Soveplass for baby (natt)

Vi skal ha Stokke sleepi mini ved siden av vår seng. Tør ikke samsove, så satser på at det funker fint. :D

Bedside crib ved siden av og en ammemadrass i sengen. Tenker vi er godt dekket da :laughing002

Bedside crib ved siden av og en ammemadrass i sengen. Tenker vi er godt dekket da :laughing002
Ble det samme på meg! Jeg kjøpte brukt på finn, den fra Easy grow samsovingsmadrassen som ble anbefalt her lenger oppe i tråden. Vi samsov omtrent ingenting forrige gang, men denne gangen vil jeg ha enda flere muligheter for god søvn for alle parter. :Heartred

Vi vurderer å modifisere IKEA sprinkelseng til bedside crib :happy: sånn at den kan brukes både på høyt nivå med den ene langsiden fjernet, og normalt nivå med langsiden fastmontert senere :cool:

Hva gjør dere når dere skal amme om natten i forhold til belysning?
Vil ikke skru på alt av lys, vekke partner unødvendig, at lyset skal være for skarpt osv.
Vil ha noe koselig og dempet og rolig.

Har kubbelys på batteri på nattbordet som jeg fikk tips av ei venninne som nylig har fått en liten en. Akkurat nok lys til å se. Ikke skarpt nok til å vekke mer enn nødvendig:)

Vil ikke skru på alt av lys, vekke partner unødvendig, at lyset skal være for skarpt osv.
Tror mannen sover i et annet rom i starten for at vi begge skal ha mer rolig søvn. Men blir uansett litt voldsomt med fullt lys, så svak belysning fra nattbord eller elektrisk kubbelys tenker jeg ☺️

Vi hadde Stokke sleepi mini ved siden av sengen med førstemann. Personlig synes jeg det var tiltak å røyse seg opp å hente baby for så å prøve å legge baby ned igjen i Stokke sengen flere ganger for natta, altså hver gang jeg skulle amme. Begynner derfor med bedside crib denne gangen, og går over til Stokke sengen når bedside crib er for liten/ når det blir mindre hyppighet på amminger på natt. Vet selvsagt ikke om dette blir bedre, men håper det!

Har en liten nattlampe som gir veldig svakt lys. Den er trådløs og står per nå inne på rommet til storesøster. Glemte å ta den ut i går kveld, så første natten hjemme ble uten og gud så upraktisk :hilarious: Må jo se litt for å legge lille til, særlig siden vi ikke har ammet noe særlig liggende enda. Men vil jo ikke vekke henne, meg selv eller mannen mer enn nødvendig. Så det må vi fikse til kvelden i dag :)

Har kubbelys på batteri på nattbordet som jeg fikk tips av ei venninne som nylig har fått en liten en. Akkurat nok lys til å se. Ikke skarpt nok til å vekke mer enn nødvendig:)
Det var en lur idé, det tror jeg at vi også skal prøve :)

Jeg fikk en oppladbar Flowerpot-lampe fra &tradition i gave før forrige fødsel. Der kan man velge ulike lysstyrker. Den blir ammefølgesvenn også denne gangen

Back
Topp