Sovepose med seler

Siljeh91

Forelsket i forumet
Matheo har begynt å snu seg på magen om natta, i søvne. Men han klarer ikke å snu seg tilbake igjen selv og blir liggende med ansiktet ned i madrassen for han legger ikke hode på siden. Dette gjør meg veldig redd, og jeg sover omtrent ikke. Han har til nå brukt babynestet, siden han ikke har klart å snu seg i det. Men nå klarer han det å, så vi har begynt med Sengeslange.
Idag kjøpte jeg babydan sovepose med seler. Tenkte å prøve det. Noen andre som må bruke det? Har lest mye bra og mye dårlig om det. Men vil si det er bedre å la han ligge i den, han kan fortsatt sove på Siden, enn å ikke få puste:(
 
Hvis han ikke snur hodet, og blir liggende med ansiktet ned i madrassen hadde nok jeg også prøvd det:) hadde vært passe stressa hver natt hvis det var sånn her i huset;)

Har heldigvis aldri vært et problem her, var mer de to første nettene hun begynte å ligge på magen, så våknet hun litt overrasket over at hun lå den veien, og begynte å reise seg opp... Men så skjønte hun at det var godt å ligge på magen, så nå ligger hun mest sånn;)
 
Vi vurderer det - mest fordi han røyser seg hele tiden.

Men er litt som deg og har lest både mye positivt og negativt.
 
Vi har nå prøvd den en natt og han klarte å snu seg Iden også! Mulig jeg ikke strammet godt nok. Men det føltes ikke greit å binde han fast:( han protesterte litt, men sovna tilslutt og sov greit i noen timer. Skal nok prøve den igjen, for merker at nattesøvnen min er dårlig når jeg vet at han ikke kommer seg tilbake enda:( ikke lett det her...
 
Vi vurderer det - mest fordi han røyser seg hele tiden.

Men er litt som deg og har lest både mye positivt og negativt.
Kanskje du bare kan prøve vanlig sovepose for babyer, uten sele? For har hørt om flere som har samme problemet som deg og sa har de ikke prøvd å reise seg opp, selvom de egentlig kan det;) kanskje han vil føle meg ro i kroppen av å ligge i en sånn. IKEA har helt enkle til litt over 100 kr. Den med seler kosta 500!
 
Hvis han ikke snur hodet, og blir liggende med ansiktet ned i madrassen hadde nok jeg også prøvd det:) hadde vært passe stressa hver natt hvis det var sånn her i huset;)

Har heldigvis aldri vært et problem her, var mer de to første nettene hun begynte å ligge på magen, så våknet hun litt overrasket over at hun lå den veien, og begynte å reise seg opp... Men så skjønte hun at det var godt å ligge på magen, så nå ligger hun mest sånn;)
Ja er ganske stressende. Vi har heldigvis video babycall, så framtil jeg legger meg så ser jeg han der:p ja, hadde han lagt seg ordentlig på magen så hadde jeg nok ikke vært så redd:)
 
Kanskje du bare kan prøve vanlig sovepose for babyer, uten sele? For har hørt om flere som har samme problemet som deg og sa har de ikke prøvd å reise seg opp, selvom de egentlig kan det;) kanskje han vil føle meg ro i kroppen av å ligge i en sånn. IKEA har helt enkle til litt over 100 kr. Den med seler kosta 500!

Vi startet med nattpose uten seler for lenge siden fordi han sparket av seg dyna og makket veldig, og det hjalp veldig. Trur vi begynte med den når han var mellom 5-6 mnd. Men siste mnd har han vare røyst seg.
 
Hei. Jeg har en gutt som har sovet i nattpose uten seler siden han var veldig liten,fordi han sparket av seg dyna. For noen uker siden var han syk og det var masse uro å Grining på nettene. Når han endelig ble frisk igjen hadde han tullet til den gode nattesøvnen han alltids har hatt sover fra 19- 7, han våknet på nettene og reiste seg opp i senga og sto og grein og styrte, hver natt i 1uke satt jeg inne på rommet hans fra ca, 3 til 4.30.... Han reiste seg,jeg la han ned,han reiste seg osv... til slutt orket jeg ikke mer med tanke på at storesøster som går på skole våknet av han, og min samboer var på jobb i nordsjøen,gikk til innkjøp av nattpose med seler, nå såve han rundt igjen uten tull,det gjorde han fra første natta med den på. Jeg tenker jeg prøver uten selene når han har vendt seg til og ikke prøve og reise seg på nettene :) Værd hver ei krone for min del ! :)
 
Du bør hverken bruke nest, eller sengeslange, eller sengekant, det er kvelningsfarer.
Sovepose med seler hadde jeg aldri turt å bruke, men vanlig pose bruker vi med stor suksess.

Det er naturlig at de har variasjoner i søvnmønsteret, gjerne i takt med utviklingssprangene.
Det er bare å jobbe med rutinene igjen, og følge barnets behov. :)
 
Du bør hverken bruke nest, eller sengeslange, eller sengekant, det er kvelningsfarer.
Sovepose med seler hadde jeg aldri turt å bruke, men vanlig pose bruker vi med stor suksess.

Det er naturlig at de har variasjoner i søvnmønsteret, gjerne i takt med utviklingssprangene.
Det er bare å jobbe med rutinene igjen, og følge barnets behov. :)
Vi bruker sengekant og Sengeslange, ellers setter han fast både armer og bein. Vi bruker ikke soveposen lenger da vi ikke likte å bruke den. Vi brukte den to netter. Har ikke noe med rutinene å gjøre, men han er skikkelig plaget med magen og refluks så han vil rett og slett ikke sove. Skal på ahus igjen denne uken. Han har begynt på medisiner og de kveldene han får det så sovner han kjempe fort og på ryggen :)
 
Vi bruker sengekant og Sengeslange, ellers setter han fast både armer og bein. Vi bruker ikke soveposen lenger da vi ikke likte å bruke den. Vi brukte den to netter. Har ikke noe med rutinene å gjøre, men han er skikkelig plaget med magen og refluks så han vil rett og slett ikke sove. Skal på ahus igjen denne uken. Han har begynt på medisiner og de kveldene han får det så sovner han kjempe fort og på ryggen :)

Det er jo farligere å kveles enn å sette fast lemmene, for de klarer ikke ødelegge seg av det, men jeg skjønner jo at dere har nok å stri med ifht soving ellers også.

Huff, både magetrøbbel og refluks er slitsomt. :/
Håper det snart gir seg begge deler! <3
 
Det er jo farligere å kveles enn å sette fast lemmene, for de klarer ikke ødelegge seg av det, men jeg skjønner jo at dere har nok å stri med ifht soving ellers også.

Huff, både magetrøbbel og refluks er slitsomt. :/
Håper det snart gir seg begge deler! <3
Ja det er sant. Tusen takk:) vi håper det blir bedre snart og at han blir kvitt allergi og refluks:)
 
Back
Topp