Sover babyen "på" deg?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Babyen vil bare sove på en av foreldrene. Hva gjør man da på natten når de voksne også trenger å sove? Hvordan sover dere med baby som ikke vil ligge for seg selv?
 
Last edited:
Minsten her ville bare sove på magen helt i starten, så beste løsningen var at han sov på meg. Fungerte supert det, og var godtkjent av barneavdelingen mtp krybbedød osv :) Sover helst på magen nå og, men nå er han såpass stor at han snur seg rundt selv :)
 
En periode skulle minsten kun sove oppå og sammen med meg, og jeg savner den tiden litt nå :p
 
Ville sove på meg siden han var liten. Og gjør helst det ennå. Så i løpet av natten så ender han gjerne opp der. Blir 1 år i januar..
 
Ja, veldig ofte. Men blitt mer til soving ved siden av heldigvis. Sov oppå meg første månedene og hver dag fortsatt på dagtid.
 
Sov oppå meg de første 10 dagene. Da orker jeg ikke mer. Samsover siden. Noen netter sover hun oppå meg igjen. Men oftes pga sykdom
 
Tett inntil, eller på armen på nettene. Oppå kun når jeg selv er våken.
 
Min sover oppå meg på dagen, men på natten sover hun i senga si :) Koselig med baby sovende på seg mens jeg er våken, men jeg tørr ikke sove selv da, så er glad for at hun sover godt i egen seng på natta!
 
Sov mye på oss frem til 6 mnd, i perioder bare på oss til alle duppene. Men synes det var koselig for det meste, varmt i sommer da:hilarious: men om natten sov hun i senga da:)
 
På dagtid sover han bare på meg (eller på hvem som helst, forsåvidt). Om natten sov han på meg de første ukene. Nå sovner han på meg, men klarer å sove videre heeelt inntil meg, helst på armen min, hvis han sover godt nok når han flyttes på. Det krever selvsagt at jeg er våken lenge nok. Jeg sover heldigvis greit, selv om jeg kunne tenkt meg noen centimeter avstand mellom oss. ;)
 
Hadde det sånn ganske lenge med jentungen. Samsov også til hun var 3-3,5.... håper det blir litt lettere denne gangen. ☺️
 
Det er enten å la han sove oppå meg noen ganger eller prøve å legge han fra meg å han våkner og er sur.. lett valg :p
 
Sov ved siden av. Eneste gangene han sov oppå meg var på dagtid eller ved sykdom.
 
Lillesøster nektet å sove andre steder på natta enn på bryste mitt når jeg satt i sofaen (jeg kunne ikke legge meg ned). Så jeg «sov» sittende de 3 første mnd, da godtok hun senga - på dagen derimot var hun et skikkelig sovebarn og elsket senga
 
Vi sov med gutten oppå brystet mye om natten. Han er prematur og på sykehuset brukte vi sånne "kenguru topper". Lagde et par sånne når vi kom hjem og brukte det om nettene når han lå oppå brystet vårt. Vi hadde også hudkontakt med han om nettene. Syns det var litt slitsomt når det stod på, men nå som han snart er 4 år savner jeg det litt. Gleder meg til lillebror kommer i juni, blir spennende å se om han har like stort behov for nærhet.
 
Back
Topp