Soveplass for baby (natt)

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Hvor og hvordan tenker dere at babyen (nyfødt til de begynner å bevege seg) skal sove om natta?

Vi brukte bedside crib forrige gang, men jeg fikk dessverre ikke ammet noe særlig, så jeg har ingen erfaring med å amme om natta. Vi gikk fort over til vanlig sprinkelseng på eget rom pga at hun var flaskebaby så vi måtte stå opp og hente flaske osv uansett.

Når hun ble litt eldre samsov vi i perioder hun trengte ekstra nærhet, men da bare med en av oss foreldrene i senga. Hun hadde god plass og egen dyne. Vi har fast madrass. Det føltes trygt. Noen som har gjort dette med nyfødt? Jeg turte ikke forrige gang...

Er det noen som bruker babynest oppi dobbelsenga? Frarådes fortsatt babynest om natta eller finnes det babynest med "trygge" kanter?
 
De første ukene sov frøkna I senga vår, men var ekstremt deilig når hu begynte å sove i bedsidcriben etter noen uker, ammet om natta og dro hun over i senga (lå på en babydyne for å forenkle det) eller satte meg opp for å amme i senga, mest behagelige var å ligge såklart :hilarious: kommer nok til å gjøre samme igjen! Synes bedsiden er gull!
Lå på babydyne når hu lå i sengs vår også, fikk dermed en egen "soveplass" uten å bruke babynestet og fikk flyttet hun uten å måtte ta direkte på hu da hun alltid har våknet lett :wacky:
 
De første ukene sov frøkna I senga vår, men var ekstremt deilig når hu begynte å sove i bedsidcriben etter noen uker, ammet om natta og dro hun over i senga (lå på en babydyne for å forenkle det) eller satte meg opp for å amme i senga, mest behagelige var å ligge såklart :hilarious: kommer nok til å gjøre samme igjen! Synes bedsiden er gull!
Lå på babydyne når hu lå i sengs vår også, fikk dermed en egen "soveplass" uten å bruke babynestet og fikk flyttet hun uten å måtte ta direkte på hu da hun alltid har våknet lett :wacky:
Håper virkelig jeg får amme denne gangen. Og at jeg også får teste ut dette. For det høres jo veldig deilig og praktisk ut å bare dra baby frem og tilbake. Hadde dere dyne oppå også, eller bare under?
 
Håper virkelig jeg får amme denne gangen. Og at jeg også får teste ut dette. For det høres jo veldig deilig og praktisk ut å bare dra baby frem og tilbake. Hadde dere dyne oppå også, eller bare under?

Håper du får det til ❤️ bare under! I starten så pakka jeg hun inn, svøpte, det ga en beroligende effekt for hun også, og etter det så brukte vi sovepose resten av ammetiden/sove på vårt rom :happy:
 
Her blir det bedside crib. Orker ikke tanken på å ha babyen i senga vår. I perioder ved behov har vi en 120 seng vi kan bruke men da med bare en av oss i.. :)
 
Her blir det bedside crib. Orker ikke tanken på å ha babyen i senga vår. I perioder ved behov har vi en 120 seng vi kan bruke men da med bare en av oss i.. :)
Vi hadde en 90-seng inne på soverommet til babyen som vi kunne legge oss litt sammen med henne hvis hun ble urolig, men den ble mest brukt av den forelderen som sov alene. Mens baby og forelder la seg i dobbelsenga.
 
Hadde en moseskurv hun kunne ligge i sist, og mulighet til å rigge bedside med en sprinkelseng. Men i realiteten funket samsoving best, så hun fikk fort en stor gulvseng på rommet sitt med plass til både henne og pappan :)
 
Hvor og hvordan tenker dere at babyen (nyfødt til de begynner å bevege seg) skal sove om natta?

Vi brukte bedside crib forrige gang, men jeg fikk dessverre ikke ammet noe særlig, så jeg har ingen erfaring med å amme om natta. Vi gikk fort over til vanlig sprinkelseng på eget rom pga at hun var flaskebaby så vi måtte stå opp og hente flaske osv uansett.

Når hun ble litt eldre samsov vi i perioder hun trengte ekstra nærhet, men da bare med en av oss foreldrene i senga. Hun hadde god plass og egen dyne. Vi har fast madrass. Det føltes trygt. Noen som har gjort dette med nyfødt? Jeg turte ikke forrige gang...

Er det noen som bruker babynest oppi dobbelsenga? Frarådes fortsatt babynest om natta eller finnes det babynest med "trygge" kanter?
Her blir det sikkert en blanding av bedside eller egen sprinkelseng og vår seng.
 
Bedside og samsoving tenker jeg. Også blir det nok sprinkelseng på eget rom etterpå :Heartred
 
Skal bruke samme løsning som med hun vi har fra før: sprinkelseng montert som bedside. Likte at jeg kunne legge meg halvveis oppi og amme uten å flytte babyen
 
Tar av ene siden på sprinkelsenga, så det blir en slags bedside crib og kanskje noe samsoving. Så blir det sprinkelseng inn på eget rom etterhvert.
Funka helt supert med storesøster :)
 
Vi hadde bedside crib sist og hadde planer om å bruke den, men han ville helst sove tett inntil så vi endte med å samsove myye de første mnd. Mannen fikk det for seg at det var viktig å øve på å sove i senga så han brukte myye tid på å bysse i søvn og legge han fra seg slik at han sov første del av natta i bedsiden. Vet ikke hvor mye denne «treninga» hadde å si, men uansett deilig å få kroppen litt for seg selv! Tenker vi prøver å få spira til å sove i bedsiden også, men vi (mannen) kommer sikkert ikke til å legge like mye energi i det ettersom vi har en til som også krever sitt. Vet med meg selv at jeg har lett for å legge baby til puppen også sover vi sammen om det er det som funker og gir mest søvn!
 
Jeg har brukt babynest i senga vår i starten (stoler ikke på at mannen ikke ruller, hehe). Også har vi bedside crib som jeg bruker etter hvert.
Sist baby har sovet så og si bare i sengen med meg, mannen «flytta» ut for at han skulle få bedre søvnkvalitet, også får jeg bedre søvn med baby i senga vår ☺️
 
Hørtes genialt ut! Kan du legge ut bilde? :angel4

Har ikke bilde av vår seng, men gjorde noe sånt her! Måtte lage noen ekstra hull for å feste sengebunnen litt høyere enn det som var standard for å få den helt på nivå med vår madrass. Brukte noen lastestropper til å feste den til beina til vår seng :hilarious: Og tok selvsagt av siden da.
 

Vedlegg

  • 13FA04F8-9968-4A5A-A7AE-89C028E59EBC.png
    13FA04F8-9968-4A5A-A7AE-89C028E59EBC.png
    4,7 MB · Visninger: 43
Har ikke bilde av vår seng, men gjorde noe sånt her! Måtte lage noen ekstra hull for å feste sengebunnen litt høyere enn det som var standard for å få den helt på nivå med vår madrass. Brukte noen lastestropper til å feste den til beina til vår seng :hilarious: Og tok selvsagt av siden da.
Genialt! Dessverre er ikke soverommet vårt stort nok til dette.. men en flott idé :happy:
 
Åh, kjedelig! Hvilken løsning har dere da? :) bruker kanskje ikke sprinkelseng i det hele tatt?
Det skal nok være plass til bedside crib i starten. Ellers må vi ha seng i fotenden på vår seng etterhvert - men vi håper å finne et nytt drømmehjem vi kan flytte inn i hvor bebis kan få eget rom istede!
 
Vi har god plass på soverommet, så det blir nok sprinkelseng. Jeg slet med ammingen med førstemann, så det var uproblematisk at vi hadde sprinklene mellom oss når sengene stod inntil hverandre. Hvis behovet var nærhet, og ikke mat, fikk han ligge i senga vår :)
 
Back
Topp