natta. Kanskje han ikke våkner hvis han ligger på eget rom i egen seng :) Har gjesteseng på det rommet også, så jeg kommer nok til å sove der de første nettene:rolleyes::p

Her våkner han etter ca 30 minutt når jeg har lagt meg. Vil tro han sover mye bedre på eget rom. Skal teste det nå til helgen tror jeg. Alt er klart :rolleyes: men veldig vemodig altså!

Hun legges til å sove i sprinkelsenga si (med nestet sitt oppi). Setter på uroen, putter i smokk og så sovner hun av seg selv. Men etter 3 timer våkner hun og sovner ikke igjen før hun får pupp. Da legger jeg hun ved siden av meg i senga, og sånn sover vi til vi står opp ;) Jeg har babycall med kamera, så kunne puttet henne på eget rom. Men da må jeg og samboer flytte ned til soverommet der. Er ikke klar for å la en baby sove i en annen etasje enda :)

Flytta frøkna inn på rom med storesøster når ho va 3mnd... ho hadde da begynt å våkne når vi la oss og kunne ligge våken i 1,5-2t...så funke bedre med de på samme rom,legg dem samtidig... om d e spising på natta e d en gang, men ikke bestandig d heller... om ho spis på natta får d på rommet demmes så tilbake i si seng...

Back
Topp