Sover babyen hele natta ?

Jenta mi sover fra 19.30/20.00 til 08.30/09.00 ca hver natt så vi er bortskjemte:) Ho våkner avogtil hvis ho har mista sutten bare! Min erfaring er at det går seg til!:) Nå sovner ho av seg selv, men vi har ikke
gjort noe for det egentlig! Jeg er typen som tror at babyer gråter fordi de trenger trøst, og vi har bysset, vugget og sunget så lenge lille har hatt behov for det<3 Jeg tror de finner søvnen selv når de er klare for det, babyer må lære å sovne etter min erfaring:)
Enig med deg :)
Jeg tror også at de før eller siden lærer seg å sovne :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Samsover. Sovner i 9 tiden, må ha pupp for å sovne, våkner i 12 tiden og vil ha pupp, sover til 5 og får pupp, sover til 8 og får pupp, våkner 9 ca og da står vi opp. Det er en fin natt, til tider våkner hun oftere.. Tar ikke smokk! Vil ha henne i sengen ved siden av meg, men hun våkner når vi løfter henne over og må ha pupp for å sovne :( slitsomt. Sån sett skulle jeg ønske hun tok smokk, stort suttebehov når hun er trøtt.
 
Samsover. Sovner i 9 tiden, må ha pupp for å sovne, våkner i 12 tiden og vil ha pupp, sover til 5 og får pupp, sover til 8 og får pupp, våkner 9 ca og da står vi opp. Det er en fin natt, til tider våkner hun oftere.. Tar ikke smokk! Vil ha henne i sengen ved siden av meg, men hun våkner når vi løfter henne over og må ha pupp for å sovne :( slitsomt. Sån sett skulle jeg ønske hun tok smokk, stort suttebehov når hun er trøtt.
Har du forsøkt å legge barnet på eget rom til samma tid hver dag ? Rundt 19 tiden og latt barnet finne søvnen selv uten å bysse eller amme? Det anbefales å starte m det når de er rundt tre mnd. Vi begynte med dette når hu var rundt 5 mnd. Da tok vi som vanlig kveldsstellet også la jeg henne i senga. Første gangen ble det ramaskrik, men jeg sto på mitt og var hos henne helt til hun sovnet. Sånn holdt vi på i noen dager. Nå sover hun natta igjennom på eget rom uten forstyrrelser av meg. De må lære seg å finne søvnen selv, du kan ikke holde på med nattamming i evig tid :p best å venne de til sånt før de blir alt for vant! Søk litt på nett og Finn en metode som passer for dere. Her er jeg bare i rommet, mens hun kaver litt også sovner! Det beste med dette er at hun kan ligge på morningene nå og bare prate med seg selv før hun vil ha mat.... :) har fått er nytt liv etter dette! Anbefales !!! :D
 
Sover hele natta, legger henne 19:00, sover til 06:30, sover ofte videre til 07:30 :) ble bedre etter vi flyttet henne på eget rom, før våknet hun ofte.
 
Har du forsøkt å legge barnet på eget rom til samma tid hver dag ? Rundt 19 tiden og latt barnet finne søvnen selv uten å bysse eller amme? Det anbefales å starte m det når de er rundt tre mnd. Vi begynte med dette når hu var rundt 5 mnd. Da tok vi som vanlig kveldsstellet også la jeg henne i senga. Første gangen ble det ramaskrik, men jeg sto på mitt og var hos henne helt til hun sovnet. Sånn holdt vi på i noen dager. Nå sover hun natta igjennom på eget rom uten forstyrrelser av meg. De må lære seg å finne søvnen selv, du kan ikke holde på med nattamming i evig tid :p best å venne de til sånt før de blir alt for vant! Søk litt på nett og Finn en metode som passer for dere. Her er jeg bare i rommet, mens hun kaver litt også sovner! Det beste med dette er at hun kan ligge på morningene nå og bare prate med seg selv før hun vil ha mat.... :) har fått er nytt liv etter dette! Anbefales !!! :D

Har ikke testet egen rom enda nei :( tenkte først å venne henne til egen seng og å sovne uten pupp, men hun hyler så hun brekker seg og da har jeg gitt meg. Vet at man må stå på og ikke gi seg, og vi har store planer om å gjennomføre det snart. Veldig usikker på hvilken metode jeg skal bruke, sist testet vi å være inne på rommet med henne, løfte henne opp når hun gråt og legge henne ned når hun sluttet. Holdt på i 2 timer til hun brakk seg flere ganger. Har lest litt på ammehjelpen hvor vi skal lære henne å sovne selv uten pupp, tenkte å prøve det først, så tar vi egen seng etter det, evt eget rom :eek:
Tro meg, jeg er så lei av å være låst til soverommet hver kveld og å gi pupp flere ganger på natten. Er veldig klar for at far kan legge noen ganger og jeg får sove natten igjennom.
 
Har ikke testet egen rom enda nei :( tenkte først å venne henne til egen seng og å sovne uten pupp, men hun hyler så hun brekker seg og da har jeg gitt meg. Vet at man må stå på og ikke gi seg, og vi har store planer om å gjennomføre det snart. Veldig usikker på hvilken metode jeg skal bruke, sist testet vi å være inne på rommet med henne, løfte henne opp når hun gråt og legge henne ned når hun sluttet. Holdt på i 2 timer til hun brakk seg flere ganger. Har lest litt på ammehjelpen hvor vi skal lære henne å sovne selv uten pupp, tenkte å prøve det først, så tar vi egen seng etter det, evt eget rom :eek:
Tro meg, jeg er så lei av å være låst til soverommet hver kveld og å gi pupp flere ganger på natten. Er veldig klar for at far kan legge noen ganger og jeg får sove natten igjennom.
Hadde samme problem her. Ikke brekninger men gulping. Hun roet seg ned med det når hun var 5 mnd. Så da prøvde vi igjen. Og det funka. Må av og til ta henne opp jeg også da hun skriker febrilsk når hun er syk eller det er tenner på gang :( ganske slitsomt ja... Du får finne en metode som funker! Men du må ikke gi deg når du først har bestemt deg! Den første og andre gangen er ofte helt jævlige, da må man bare være veldig bestemt og tro på at du gjør det riktig. Ungen leser deg som en åpen bok.... Spes hvis du er usikker! Lykke til!!! :)
 
Her samsovet vi ennå. Han sover så utrolig dårlig. Våkner hver 2t så ammer jeg hvis han ikke sovner mens jeg ammer så må jeg vugge han til søvn. Er så sliten får sove lite. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er helt motsatt av hva jentene var dem var så rolige sove hele natta fant søvnen selv mens han her nope. :s
Da har vo det på akkutat samme måte :/

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Samme her.

Nå våkner hun 3 ganger for pupp pluss masse småoppvåkninger for trøst, smokk, snues fra magen osv. Er såååå trøtt og sliten. Helsesøster mener vi må avvenne nattammingen og at det vil gi mer ro. Men kvier meg for det....

Snike frå januar..:) da e drit dei to-tre første nettene, so blir da bedre! Gi ho vatn når ho våkne,so skjønne ho kjapt at ho ikkje får melk på natt :) kan og hjelpa at pappen tar dei nettene,men går fint å ta da sjøl og. Men du må vera innstilt på at da ska gå,og klar for dei heftige nettene.. So blir da ordnings te slutt!:) Her sove mini uten mat frå 20/21-06/07 :) (ho får altså et måltid ette ho e lagt,men påvirke ikkje natto lell :)
 
Nede i ett måltid vi også nå. Det er i mellom 23 og 2.30. Når kan man slutte med det tro? 12 timer uten mat høres så lenge ut! Hun våkner dessverre masse for andre ting fremdeles....

Trur da mesta e normalt.. Å da e mongen onga so ikkje får mat på natt og går 12 t uten nåke problem. Men trur me kjem te å fortsetta litt te vertfall.. :) kanskje når ho har litt større måltid på dagen gir me oss med den sista flasko.
Her våkne ho eit par gonga ette ho e lagt, nåken gonga for ho ligge på magen andre bare tutt eller kos.. Tenke sa går seg te da og.:) har lest at ein ska helst få mini te å roa seg i sengo,altså helst ikkje ta dei opp for kos og byssing.. Der slite me.. :p men da kan kanskje vera eit triks?
 
Høres ganske likt ut som her da. Har ikke noe triks på lager jeg heller, he he. Prøver å roe i senga først og så tar jeg opp hvis det ikke går... Det retter vel seg etterhvert. Det viktigste for meg er at hun føler seg trygg <3

Ja, samma her :)
 
Ja sovner 19-21 en gang å sover til gubben står opp 07.00 :) gjort helt siden hu var liten
 
Nei. Samsover. Legger seg 18.30-19. Tidligere har han kun våknet for pupp og sovet videre, men de siste ukene har han våknet skikkelig til midt på natta (2-4tida) Ikke sur og grinete, bare våken. Har fått en del tenner denne perioden, tror det er det som har klussa det til. Satser på at det går seg til igjen. Kutter iallefall ikke nattammingen enda, selv om han spiser nok på dagen. Synes ikke det er noe stress så lenge han sovner greit etterpå, og han har sjelden tid til pupp på dagtid. Altfor mye lopper i blodet, så hvis jeg skal klare å opprettholde amming en stund til, må jeg nok fortsette nattammingen.
 
Her funket det utrolig bra å utsette første måltid på natt, litt lengre for hver gang. Begynte med at han ikke skulle få pupp før klokka hadde bikket 12. Så hadde jeg en liten periode der han kun fikk på nattmorgenen, før vi sluttet helt. Det var det som måtte til for at han skulle sove ordentlig på natten, har helt til da sovet utrolig dårlig. Våkner enda et par ganger der vi må gi han smokken, da. Plutselig kunne vi bare legge han i sengen og han sovnet av seg selv. Nå er han inne i en vanskelig periode, så bruker litt tid på legging for tiden. Håper det går seg til igjen :)
 
Her funket det utrolig bra å utsette første måltid på natt, litt lengre for hver gang. Begynte med at han ikke skulle få pupp før klokka hadde bikket 12. Så hadde jeg en liten periode der han kun fikk på nattmorgenen, før vi sluttet helt. Det var det som måtte til for at han skulle sove ordentlig på natten, har helt til da sovet utrolig dårlig. Våkner enda et par ganger der vi må gi han smokken, da. Plutselig kunne vi bare legge han i sengen og han sovnet av seg selv. Nå er han inne i en vanskelig periode, så bruker litt tid på legging for tiden. Håper det går seg til igjen :)
Prøver å legge han litt seinere. Han er helt klart ikke sulten om natta, vil bare ha kos ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp