Sover babyen hele natta ?

Mamma til 4

Elsker forumet
Min lille sover ikke hele natta, snart 8 mnd. Han våkner KUN fordi han vil sove med meg. Vil det gå seg til eller må jeg avvenne ha det med å ikke ta han inn til meg ? Han gråter så sårt :(

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Her samsovet vi ennå. Han sover så utrolig dårlig. Våkner hver 2t så ammer jeg hvis han ikke sovner mens jeg ammer så må jeg vugge han til søvn. Er så sliten får sove lite. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er helt motsatt av hva jentene var dem var så rolige sove hele natta fant søvnen selv mens han her nope. :s

Sover ikke hele natta nei, små våkner litt av og til, noen ganger må vi gi flaske, andre ganger må vi sitte å holde armer og ben på plass og stryke på panna og ryggen, og noen ganger sovner hun videre av seg selv igjen, så med andre ord veldig opp og ned, men nå er vi inne i et uvtiklingssprang også som påvirker søvnen mye :)

Her samsovet vi ennå. Han sover så utrolig dårlig. Våkner hver 2t så ammer jeg hvis han ikke sovner mens jeg ammer så må jeg vugge han til søvn. Er så sliten får sove lite. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er helt motsatt av hva jentene var dem var så rolige sove hele natta fant søvnen selv mens han her nope. :s
Etter vi slutta med samsoving og hu fikk eget rom sover hu nå natta igjennom! Det gikk fra helvete til himmel over natta! Anbefales!!!

Litt dårlig med søvn her også for tida. Blir mye amming og samsoving utover natta ja. Slitsomme greier. Håper det endrer seg snart.

Etter vi slutta med samsoving og hu fikk eget rom sover hu nå natta igjennom! Det gikk fra helvete til himmel over natta! Anbefales!!!
Ingen forandring her :(
Sovet 1 mnd på eget rom.
Jentene min sov også godt hele natta, denna er motsatt ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Men hva er det som gjør at det er bedre? Roligere? Lukter ikke melk?

Jeg tenkte det kanskje var utviklingssprang. Han er 8mnd og 1 uke.

Sovner rundt 19, våkner mellom 02-03 for mat, og sover videre til ca 07. :)

Varierer veldig her.. Har 12 t natt her, ammer 2 (3) ganger. Ligger i egen seng rett ved siden av meg

Men hva er det som gjør at det er bedre? Roligere? Lukter ikke melk?

Jeg tenkte det kanskje var utviklingssprang. Han er 8mnd og 1 uke.
At hu ikke våkner hver gang jeg snur meg i senga... Og ja, hu lukter ikke melka lenger heller ;) siden hu sover på eget rom! Et barnet 8 mnd er det helt innafor å avvende nattamming.. Hvis barnet legger på seg tilstrekkelig da :)

Samme her, lille blir 8 mnd i morgen og han legger seg 19-20 på kvelden og sover som regel 3-4 timer før han vil ha mat igjen noe som da er ca når vi legger oss så det blir til at jeg ammer han mat i senga og da sovner jeg selv også, så da blir det stort sett samsoving resten av natta :) Han våkner ganske fort igjen hvis jeg klarer å holde meg våken og får lagt han over i egen seng.. Er ikke klar for å legge han på eget rom enda, da hadde jeg ikke fått sovet selv !

Last edited:
Min er veldig opp og ned med søvn. Våkner mye utover natten. I går våknet han 3 ganger før vi la oss rundt 11. Ender ofte opp med å samsove i løpet av seng fordi kåken ikke orker Å sitte å amme og legge tilbake :p min var en drøm frem til 3 Mnd

Vi samsover og hun våkner 2-3 ganger ila natta ca .. av og til våkner ho hele tiden sånn hvert 5min føler jeg fordi ho vil ha pupp :P

Min er veldig opp og ned med søvn. Våkner mye utover natten. I går våknet han 3 ganger før vi la oss rundt 11. Ender ofte opp med å samsove i løpet av seng fordi kåken ikke orker Å sitte å amme og legge tilbake :p min var en drøm frem til 3 Mnd
Mi også var en drøm På natten til ho var 3mnd :P. Nå er det værre ;)

Samme her.

Nå våkner hun 3 ganger for pupp pluss masse småoppvåkninger for trøst, smokk, snues fra magen osv. Er såååå trøtt og sliten. Helsesøster mener vi må avvenne nattammingen og at det vil gi mer ro. Men kvier meg for det....
Min helsesøster ville jeg bare skulle gi han mer fast føde på dagtid. Har funnet ut at maten har ingen betydning for søvnen hans. Men hvis han er mye ute i frisk luft og mye skjer da sover han godt i en økt på gjerne 5 t. Etter det er det allikevel en del oppvåk :p

Er våken 2-3 ganger for pupp mellom 00.00 og 06.00. Er vi heldige klarer vi å drøye til 06.30 før vi står opp. Lille våkner som regel mellom 5 0g 6, ligger og ser og pludrer, helt til det er nok og han blir sur, lei og SULTEN.
Må lage grøt til han med en gang da han er ihjelsulten om morgenen. I går sto vi opp 05.00 for at han måtte få frokost da. Hadde styra og surka fra 03.30 og vært utallige ganger til puppen uten at det hjalp på sulten.
Gleder meg til vi kommer så langt at vi sover en hel natt.

Jenta mi sover fra 19.30/20.00 til 08.30/09.00 ca hver natt så vi er bortskjemte:-) Ho våkner avogtil hvis ho har mista sutten bare! Min erfaring er at det går seg til!:-) Nå sovner ho av seg selv, men vi har ikke
gjort noe for det egentlig! Jeg er typen som tror at babyer gråter fordi de trenger trøst, og vi har bysset, vugget og sunget så lenge lille har hatt behov for det<3 Jeg tror de finner søvnen selv når de er klare for det, babyer må lære å sovne etter min erfaring:-)

Back
Topp