Sover deres baby på eget rom?

Augustfrua

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg lurer på å legge mini på eget rom, da vi våkner i ett sett på natta. Samtidig kvier jeg meg for å ikke sove sammen lenger. Ligger deres på eget rom? Når tenker dere å legge på eget rom?

Vi ville lagt henne på eget rom om vi hadde et til henne! Noen ganger kan hun ligge i halvannen time å sutte seg på tærne mens hun prater HØYT med seg selv. Dette er ikke noe vi kan gjøre noe med, hun er antageligvis bare ikke trøtt akkurat da pg blir bare sur om jeg forsøker å få henne til å sove. Det er jo noe annet om barnet gråter, da må man jo reagere :P jeg tenker at kanskje dere skal prøve, og se om det føles greit? Alt føles så stort og rart i begynnelsen, men det blir jo vanlig etterhvert...

Vi ville prøvd å legge han på eget rom nå (5 mnd), men har dessverre ikke eget rom til han!! Merker at han hadde hatt godt av det nå, når samboer drar på jobb om morgenen o.l. Men nå vet jeg heller ikke om jeg hadde klart det om vi hadde hatt ett ekstra rom da:p hehehe..

Vi har aldri samsovet men Mini har sovet i vugga som har stått ved siden av vår seng. Kunne ha satt han på eget rom men føler ikke vi er helt klare selv om han som regel sover natta gjennom. Synes det er koselig å ha han der og må ærlig innrømme at det ligger litt latskap bak; må som regel putte inn smukk et par ganger ila natten og mye enklere å gjøre det halvveis i svime enn å ut av varm seng og inn på annet rom og så tilbake igjen. Ingen av oss tre blir forstyrret av at vi deler soverom, snarere tvert imot, så inntil videre blir han :) Om vi hadde samsovet tror jeg kanskje det hadde blitt litt annerledes - litt mer med det å ha en tredje person i senga ;)

Jeg hadde gjort det om vi hadde hatt et ekstra rom! Storesøster flyttet på eget rom når hun var 2 uker! Nå er lillesøster 5mnd, men jeg trives faktisk overraskende godt med å ha hun her!

Min skal ikke på eget rom før hun er minst 12 mnd, og ikke før hun er i stand til å selv stå opp og komme til meg når hun våkner om natten. Jeg har ingen planer om å stå opp unødvendig. :p

Blir når han etterhvert ikke våkner fullt så ofte. Orker ikke løpe inn og ut av rommet 4-5 ganger hver natt. Synes imidlertid det virker som han blir litt forstyrret når vi legger oss, så mulig han hadde sovet bedre på eget rom. Vi ser det veldig an :) Koselig å ha han der også <3

Naborommet vårt er/blir hans rom, men siden jeg fullammer enda å han våkner 2-3 ganger ila natta venter vi litt med å flytte han inn. JEG har det ikke så travelt med det :P

Jeg venter til jeg slipper å opp om natten for mat. Er enda oppe ca 1 -2 ganger.

Hun sover fortsatt i nestet sitt i sengen min, og pappa på gjesterommet :P Fullammer enda, så hun våkner fortsatt et par ganger i løpet av natta å skal ha pupp. Så orker ikke å flytte henne i egen seng før hun sover litt lenger ihvertfall, men det ordner seg forhåpentligvis når vi begynner med litt grøt, håper jeg ihvertfall :)

Mange som slutter å våkne etter mat når de blir flyttet på eget rom. ;)
Kan godt være! Men føler enda hun har behovet for mat. Også er ikke rommet heller klart vi skal bytte gulv og male nå i vår

For min del er det nettopp all nattevåken som gjør at jeg vurderer det - har et håp om at han kan sove litt mer sammenhengende og roligere alene. :p Vi har begynt med grøt, men ikke hjulpet noe på antall nattamminger så langt.

For min del er det nettopp all nattevåken som gjør at jeg vurderer det - har et håp om at han kan sove litt mer sammenhengende og roligere alene. :p Vi har begynt med grøt, men ikke hjulpet noe på antall nattamminger så langt.

Her sov jeg på gjesterommet første del av natten i natt, og mini sov 3t, spiste og sov 3t igjen. Det er veldig mye bedre enn det pleier. Pleier ofte å våkne litt etter at jeg har lagt meg. Skal testes igjen for å se om det er en gjenganger. Sies jo at de lukter melka :)

Last edited:
Her ammes det stadig på natta så det gidder jeg ikke :P Første milepæl blir å legge henne over i senga hennes, som forøvrig er rett ved siden min side av sengen uten vegg imellom... Nei, altfor slitsomt å styre med, mye lettere å bare slenge ut puppen, hehe!! :P

Sover i vugge ved siden av senga vår, og blir nok å gjøre det en god stund. Etter kruppanfall etter vaksine på tirsdag har jeg ingen planer om å flytte han ut av rommet. Føler ikke at det er trygt nok akkurat nå.

Her ammes det stadig på natta så det gidder jeg ikke :p Første milepæl blir å legge henne over i senga hennes, som forøvrig er rett ved siden min side av sengen uten vegg imellom... Nei, altfor slitsomt å styre med, mye lettere å bare slenge ut puppen, hehe!! :p
Kunne ikke vært mer enig :D Hvorfor gjøre det vanskelig liksom :P Her legges han i egen seng (også rett inntil vår) og flyttes over til oss ved første mating ;) Vurderer å prøve å flytte ham tilbake i egen seng etter mat nå!

Back
Topp