Sover dere godt?

Sover stort sett godt når ikke jenta våkner å holser set gående i flere timer :( å d har sjedd i flere uker nå, sliiten :(

Hadde det inatt..sov dårlig,så måtte jeg tisse,så fikk jeg vondt i ryggen,så fikk jeg vondt i bekkenet,så måtte jeg tisse,så var jeg kaldt,så snorka samboeren,så var jeg ikke trøtt allikevel,så blei jeg trøtt,så måtte jeg tisse,så var jeg kaldt igjen,så blei jeg tett i nesa xD
Håper på bedre søvn inatt for å si det sånn :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg sover ikke så bra om natten.
Får litt panikk av å ikke skulle ligge på noen annen måte enn på venstre side. Jeg våkner flere ganger på natten av at jeg må snu meg eller at jeg er redd for å ha ligget for lenge på høyre side. Bekkene hjelper virkelig ikke heller.. hehe har vell egentlig innsett at nettene ikke er noe spesielt å se fram til nå som do besøkene har økt med 5 turer…
Heldigvis er jeg 100% sykemeldt og kan bruke dagene på å ta igjen søvn.

Jeg sover ikke så bra om natten.
Får litt panikk av å ikke skulle ligge på noen annen måte enn på venstre side. Jeg våkner flere ganger på natten av at jeg må snu meg eller at jeg er redd for å ha ligget for lenge på høyre side. Bekkene hjelper virkelig ikke heller.. hehe har vell egentlig innsett at nettene ikke er noe spesielt å se fram til nå som do besøkene har økt med 5 turer…
Heldigvis er jeg 100% sykemeldt og kan bruke dagene på å ta igjen søvn.
Hvorfor skal du kun ligge på venstre siden?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvorfor skal du kun ligge på venstre siden?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gravide blir frarådet å sove på ryggen på grunn av faren for vena-cava-syndromet. Syndromet oppstår når livmoren presser på venen som fører blodet tilbake til hjerter fra bena. Det fører til at kvinnen får lavt blodtrykk og føler seg uvel. Surstofftilgangen og blodtilførselen til babyen blir også påvirket.

Hvis man sover på høyre side så skal det vist presse litt på det også.
Les link
http://www.helsenett.no/index.php?o...9171:mors-sovestilling-og-dodfodsel&catid=195

Gravide blir frarådet å sove på ryggen på grunn av faren for vena-cava-syndromet. Syndromet oppstår når livmoren presser på venen som fører blodet tilbake til hjerter fra bena. Det fører til at kvinnen får lavt blodtrykk og føler seg uvel. Surstofftilgangen og blodtilførselen til babyen blir også påvirket.

Les link
http://www.helsenett.no/index.php?o...9171:mors-sovestilling-og-dodfodsel&catid=195
Av helsenett.... om det virkelig var farlig hadde nok jordmor og lege sagt noe. Ligger på siden, skifter innimellom. Blir ikke mer dårlig av det.

Mye annet også som påvirker vena cava...alltid...sånn er livet.

Håper de snart finner opp denne skyen vi egentlig bør sitte på i 9 mnd slik at ingenting kan påvirke oss... men forløpig forholder jeg meg fornuftig normalt til livet

Nei, men vondt bekken, mange turer for å tisse og halsbrann, så sover jeg ikke så godt på natta. Men det er heldigvis bare for en periode:-)

Do besøk x flere, sjekke om det er kommet snø når jeg er oppe (mannen brøyter),baby sparker (det er jo bare koselig), bekken som gnisser og mange rare drømmer stjeler alle sin del av søvnen.
Men ettersom jeg er gradert sykemeldt kan jeg sove frempå de fleste dagene eller ta en hvil, det redder meg...

Jeg sover godt. Litt verre på kvelden med vondt bekken, mye bedre når jeg først får lagt meg til skikkelig. Noen netter våkner jeg med skikkelig leggkrampe. Det legger en liten demper :p

Og når morgenen kommer og klokka ringer er det "sprøytetid".

Men som sagt, jeg sover godt og lenge :)

Les link

Sniker fra januar ;)

Jeg sover på begge sider og ryggen, sov på magen til uke 30 ca.. Her er alt som det skal hvertfall. Man blir visst uvel selv før baby evt merker noe.. :)

Sover godt bortsett fra X antall dobesøk. Blir gaal av det. Hehe :p

Som nevnt over, man vil merke dersom vena cava-syndromet "slår" inn.. Så lenge det ikke er ubehagelig, så kan man ligge både på rygg og "feil" side... :)
Selv sov jeg dårlig i natt, sånn blir det med masse halsbrann, vondt bekken og tissing ;) ..og så var det de slitsomme drømmene da... ;)

Av helsenett.... om det virkelig var farlig hadde nok jordmor og lege sagt noe. Ligger på siden, skifter innimellom. Blir ikke mer dårlig av det.

Mye annet også som påvirker vena cava...alltid...sånn er livet.

Håper de snart finner opp denne skyen vi egentlig bør sitte på i 9 mnd slik at ingenting kan påvirke oss... men forløpig forholder jeg meg fornuftig normalt til livet
Kunne ikke vært mer enig .
Bra sagt:)

De fikk barn før i tiden også, selv med mye mindre "kunnskap" enn hva vi har i dag.
Jeg sover på rygg/side og finner en god stilling og får masse søvn:)

Les link
Ja dette veit eg. Våkner på ryggen kver morning og gudene vet kor lenge eg har lagt sånn. Så eg har spurt rundt og lest masse. Og det som gikk igjen er at viss det skulle hindre blodsirkulasjonen vil en merke det, og våkne. Mor kjenner ubehaget før den lille i magen blir påvirket, og då er det bare å skifte liggestilling. Kroppen har en varslingsfunksjon ;-) Det er jo også viktig at mor fårmen god natts søvn, og då er det viktig at en ligger sånn som vi synst er behagelig. En merker fort viss en skulle snudd seg ;-)

*sniker fra april*

Ifm med halsbrann hjelper det å ligge på venstre side, det har noe med åpningen til magesekken å gjøre :)
Det er generelt venstre side som er den "beste" siden (for alle) da alle organene ligger der de skal, men det viktigste er jo å ligge behagelig :) Jeg har ikke merket noe ubehag ved å ligge på ryggen enda og det har ikke noen andre fra gravidgruppen min heller, og der er det folk med termin fra februar til april.

*sniker fra april*

Ifm med halsbrann hjelper det å ligge på venstre side, det har noe med åpningen til magesekken å gjøre :)
Det er generelt venstre side som er den "beste" siden (for alle) da alle organene ligger der de skal, men det viktigste er jo å ligge behagelig :) Jeg har ikke merket noe ubehag ved å ligge på ryggen enda og det har ikke noen andre fra gravidgruppen min heller, og der er det folk med termin fra februar til april.

For meg var det best å ligge på venstre side, helt til for to uker siden. Nå er halsbrannen verre hvis jeg ligger på venstre.. Og bedre på høyre! Merkelig :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

For meg var det best å ligge på venstre side, helt til for to uker siden. Nå er halsbrannen verre hvis jeg ligger på venstre.. Og bedre på høyre! Merkelig :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Ja, det er merkelig :p jeg har alltid ligget mest på venstre side og kjenner at det hjelper på når halsbrannen kommer, men plutselig syns jeg det er mye herligere å ligge på høyre. Så jeg må velge, halsbrann eller behagelig liggestilling :p

Får ikke "lov" av baby å slappe av på høyre side :p det blir ubehagelig, og ungen sparker masse ned i madrassen sånn at jeg må snu meg på rygg eller den andre siden. Men legger jeg en pute under siden på magen og under det ene benet, en sånn en som former seg etter kroppen, så går det.

Ellers så gjør det mer og mer vondt i bekkenet å ligge på ryggen. Og jeg får litt pusteproblemer... så må mest ligge på siden. Jeg blir tett i nesen hver natt, og brystet innimellom...
Så jeg sover ikke så godt som jeg skulle ønske... men jeg hadde problemer med søvn før graviditeten også.

Sover egentlig godt på nettene jeg :)
Egentlig er nettene som før nå, sover gjennom hele natten uten å våkne, håper det holder seg slik en stund til :)

Back
Topp